Beeld/geluid niet synchroon

hans-b21 schreef op 05.03.2016 om 13:34 uur

Ik heb Magix 15 de luxe en wil uit een gedownload tv-programma de reclame eruit halen. De download op zich is prima in orde maar als ik het programma in Magix heb ingeladen doet zich het rare verschijnsel voor dat het beeld en geluid ineens A-synchroon zijn. De optie wel of niet aanpassen van de opname bij het inladen in Magix maakt geen verschil. 

Ik gebruik een nieuwe pc met Windows10 erop. Wie kan mij helpen??

Alvast bedankt, 

Hans

Reacties

mi-bo schreef op 05.03.2016 om 14:02 uur

Dat beeld en geluid niet meer synchroon lopen heeft met de codex te maken,
wel of niet aanpassen heeft te maken met  4:3 of 16:9 en de instellingen zoals het normaal ingesteld staat zoals de video projecten worden bewerkt.
het beste is om elke keer als de reclame komt de acties eerst op te slaan ( opslaan als ) en later alles samen voegen, dan zal het probleem niet meer synchroon zijn opgelost
succes
Michael

hans-b21 schreef op 05.03.2016 om 15:10 uur

Hallo Michael,

Allereerst: dank voor je reactie.

Ik heb een stukje beeldmateriaal bewerkt en dit als mp4 weer op de harde schijf weggeschreven.

Nu komt het: In Magix heb ik consequent een verschuiving van beeld/geluid tov elkaar (ondanks tussentijds opslaan zoals je voorstelt) maar....als ik de bewerkte versie terugkijk (dus de mp4-versie) dan lopen beeld en geluid weer keurig hand-in-hand. Hoe kan het dat in Magix de verschuiving optreedt?

Heb jij enig idee?

Groet, Hans

mi-bo schreef op 05.03.2016 om 16:33 uur

Hallo Hans,

waarom het beeldmateriaal als Mpeg4 importeren, gewoon mpeg2 is ook goed, vermoedelijk is het probleem dan ook opgelost, gewoon even op een externe harde schijf zetten en je ziet het resultaat ( ook dan 720:576 en mpeg2)

succes

Michael

hans-b21 schreef op 06.03.2016 om 11:51 uur

Goedemorgen Michel, werkt inderdaad perfect.

Dank voor je hulp :-)

mvg Hans