Beeld en geluidsspoor zijn niet even lang na importeren MPG-file!

Johan1974 schreef op 14.06.2009 om 10:47 uur
Onlangs een nieuwe camcorder aangeschaft (Sony DCR-SR55E) met HD. Ook Video deluxe 15 aangeschaft. Als ik met Video deluxe 15 een bestand importeer vanaf de camcorder blijkt het audiospoor een stuk langer te zijn dan het videospoor. Dat wil zeggen: aan het videospoor wordt aan het eind een heleboel zwart toegevoegd door Video deluxe om het beeld en geluidsspoor weer even lang te maken. Het verschil is echt groot: Bij een fragment van 17 seconden wordt het beeld ingekort tot iets minder dan 15 seconden.
Welk fragment ik ook importeer, ze vertonen allemaal het zelfde verschijnsel.

Hoe kan ik dit oplossen?

Reacties

mi-bo schreef op 19.06.2009 om 12:15 uur
Als u dvl 15 heeft aangeschaft kunt u geen gebruik maken van de mpg4 optie, alleen door online betaling van € 4,99 kunt u de optie mpg4 kopen en gebruiken, alleen het 5.1 dolby surround wordt niet door vdl 15 ondersteunt,en dat zal de vermoedelijke oorzaak zijn, succes.
Sjdeb schreef op 08.07.2009 om 17:22 uur
Ik heb hetzelfde probleem, zojuist Video Deluxe 15 Premium gekocht. Ik werk zelf met een Sony Handycam DCR-SR 32. Bij mij loopt het geluid ook niet gelijk met het beeld. mi-bo-> kan jij mij vertellen hoe ik die mpg4 optie activeer?