beeld in beeld groeien

timjongkees schreef op 03.06.2012 om 16:39 uur

Ooit heb ik van Rijk de truc doorgekregen hoe je een beeld vanuit het niets in een ander beeld kunt laten groeien via positie en grootte.

Dat lukt ook prima, alleen wil ik het niet tot maximaal laten groeien maar tot iets kleiner dan maximaal, zodat een rand van het originele beeld zichtbaar blijft.

Indien mogelijk wil ik daarna nog inzoomen op een detail van het "gegroeide" beeld. Ik heb dagen besteed aan het realiseren hiervan, maar helaas, het lukt niet.

Tim

Reacties

mi-bo schreef op 03.06.2012 om 16:55 uur

Rijk heeft U correct geantwoord.
Als U naar effecten gaat , en dan positie vergroting gaat aan de rechter kant een scherm open onder media pool.
door het verschuiven, kleiner of groter maken van beeld kunt u hier met vierkantje aan geven wat u wilt, een stukje verder op de tijdlijn, geeft U aan hoe groot of klein het beeld dan moet zijn enz.enz
succes.

Cinecor schreef op 04.06.2012 om 10:42 uur

Op de positie van de film waar "iets kleiner dan normaal" is ingesteld een keyframe plaatsen.

Als u eenmaal begrijpt hoe het gebruik van keyframes werkt zult u met dit soort handelingen geen enkele moeite meer hebben. Zaak is om daarmee dus eerst te oefenen om het onder de knie te krijgen.