Beeld hapert, niet vloeiend

verbaljam schreef op 03.03.2009 om 14:03 uur
Ik heb een kleine Creative Vado HD camera. Deze neemt op in de volgende resolutie: 1280x720 30fps
Ik draai Magix Video deluxe 15 Plus onder Windows Vista Home Premium.
Mijn computer is een HP m1080 met Intel Quad Core CPU Q6600 @ 2.40Ghz
met 4GB intern geheugen. Achtergrondprogramma's sluit ik zoveel mogelijk af tijdens het werken met Magix.

Dit lijkt me toch geen zwak systeem. Toch spelen de geïmporteerde filmpjes in de Magix monitor niet vloeiend af, ze haperen. Zelfs als ik ze op de laagste resolutie importeer en door Magix laat omzetten naar (4:3 720x576 25fps) n.a.v. vraag bij importeren. De films worden ook naar de harde schijf gekopieerd (aparte partitie).
De preview staat ingesteld op halve resolutie.
Gek genoeg spelen de filmpjes wél vloeiend af in hun eigen hoge resolutie als ik dat gewoon laat doen door Windows Media Player.

Ik heb nu twee vragen:
- Welke instellingen kan ik het best in Magix gebruiken bij het importeren van deze filmpjes.
- Hoe komt het dat Magix zo haperend afspeelt, terwijl Windows Media Player hier geen enkele moeite mee heeft?

Reacties

Polders schreef op 04.03.2009 om 10:00 uur
Het komt wel meer voor dat in de Video monitor het beeld kan haperen. Ervaring leert dat dit voorbij is, wanneer de film is gebrand en vanaf de DVD op de TV wordt getoond. 
Het advies is dus om een met de hoogste resolutie te branden en het resultaat op TV te bekijken.
Laat eens weten s..v.p.
Succes
Polders schreef op 04.03.2009 om 14:43 uur

Beste Verbaljam, de technische reden is mij niet bekend en misschien bij de helpline van Magix beschikbaar. De praktijk leert dat What You See Is What You Get en 'storingen' op de monitor geen invloed hebben op het eindresultaat.
Succes

mi-bo schreef op 04.03.2009 om 18:38 uur
Beste, uw mail aandachtig gelezen, het systeem wat u gebruikt is geen Pal maar NTSC systeem, waarom bewerkt u het gehele project niet in dit systeem en als U het gaat branden geeft U aan dat het Pal moet zijn.
Maw alles inladen als NTSC ditvan te voren aangeven, heeft u geen haperingen in de beelden, enin het brandt menu aangeven dat het PAL moet worden, succes,