beeld en geluid niet gelijk VDL 17HD

plagge schreef op 11.04.2011 om 17:20 uur

Ik krijg plotsklaps bij het splitsen/delen of inkorten van scenes te maken met a-synchroniteit van beeld en geluid. Iemand een idee waar dit vanaf komt? Ik werk met windows 7 en de beelden (m2TS) zijn via het hulpprog van Panasonic binnengehaald. . Voor zover mij bekend zijn alle up-dates geinstalleerd. Frame-table opnieuw aanmaken biedt geen soelaas. Programma laten herstellen geen resultaat. Dit alles in VDL 17HD. Ik heb er enkele maanden prima mee gewerkt maar momenteel is het kommer en kwel. 

Reacties

RiViS schreef op 11.04.2011 om 21:48 uur

Hallo Plagge,

 

Ik heb dat ook wel eens gehad, het treedt (soms) op als je een scene inkort, terwijl de er na komende scenes niet alle op het zelfde spoor staan, maar resp 1 en 2 sporen lager.

Stel, je hebt 3 scenes achter elkaar staan, maar ze staan resp op spoor 1, 2 en 3 (de videodelen), je kort nu de scene op spoor 1 in door het einde weg te knippen (sneltoets U), dan zie je dat de er achter liggende scenes naar links opschuiven, maar alleen in de sporen 1, 2 en 3, alles er onder blijft staan. Als er dan verderop een scene in spoor 3 (video) en 4 (audio) staat, dan schuift video op en audio niet!!

Als je daar te laat achter komt (dus na diverse knip-partijen) is je film behoorlijk naar z'n grootjes. Buitengewoon irritant.

 

Je kunt het vermijden door er voor te zorgen dat de lager geplaatste scenes niet 1 spoor, maar minstens 2 sporen lager geplaatst worden. De video-delen komen dan bv in resp spoor 1, 3, 5 etc.

 

Ik ben benieuwd of dit bij jou ook zo werkt,

 

groet,

Rijk

plagge schreef op 12.04.2011 om 13:37 uur

Hallo Rijk, 

 

Bij mij ligt het toch anders. Ik krijg nu na een knip (T) met de a-synchroniteit te maken. Dit terwijl alle scenes op dezelfde tijdlijn staan, dus alleen spoor 1 (beeld) en spoor 2 ( geluid). Beiden zijn ook gewoon aan elkaar gekoppeld en lopen synchroon tot ik de scene ga bewerken. Heel vervelend allemaal. De techneuten van Magix zijn er nu ook naar aan het kijken en ik hoop dat ze spoedig een goede oplossing hebben.

Kon ik de hele zaak er maar af gooien en het programma opnieuw installeren, maar ook dat gaat niet. Met andere woorden: het programma is volgens mij totaal in de war. 

RiViS schreef op 12.04.2011 om 18:06 uur

Lukt het ook niet om het programma te verwijderen via Windows? (Start/ Configuratiescherm/ Programma's).

 

groet,

Rijk

plagge schreef op 13.04.2011 om 00:08 uur

Hallo Rijk, 

 

Het lukt inderdaad op geen enkele manier om het totale programma te verwijderen. Er blijft altijd nog "iets" achter waardoor ik niet de standaard instellimgen krijg. Heel vreemd allemaal. 

mi-bo schreef op 13.04.2011 om 08:38 uur

Beste Plagge,

De berichten gelezen.

Heeft u een camera met harde schijf of met sd kaartje.

Inplaats van het importeren na het via Panasonic programma te hebben geimporteerd, kan U het ook direct in magix importeren vanaf de camera.

het programma staat er toch al op van Panasonic, camera via USB aansluiten op de PC, dan camera aan zetten en wordt door de Pc herkend, commando geven beelden importeren naar door U aangegeven map, dan staan de beelden op de Pc, dan is het volgende U zet de beelden op de tijdlijn door het te copieeren, dan staat beeld en geluid strak onder elkaar.

maar nu de volgende vraag, met wat voor grafische kaart werkt u, want de Pc's worden steeds krachtiger, maar de werking van de grafischekaart wordt meestal ivm kosten besparing geminimaliseerd.

Dit antwoord zal U vermoedelijk ook van de Techneuten van Magix krijgen.

Ga van U horen,

Een cursus hoe werkt het Magix vld programma zal ook niet verkeerd zijn.

gr

mi-bo

plagge schreef op 13.04.2011 om 15:57 uur

Beste Mi-BO, hartelijk dank voor de reactie. Toch ben ik waarschijnlijk niet geheel duidelijk geweest. De scenes die ik op de tijdlijn zet zijn prima. Geluid en beeld lopen uiitstekend synchroon totdat, ja en dat is vreemd, ik de scene ga bewerken. Pas dan wordt het geheel a-synchroon. De grafische kaart voldoet volledig aan de eisen die Magix aan hun programma stellen. Tenslotte zou ik graag een cursus willen volgen, maar dan wel een die mij leert  wat te doen als Magix niet (meer) werkt. Heb ik momenteel iets meer aan denk ik. 

Ik laat zeker weten wat de techneuten van Magix gaan vertellen. Zijn toch al een weekje met het probleem bezig, dus eenvoudig is het waarschijnlijk niet. 

rolandrondouminnie schreef op 05.08.2011 om 16:00 uur

Beste maat

 

U kan vdl  wel volledig verwijderen maar dan moet je uw harde schijf volledig formatteren.Op een andere manier blijft er inderdaad altijd iets achter op uw C.

Wat wil zegen u moet windows dan terug installeren.

Een heel werkje maar nadien draait uw computer eens zo snel.Ik doe dit eens per jaar.

Alle fouten zijn dan helemaal uit het systeem verwijderd.

 


 

roland

plagge schreef op 05.08.2011 om 21:40 uur

Beste Roland, 

Ik heb inmiddels een methode om VDL17 in zijn geheel te verwijderen. Ik heb dit ook in een threat . Kijk hier maar eens: 

http://www.magix.info/nl/vdl-17-verwijderen.knowledge.428178.html

Bij mij is het toen gelukt. 

hansbraber schreef op 30.12.2011 om 13:00 uur

Ik heb exact hetzelfde probleem.... Super PC aangeaschaft, I7, grafisch tip top in orde en veel meer dan VDL 17 zou wensen erop.

 

Naast elkaar plakken van scenes, gaat perfect en loopt keurig door in vloeiende beweging.

Bij het KNIPPEN en DELETEN van scenes in een fragement gaat het fout: ineens loopt tekst niet meer synchroon met beeld, en hakkelt beeld aan het einde of krijgt een oud deel van een scene erin. Het geluid loopt dan wel door. Het lijkt erop dat juist na bewerken van een scene dus geluid en beeld NIET meer goed meelopen, terwijl wel het juiste deel uitgeknipt wordt (beeld en geluid spoor). Tevens gaat NA de bewerking het beeld 'hakkelig' worden, waarmee ik bedoel dat scenes die voorheen vloeiend liepen, nu ineens af een toe hakkelig worden.

Dit gaat dus fout na het bewerken van een scene. En ik ga niet een film maken waar EN beeld en geluid niet altijd gelijk lopen, er achter scenes gekke 'flikkerende beelden' of zwarte beelden zitten en waar het beeld ineens niet meer vloeiend loopt.

Ook wanneer ik er een film van exporteer blijft dit hakkelig.

Aan de PC kan 't niet liggen, misschien aan de methode van knippen, maar zwaar irritant is het wel.... en zonde van mijn geld als het programma gewoon niet doet wat het moet doen, namelijk: scene knippen en gewoon aan elkaar plakken zonder problemen. Nu met 40 minuten beeld uren bezig om dit gemonteerd te krijgen zonder die ellende wat nog steeds niet lukt nu.

Ik zie de vraag vaak terugkomen op het forum, maar nergens de oplossing... is die er inmiddels???

GRAAG de oplossing als die er is! (mogelijk gaat het fout bij knippen of "T" (splitsen) en daarna aan elkaar plakken, maar zeker bij dit monteren gaat het fout, wat niet zo zou moeten zijn lijkt me. GRAAG een oplossing!