AVI-bestand invoegen voor het begin van de film (M2ts)

hdereus schreef op 28.08.2011 om 13:21 uur

Ik wil een filmfragment toevoegen als intro, voor het begin van een reeds gemonteerde vakantiefilm. Het gaat om een Google Earth-tour die ik via het programma Hypercam 2 naar avi heb weggeschreven. Als ik dit avi-bestand importeer en het  naar het begin van de tijdlijn sleep slepen, verschijnt het steeds automatisch aan het begin van spoor 5/6 en niet aan het begin van spoor 1/2, waar ik het wil hebben.

Ter info: spoor 1 en 2 bevat het bronmateriaal (M2ts), spoor 3 de titels en spoor 4  achtergrondmuziek.

Als ik naar het eind van de film ga en het daar naar het laatste fragment van de film toevoeg, lukt het wel om dit in spoor 1/2 te krijgen.

Doe ik misschien  iets fout, of kan het niet wat ik wil?

Henk

Reacties

RiViS schreef op 28.08.2011 om 13:56 uur

Hallo Henk,

Ik vermoed dat er niet genoeg ruimte is aan de voorkant van je film. Als je de film in zijn geheel (muismodus: alle tracks) wat naar rechts schuift, zodat er voldoende ruimte vóór je film is, zal VdL het wel op spoor 1 en 2 zetten.

groet,

Rijk

hdereus schreef op 28.08.2011 om 15:43 uur

Je hebt gelijk, Rijk. Nu lukt het wel. Met m'n vorige videomontageprogramma schoven alle beelden automatisch op. Hier gaat het net even anders.

Hartelijk dank voor je snelle reactie!

Vr. gr.,

Henk