beeld en geluid niet gelijk

knisroma schreef op 29.03.2009 om 22:10 uur
sinds ik mijn  HD camera(breedbeeld) gekocht heb, zijn er problemen.
als ik een take bekijk is het goed,
maar als ik het naar beneden haal of monteer, is geluid en beeld niet meer gelijk.
voor die tijd had ik een camera met bandjes.
ik werk met video de luxe 2007.
wie kan mij helpen?
groetjes knisroma.

Reacties

mi-bo schreef op 30.03.2009 om 12:35 uur
Toen de HD uitkwam stond vdl 2007 ook nog net in de kinder schoenen en de gewone versie had helemaal problemen, probeer of mpg4 codec te installeren is kost wel € 4,99, succes
hoekie schreef op 02.04.2009 om 23:08 uur
Het zelfde probleem had ik ook toen ik een camera kocht met een harde schijf. Ik gebruik videodeluxe2008 en ondanks dat ik de codec die er bij hoorde gedownd had liep het geluid en beeld niet synchroon.

In vdl2008 werkte dit als volgd. Nadat u uw film materiaal heeft geimporteerd gaat u naar de tijdlijn. U moet uw hele bestand selecteren(linkermuisknop) Dan ctrl m om audio en video van elkaar los te koppelen. Dan gaat u met uw muis op het einde van uw bestand staan( tot u een <--> ziet) En houd de linkermuisknop in en trekt het bestand naar rechts. Dit doet u zowel met video als met audio (ogenschijnlijk gebeurd er niks). Dan klikt u met rechtermuis uw video bestand aan en het bovendste in de rij moet u aanklikken(ben even het woord kwijt) en het is opgelost!! Wilt u audio en video alsnog weer aan elkaar vast hebben dan doet u dat met ctrl l.

Dit werkte in iedergeval bij mij, het was geen hd camera maar een camera met harde schijf en vdl2008 dus kan best dat u meer hebt aan onderstaande antwoord, maar dit is toch het proberen waard.
Succes