Reacties

mi-bo schreef op 25.01.2019 om 16:07 uur

@j.schonewille

Beste Jan.

Hoe had U zelf gedacht om beelden van Ziggo mediabox te importeren naar MAGIX vdl 2015.

Zover mijn kennis gaat is dit niet mogelijk

Mvg

Michael

j.schonewille schreef op 25.01.2019 om 16:21 uur

Michael,

Dank voor je snelle antwoord.

Ik weet het niet, daarom mijn vraag, maar ik zou het wel leuk vinden om TV beelden in een project te verwerken.

Dus ik hoop, dat er 1 is, die mij op het goede spoor kan zetten.

Met Groet,

Jan Schonewille

Bol schreef op 25.01.2019 om 16:52 uur

Hallo Jan,

Ik ken Ziggo Mediabox niet,ik zie wel dat deze 4 LAN aansluitingen heeft.

Zelf heb ik een Humax iHDR 5200c, deze heb ik via de LAN aangesloten aan mijn PC. Ik gebruikt dan FileZila om één programma, dat ik heb opgenomen te streamen naar mijn PC en deze kan ik dan op de tijdlijn van een VDL programma plaatsen en bewerken.

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 25.01.2019, 17:59, in totaal 4 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 25.01.2019 om 18:00 uur

Hallo Jan,

Zie ook eens: https://community.ziggo.nl/community-archief-226/opname-mediabox-xl-overzetten-19709

Groet

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

j.schonewille schreef op 25.01.2019 om 19:55 uur

Dag Rob,

Ten eerste mijn dank v/h meedenken.

Ik ben zelf ook aan het prutsen geweest.

Vanaf de mediabox met een scart kabel naar mijn HDD DVD recorder, gelijk doorgeleid naar de PC.

Vanaf de HDD, via de RUV naar de PC, en met Magix opnemen.

Iets kwaliteit verlies, maar ik ben tevreden.

Als je jou email adres stuurt, stuur ik je een WeTransfer, dan mag je zelf beoordelen.

Met groet Jan

Bol schreef op 25.01.2019 om 20:22 uur

Hallo Jan,

Het doet mij altijd weer deugd om te lezen, dat een forumlid is geholpen c.q. op het juiste spoor is gezet. Mijn e-mailadres zal ik via een PB sturen, zodat ik het resutaat kan zien.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 25.01.2019, 22:14, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 25.01.2019 om 20:59 uur

@j.schonewille

Beste Jan,

Na het lezen van Uw bericht om 19.55 uur zie ik dat U het over de oude Mediabox van Ziggo heeft en niet over de Horizon, want ( bij de Horizonbox van Ziggo)daar is namelijk geen mogelijkheid om een scartkabel aan te sluiten.

Een jaar of 5 geleden had ik ook van Ziggo een mediabox die aangesloten was op een HDD van Medion en was de mogelijkheid om op een dvd een film te zetten.

succes met het experimenteren.

Mijn welgemeende excuses dat ik U verkeerd heb begrepen,

Mvg

Michael

j.schonewille schreef op 25.01.2019 om 21:09 uur

Dag Michael,

Ik heb beneden (in de Kamer) de Horizon, en op mijn kamer heb ik dat kleine Boxje, en daar zit een scart aansluiting op.

Misschien heb ik daar geluk mee.

Met groet, en dank voor ieders hulp.

Jan

Bol schreef op 25.01.2019 om 21:28 uur

Hallo Jan,

Voorzover ik het kan beoordelen heeft de Horizonbox van Ziggo ook een scartaansluiting. Download de handleiding van https://www.gebruikershandleiding.com/Ziggo-Horizon-mediabox/preview-handleiding-714641.html

Achterkant van de Horizonbox Ziggo

Groet,

Rob

Aanvulling 25-01-2019 21:35uur

Laatst gewijzigd door Bol op 26.01.2019, 09:45, in totaal 4 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 26.01.2019 om 10:00 uur

@j.schonewille

Goedemorgen Jan,

Achterop mijn HoriZon box heb ik geen scartaansluiting, misschien een verouderd type.

Terug komend op Uw antwoord 25-01-2019 om 19.55 uur.

Heb ik het volgende voor U,

sluit Scartkabel aan op de Kleine box met Scartaansluiting, maak verbinding met MAGIX USB converter en dan via opname analoog( Onder Preview venster van MAGIX vdl 2015) is dit het resultaat.

rechtstreeks opgenomen stukje van jongetje gevonden in Spanje en Veronica Inside van gisterenavond

Mvg

Michael

jswank schreef op 26.01.2019 om 11:37 uur

Misschien een heel andere oplossing.
Installeer Horizon TV op je PC. https://www.ziggogo.tv/nl/tv/tv-kijken.html
Inloggen, en je kan je zenders kijken en terugkijken op je PC scherm.

Met Magix via Bestand/ Opname audio,foto's,video/ beeldscherm opnemen.

Werk bij mij prima en geen kabelverbinding nodig!
Johan

j.schonewille schreef op 26.01.2019 om 14:40 uur

Michael, Rob en Johan,

Dank voor jullie hulp.Ik heb op mijn kleine Horizon Box, wel een scart aansluiting.

Als dat ouderwets of nieuw is weet ik niet.

Ik heb deze box ongeveer 3 jaar.

Johan z'n idee werkt niet bij mij, beeldscherm opnemen zit niet in mijn pakket, ik heb video de luxe 2015

Michael, gelijk v/d scart via de RUV aansluiting werkt hier niet.

Maar wel als ik het leidt via de HDD DVD speler, naar de RUV ingang.

Maar wel kwaliteit verlies, maar nog net aanvaardbaar.

Soms zie ik op YouTube ook van die mooie (TV) beelden.

Dan denk ik hoe krijgen ze dat zo voor elkaar?

Allen, dank v/d hulp en meedenken.

Groet Jan

Bol schreef op 26.01.2019 om 14:57 uur

Hallo Jan,

Wat Johan beschrijft, kan volgens mij ook met VDL 2015.

De afbeeldingen, die ik hier laat zien komen uit VDL 2016

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 26.01.2019, 14:57, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

j.schonewille schreef op 26.01.2019 om 15:07 uur

Rob,

Ik krijg dit.

Bol schreef op 26.01.2019 om 15:08 uur

Hallo Jan,

Ik doe het zo al om filmpjes van YouTube te kopiëren. De kwaliteit is afhankelijk van het materiaal.

Groet,

Rob

PC -1-

PC -2-

j.schonewille schreef op 26.01.2019 om 15:17 uur

Rob,

Zoals je hierboven zag, kan dat niet met versie 2015

Jij heb natuurlijk een nieuwere versie?

En hoe verhoud de kwaliteit zich T.O.V. het orgineel ?

Groet Jan

Bol schreef op 26.01.2019 om 15:19 uur

Hallo Jan,

Je kan met VDL 2015 ook een schermafbeeldingen maken, zoals bovenstaand is beschreven.

Groet,

Rob

PC -1-

PC -2-

j.schonewille schreef op 26.01.2019 om 15:22 uur

Rob,

Dat scherm beeld heb ik er niet opstaan, zie mijn foto daar boven.

Wat doe of zie ik verkeerd??

Groet Jan

Bol schreef op 26.01.2019 om 15:45 uur

Hallo Jan,

Dan heb jij waarschijnlijk VDL 2015 standaard. Mijn testen heb ik gedaan in VDL 2015 en 2016. Maar volgens mij kon dit ook in VDL 2015 plus.

Kijk eens boven in het scherm, als daar niets achter Video deluxe 2015 staat, dan heb je de standaardversie, dan is beeldschermopname niet mogelijk.

Maar in de Plus en Premium versie wel. zie fimpje

Groet,

Rob

PC -1-

PC -2-

j.schonewille schreef op 26.01.2019 om 15:53 uur

Rob,

Dat heb ik weer.

Dan ken ik de oplossing!

Dank aan allen

jswank schreef op 26.01.2019 om 16:12 uur

Je kan het beeldscherm ook opnemen met Windows 10.

Met Win-G of met Win-Alt-R start je het opnemen. Niet aanmelden.
Vraagt wel of het een game is, met ja beantwoorden.
Opname komt in Deze pc - Video's - Opnames.
Opname bij mij in .mp4, die kan je prima in Magix bewerken!

Johan

Bol schreef op 26.01.2019 om 16:36 uur

Hallo Jan,

Er is nog een mogelijkheid. Ga naar: https://www.nchsoftware.com/capture/index.html?theme=screen&kw=screen%20recording%20software%20for%20windows&gclid=EAIaIQobChMIi8KIndqL4AIVhIeyCh075w_JEAAYASAAEgJVW_D_BwE

Download nu "Debut Screen Recorder Software" en installeer deze. Het is wel even zoeken naar de juiste instellingen, maar daar kom je zeker uit.

De gemaakte video wordt als .AVI bestanden opgenomen en kan bewerkt worden op de tijdlijn van VDL 2015

Dit is het resultaat.

Succes,

Rob

PS ik ga ook wat Johan hebt beschreven ook eens uitproberen.

Laatst gewijzigd door Bol op 26.01.2019, 16:42, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

j.schonewille schreef op 26.01.2019 om 16:44 uur

Johan,

Alles behalve beeld, wel geluid.

Jammer

Groet Jan

Bol schreef op 26.01.2019 om 17:07 uur

Hallo Jan,

Kan kloppen dat het geluid niet opneemt. Ik heb een Nvidia GeForce GTX 970 en heb via het geluidmenu deze op Stero-mix staan.

Dan is dit het resultaat.

Groet,

Rob

Aanvulling 26-01-20189 17:35uur

Sorry, ik heb je antwoord te snel gelezen, ik zie dat je wel geluid, maar geen beeld hebt. Helaas, kan ik het niet uitproberen met Ziggo beelden.

Laatst gewijzigd door Bol op 26.01.2019, 17:38, in totaal 3 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-