beeld en geluid scheiden, kan dat?

hastalp schreef op 25.02.2011 om 11:09 uur

Ik gebruik Foto's op CD&DVD 9 de luxe,

Ik weet dat ik twee geluidsporen heb. Spoor 2 is gekoppeld aan het beeld op spoor 1. Kan ik het geluid en beeld van elkaar scheiden? Kan ik alleen het geluid kopieeren en ergens anders neerzetten? Kan ik dan ook alleen het geluid onder het beeld verwijderen?

En uiteraard als dat kan hoe doe ik dat dan.

vr. groet  hans stalpers

Reacties

Polders schreef op 25.02.2011 om 11:50 uur

Beste Hans, selecteer het betreffende fragment. Klik daarna op het gebroken (of 'open' ) kettingschalm icoontje.

Klik daarna op het onderste geluidsdeel en het bovenste deel blijft grijs en het onderste deel kleurt oranje. Daarna is bovenste film- / fotodeel los van het onderste geluidsdeel. (soms lijkt het niet ineens te lukken, gewoon herhalen dan)

Succes

hastalp schreef op 25.02.2011 om 14:43 uur

hallo 'Polders'

Ook voor deze snelle reaktie bedankt maar ik kom er hier niet uit.

Ik klik op het fragment maar zie nergens een icoontje verschijnen. Zowel het beeld als geluid blijven geel/oranje gemarkeert.

Vraag is dan ook, waar kan ik dat icoontje dan vinden in het geselecteerde fragment.

vr.gr. hans stalpers

hastalp schreef op 26.02.2011 om 19:35 uur

Hallo, nogmaals

Je zou zeggen dat het nu wel duidelijk is maar.............niets van dat al

Met de beste wil van de wereld zijn deze icoontjes gewoon niet te zien!

Ik heb inmiddels een update uitgevoerd van 9.0.3.2 (gekocht) naar de laatste versie 9.0.5.3

Ook nu zie ik niets verschijnen. Ik vraag me af of we wel over hetzelfde programma praten n.l. CD/DVD 9 deluxe?

'Polders' ik hoor graag van je hoe ik dit kan oplossen.

vr groet  hans stalpers

hastalp schreef op 04.03.2011 om 14:38 uur

hallo Polders,

ik heb eventjes in je antwoord het symbooltje gezien, dit is nu weer weg. betekent dat het bij mij niet gaat werken omdat ik dat symbooltje niet zie verschijnen.

nogmaals dank,  hans stalpers