Ik ken Ziggo Mediabox niet,ik zie wel dat deze 4 LAN aansluitingen heeft.
Zelf heb ik een Humax iHDR 5200c, deze heb ik via de LAN aangesloten aan mijn PC. Ik gebruikt dan FileZila om één programma, dat ik heb opgenomen te streamen naar mijn PC en deze kan ik dan op de tijdlijn van een VDL programma plaatsen en bewerken.
Het doet mij altijd weer deugd om te lezen, dat een forumlid is geholpen c.q. op het juiste spoor is gezet. Mijn e-mailadres zal ik via een PB sturen, zodat ik het resutaat kan zien.
Na het lezen van Uw bericht om 19.55 uur zie ik dat U het over de oude Mediabox van Ziggo heeft en niet over de Horizon, want ( bij de Horizonbox van Ziggo)daar is namelijk geen mogelijkheid om een scartkabel aan te sluiten.
Een jaar of 5 geleden had ik ook van Ziggo een mediabox die aangesloten was op een HDD van Medion en was de mogelijkheid om op een dvd een film te zetten.
succes met het experimenteren.
Mijn welgemeende excuses dat ik U verkeerd heb begrepen,
Achterop mijn HoriZon box heb ik geen scartaansluiting, misschien een verouderd type.
Terug komend op Uw antwoord 25-01-2019 om 19.55 uur.
Heb ik het volgende voor U,
sluit Scartkabel aan op de Kleine box met Scartaansluiting, maak verbinding met MAGIX USB converter en dan via opname analoog( Onder Preview venster van MAGIX vdl 2015) is dit het resultaat.
rechtstreeks opgenomen stukje van jongetje gevonden in Spanje en Veronica Inside van gisterenavond
Misschien een heel andere oplossing. Installeer Horizon TV op je PC. https://www.ziggogo.tv/nl/tv/tv-kijken.html Inloggen, en je kan je zenders kijken en terugkijken op je PC scherm.
Met Magix via Bestand/ Opname audio,foto's,video/ beeldscherm opnemen.
Werk bij mij prima en geen kabelverbinding nodig! Johan
Je kan het beeldscherm ook opnemen met Windows 10.
Met Win-G of met Win-Alt-R start je het opnemen. Niet aanmelden. Vraagt wel of het een game is, met ja beantwoorden. Opname komt in Deze pc - Video's - Opnames. Opname bij mij in .mp4, die kan je prima in Magix bewerken!