beelden verplaatsen

Sabine-Debel schreef op 28.12.2019 om 13:20 uur

Hallo, kan je op de tijdlijnmodus beelden verplaatsen door ze ertussen te schuiven ? Ik kon dat met Pinnacle doen en wil nu ook beelden verschuiven, maar dit lukt niet. Ze worden over een ander beeld geplaatst. Wat moet ik doen ?

Ik kan ook niet overschakelen van de tijdlijnmodus naar scene overzicht, waar dit waarschijnlijk wel zou lukken. Kan je hier niet in switchen ?

Reacties

mi-bo schreef op 28.12.2019 om 13:46 uur

@Sabine-Debel

Beste Sabine.

U kunt het beste Pinnacle helemaal uit Uw gedachten zetten,

daar de 2 montage pakketten geheel verschillend werken

Jaren geleden deze Tutorial gemaakt maar alles werkt precies het zelfde

https://www.magix.info/nl/tutorials/hoe-monteer-ik-in-magix-video-deluxe--1179916/

en

in http://www.mi-bo.magix.net/album/ staan ook veel tips.

Er zijn 2 mogelijkheden om te monteren het beste is dat U vanaf het begin leert om via de tijdlijnmodus te werken.

Switchen is altijd mogelijk zie links storyboardmodus rechts tijdlijnmodus

Storyboardmodus

tijdlijnmodus

Sc6

Met vriendelijke groet,

Michael

Wijziging aangebracht i.v.m. PNG

mi-bo schreef op 28.12.2019 om 14:27 uur

@Sabine-Debel

Beste Sabine.

Kijk ook eens op YouTube magix vdl

Hier staan heel veel tips voor U om het product beter te leren kennen.

Sc6

Met vriendelijke groet,

Michael

Sabine-Debel schreef op 28.12.2019 om 14:49 uur

Dank u wel voor uw vlugge reactie. Ik kan echter niet switchen naar storyboard-modus. Ik zie daar geen enkel beeld. ook bedankt voor YouTube magix vdl, ik heb al veel filmpjes bekeken op YouTube, maar geen enkel toont mij hoe beelden te verschuiven. Is dit mogelijk of niet ?

mi-bo schreef op 28.12.2019 om 15:12 uur

@Sabine-Debel

Beste Sabine,

dit is mogelijk door het van elkaar te ontkoppelen en dan verschuiven optie 6,7,8

Muismodus voor afzonderlijke opjecten ( 6 ) dan staat alles vast,.

door muismodus voor 1 spoor aan te klikken ( 8 )

dan door Muismodus voor afzonderlijke opjecten ( 6 ) aan te klikken kunnen beelden worden verplaatst

en optie (7) is voor een geheel stuk project te verschuiven , plaatsen.

Sc6

Met vriendelijke groet,

Michael

Bol schreef op 28.12.2019 om 18:40 uur

Hallo Sabine,

Alle begin is moeilijk, zeker als u van filmprogramma wisselt. Mijn advies is daarom: ga naar hulp / gebruiksaanwijzing (PDF) downloaden. Lees deze eens aandachtig door.

Ik wens u heel veel succes met het eigen maken van Video Deluxe.

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Sabine-Debel schreef op 29.12.2019 om 11:22 uur

Dank u wel voor jullie antwoorden. Het is inderdaad niet zo simpel en ik heb al veel opgezocht. Ik hoop dat dit programma toch ook wat mogelijkheden heeft en gebruiksvriendelijk is. Hopelijk heb ik geen spijt van mijn nieuwe keuze...

Kees-Haremaker schreef op 29.12.2019 om 12:29 uur

Hallo Sabine, in het plaatje van Rob zie je ook een regel van Inleidende video Tonen, als je daarop klikt krijg je een tabblad in je browser waar je kunt kiezen uit Nederland of Belgie en dan krijg je een hele serie van montage voorbeelden in filmpjes uitgelegd met gesproken tekst

Mvg Kees

Sabine-Debel schreef op 29.12.2019 om 13:51 uur

Super service hier ! Beetje bij beetje lukt het. Ik begin mij zelfs al te amuseren met dit programma. En dit na 20 jaar Pinnacle studio. Dank u wel voor jullie reacties.

mi-bo schreef op 29.12.2019 om 14:04 uur

@Sabine-Debel

Beste Sabine.

Hopend dat U nog onbewerkte projecten heeft,die U wilt gaan bewerken in MAGIX

Want zover mijn kennis gaat kunt U bewerkte projecten opgeslagen in de extensie van Pinnacle niet importeren in MAGIX.

Fijne jaarwisseling en een bruisend 2020 en veel montage plezier met het mooie MAGIX product.

Sc6

Met vriendelijke groet,

Michael

Bol schreef op 29.12.2019 om 16:53 uur

Super service hier ! Beetje bij beetje lukt het. Ik begin mij zelfs al te amuseren met dit programma. En dit na 20 jaar Pinnacle studio. Dank u wel voor jullie reacties.

Hallo Sabine,

Het doet mij deugd om het bovenstaande te lezen. Video Deluxe is een veelzijdig programma en het zal wel even duren eer u alle facetten van Video Deluxe onder de knie hebt.

Mocht u nog andere / meer vragen hebben, stel deze dan gerust op dit forum.

Hierbij wens ik u een voorspoedig, maar vooral een gezond 2020 toe.

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 30.12.2019 om 14:21 uur

@Sabine-Debel

Beste Sabine,

een kleine compilatie gemaakt over de vraag beelden verplaatsen.

Er zijn 3 mogelijkheden dit geld voor beelden en/of projecten.

Sc6

Met vriendelijke groet,

Michael

Sabine-Debel schreef op 30.12.2019 om 15:52 uur

Dank u wel voor jullie uitleg. Het gaat al vlot om beelden te verplaatsen op de manier zoals je toonde. Ben nu bezig met een filmpje van een half uur over Istanbul en het lukt voorlopig goed.

Daarna heb ik nog bijna 10 uur filmmateriaal van Peru en Bolivia, dat zal een ander paar mouwen worden om daar een mooie film van 2 à 3 uur van te maken. Ik zie dat je maximum 6 uur kan importeren. Ik zal dus met 2 afzonderlijke projecten moeten werken. Hopelijk kan je dan grote stukken film kopiëren en plakken in een ander project zodat je alles bij elkaar kan voegen ? Dit zijn voorlopig zorgen voor later.

Ik wens jullie ook het allerbeste in 2020 en nog eens van harte bedankt om mij te helpen .

👍👍👍

mi-bo schreef op 30.12.2019 om 16:25 uur

@Sabine-Debel

Beste Sabine.

Dank voor Uw feedback.

Een kleine Tip !!!!

Een verslag van een project (film ) maken is een kunst.

U kunt beter bv. 5 thema's maken van max 5- 10 minuten dan 1 film.

Het is dan te lang (1 film) en men raakt snel afgeleid en gaat dan met elkaar praten (dit komt omdat U Uw emoties in de film heeft zitten die de bezoeker niet heeft).

Zorg bij het importeren van de beelden dat het niet te lang wordt,beter stukjes bewerken en dan via bestand opslaan in/als(aangemaakte map) dit kan dan later weer vanuit die map op de tijdlijn worden gezet.

Veel montage plezier en een bruisend 2020.

Met vriendelijke groet,

Michael