AVCHD montage met Video deluxe 15

Voormalige gebruiker schreef op 17.07.2009 om 17:48 uur
Regelmatig zie ik vragen m.b.t. het monteren met AVCHD met Video deluxe. Onderstaand antwoord ontving ik van de helpdesk. Wellicht heeft iemand iets aan dit antwoord. De vraag was of je wel of niet moet converteren (omzetten) als je AVCHD beelden importeert in Video deluxe:

Alleen in de 2008 PLUS versie MOET geconverteerd worden. Deze versie kan wel AVCHD materiaal aan, maar met wat moeite (het was toen net op de markt). Het uitgeven als MTS of M2TS bestanden is daarin ook niet mogelijk.

 

In de 15 PLUS (en Premium) versie kan juist beter NIET geconverteerd worden. Deze versie kan AVCHD natief aan en bewerken! Na de nieuwste patch kan deze versie in het Branden deel van het programma een zogenaamde AVCHD-disc branden. Daarop worden dan de M2TS bestanden gebrand van de bewerkte film. Deze kan de gebruiker dan zelf eventueel weer van de gebrande DVD naar zijn SD-kaart of wat dan ook copieeren.

 

Kortom, wil je een beetje soepel met AVCHD kunnen werken, dan is de 15 PLUS of Premium versie zeer zeer sterk aan te raden. Let er daarbij wel op dat een sterke computer een vereiste blijft!

 

Minimale eisen voor HD-bewerking: Intel Pentium IV 3 GHz met hyperthreading of Dual Core met minstens 1,3 GHz, 1 GB werkgeheugen (2 GB of meer aanbevolen) DirectX® 9.0c compatibele grafische kaart, min. 128 MB werkgeheugen op de grafische kaart en Pixelshader 2.0, ATI X300 en beter, NVIDIA GeForce 6600 en beter Anbevolen configuratie voor AVCHD-bewerking

 

Intel® Core™ 2 Quad-processor met 2,66 Ghz, 3 GB werkgeheugen

ATI Radeon HD 3000-serie en hoger met 512 MB VRAM Een goede grafische kaart met (veel) eigen geheugen is aan te raden.

Reacties

juan55 schreef op 20.07.2009 om 14:26 uur
Ik werk sinds kort ook met Magix Video 15 premium, heb een HD ready plasma tvscherm van Panasonic en al enige tijd een AVCHDcamera van Panasonic, de  SD9. De door u genoemde computerspecificaties zijn wel het absolute minimum. Ik heb een computer met dualcore 2.33 Ghz en een Nvidia Geforce 7500 en 2 Gb geheugen. (het monteren gaat net, met veel schokkerige beelden)
Ik film in 1400 (ipv full HD 1900), het verschil is op een 94 inch Full HD tv niet zichtbaar, uiteraard niet op een HD ready. Heb een tijd gezocht naar mogelijkheden binnen Magix in HD formaat te exporteren WMVHD(1200) is geen optie, leuk voor Youtube. Exporteren naar MP4 is ook geen optie. Goed dat er nu een patch is. Ik heb de nieuwste patch om AVCHD schijfjes te maken nog niet gebruikt . Tot voor kort deed ik, zonder een DVD te hoeven gebruiken om op te schrijven : " Blue Ray branden"  een DVD-R of CD-r schijfje in je brander te plaatsen  en het proces "branden"  te starten, het programma geeft steeds aan dat je te weinig ruimte hebt op je CD/DVD. Negeer dat, hij maakt wel een MTSbestand aan in je map " discimage" op de harde schijf van je computer.
Het brandproces maak je dus niet af. Ik heb een mediaspeler van Western Digital gekocht (99euro). Je kunt de montage natuurlijk weer op de SD schijf plaatsten en afspelen met je camera, maar bij veel filmen wordt dat een duurdere optie dan een (losse) harddisc , gekoppelt aan een mediaspeler, Die WD mediaplayer speelt de montage, het aangemaakte MTSbestand, feiloos af op tv met de oorspronkelijke beeldkwaliteit (met audio surround heb ik nog niet geexperimenteerd). Als iemand andere/aanvullende suggesties heeft? En voor het ontwikkelteam van Magix in volgende versies HDexport mogelijk naar de harde schijf van je computer te maken? 

dirkz schreef op 28.07.2009 om 14:13 uur
prima tip! let op na het downloaden en aanbrengen van de patch is de optie avchd disk alleen te vinden wanneer in het branden deel gekozen word voor de geavanceerde modus en dan het branden symbool wordt aangeklikt.

joschoe42 schreef op 07.10.2009 om 22:35 uur

Voor Panasonic Lumix FZ38:
AVCHD conversie naar mpeg2
: (het is wel een omweg, maar werkt prima)
Plaats een (lege) DVD-R/W in de DVD-brander. Open het videobestand (H2TS / AVD bestandsformaat) in het meegeleverde programma Fotofunstudio van Panasonic en klick boven in de menubalk op "copy to media".
- Kies in het vervolgscherm bij "AVCHD/AVCHD Lite motion picture
- Klick op "Next" onderaan het scherm
- Klick op "Optical disc (drive letter = DVD brander)
- Klick op "Next" Als de schijf (DVD) niet leeg is wordt gevraagd of deze geïnitialiseerd" moet worden (= snel of volledig wissen) 
- Klick op "Next"
Geef in het volgende scherm d.m.v. klicken aan "Copy method" DVD video format"
Het onderdeel Oder of pictures is hier niet van toepassing en hoeft niet te worden veranderd ! 
In het volgende scherm verschijnen de in de standaard bestandsmap aanwezige AVCHD-bestanden. Vink/klick de betreffende bestanden aan en click op "next" onderaan het scherm.
- In het volgende scherm kun je rechts aangeven of je wel/geen DVD openingsmenu wilt gebruiken. Zoek/klick in de rechter kolom naar/op "No menu"
- Kijk of links onderin "dvd-Video (High quality" aan staat)
- Wellicht komt u nog een scherm tegen waar het beeldformaat nog ingesteld moet worden. Zet in de 2e optie 16:9 aan, de rest ongewijzigd laten.
- Klick op de knop "Start copying"
Als de DVD gebrand is, kopieer dan het/de grootst aanwezige VOB bestand(en) van de gebrande DVD naar een directory op je harddisk.

Open nu MAGIX-videobewerking en importeer de VOB bestanden
Als gevraagd wordt of beeld moet worden aangepast op het nieuwe bestand, deze vraag met "aanpassen" beantworden.
Bestand is ca. 1/2 kleiner dan AVCHD, maar het (breed)beeld ziet er prima uit.

Veel succes

FotodeGooier schreef op 09.01.2010 om 09:54 uur
Beste mensen,

Welke antwoorden en suggesties er door MAGIX (of derden) ook worden gedaan.
AVCHD kan gewoon NIET real-time in MAGIX worden GE-EDIT !!!

Iedereen die anders beweert bezondigt zich aan eenvoudige boerenbedrog.

Zelfs met de meest snelle computer (Intel Dual Core 3.0 Ghz 4 Gbyte enz. enz.) is het absoluut onmogelijk om, zonder deze AVCHD (.mts) bestanden down te converteren naar een lagere resolutie, real-time in MAGIX te kunnen bewerken.

Maar waar heb je dan de HiRes opnames van 1920x1280 en/of 1440x1080 voor?


1.
Wanneer je alleen al de AVCHD files inlaadt op de editbalk en weer wil afspelen dan hakkelt het beeld en geluid al.
2.
Doe er een Titel bij, dan hakkelt het programma nog erger!
3.
Doe er een overvloeier overheen dan hakkelt het programma nóg erger.
4.
Zet je er een muziekje onder dan blokkeert het programma in zijn geheel!



Heel jammer want ik vind het programma het mooiste en absoluut het BESTE video-edit programma dat er op de markt is.

Maar ik ben van narigheid overgestapt naar EDIUS 5.1.2 in combinatie met de GreenValleykaart type Spark. Nu kan ik met dezelfde computer wèl real-time mijn AVCHD materiaal editten.

Maar zo gauw MAGIX het HiRes AVCHD formaat wèl aan kan dan stap ik direct weer terug over naar MAGIX want ik ben ervan weg gegaan met bloedend hart!
 
Overigens blijf ik MAGIX wel gebruiken voor het maken van de fantastische titelmogelijkheden die ik dan weer in Edius gebruiken kan.
Ieze schreef op 02.03.2011 om 11:48 uur

Met elke gratis mediaplayer kun je gewone dvd's met AVCHS/mts2 afspelen