AVCHD met menu afspelen op WDTV mediaspeler

Gumpert schreef op 23.02.2012 om 16:13 uur

Ik heb een bewerkt project gebrand als AVCHD met menu in Magix VdL17 Premium en opgeslagen op mijn harde schijf..

Ik krijg dan een map PRIVATE, met daarin submap AVCHD, daaronder een submap BDMV, daaronder zes submappen, vijf leeg plus map STREAM waarin de files 00000.mts en 00001.mts. Het eerste is de film, het tweede is het menu.

Ik wil de film afspelen met een WD TV Live Mediaspeler. Ik maak er dus een iso van en gebruik hiervoor IMGburn, maar ben niet zeker of ik al die mappen in de iso moet branden of alleen de map STREAM of misschien alleen de twee mts files.

Hoe dan ook, wat ik ook probeer, ik krijg steeds problemen met het afspelen bij gebruik van de menuknoppen.

Het exporteren en afspelen op WD TV Live van de film als MP4 gaat prima, maar ik wil zo graag een menu aan de film verbinden.

Wie helpt.

Bij voorbaat dank

Herma

 

 

Reacties

mi-bo schreef op 24.02.2012 om 12:05 uur

Als U een project op de tijdlijn heeft staan , u heeft met markers aangegeven, dat er verschillende onder delen zijn, ga naar branden, u heeft de mogelijkheid op schijf branden of naar externe schijf, klik dit aan en u kunt het daarna via uw live mediaspeler afspelen,
succes.

Cinecor schreef op 25.02.2012 om 10:22 uur

Om een film te kunnen afspelen op een stand-alone mediaspeler die op een TV is aangesloten heb je een filmbestand op harde schijf Nodig (een harde schijf van de mediaplayer of een externe harde schijf die daarop wordt aangesloten).  Ik begrijp dat je een filmproject hebt gemaakt in AVCHD1920x1080. Exporteer het project als film via het hoofmenu: bestand>film exporteren en kies voor MPG4. Vergeet al die opties met branden e.d. dat is nodig als je de film op een DVD of Blu-ray wilt branden. Ook met markers, zoals in een ander antwoord is aangegeven heeft het opslaan als filmbestand dan natuurlijk ook niets te maken. Het opslaan op een harde schijf is geen branden maar gewoon opslaan.

Gumpert schreef op 25.02.2012 om 19:21 uur

Bedankt voor de beide antwoorden. Film exporteren naar een harde schijf als MPG4 werkt prima. En ik kan de film dan ook goed afspelen. Maar ik wil zo graag een menu, zodat ik bij het starten van de film kan beginnen op een plaats waar de markers staan inplaats van altijd aan het begin. Vandaar dat ik de optie branden als AVCHD had ingesteld. Dan krijg ik dus wel een menu, maar het afspelen lukt maar steeds niet goed.

Mijn mediaspeler heeft de laatste nieuwe firmware en kan bij andere films wel met menu's omgaan.

 

  

Cinecor schreef op 27.02.2012 om 16:50 uur

Je schrijt:

"...zodat ik bij het starten van de film kan beginnen op een plaats waar de markers staan inplaats van altijd aan het begin".

Ik begrijp iets niet goed. Een film is een eenheid, een verhaal met een begin, een tussenstuk en een eind(conclusie). Waarom zou je dan bij de vertoning ervan halverwege beginnen? Als het afzonderlijke onderwerpen betreffen, zijn het feitelijk verschillende zelfstandige films die inhoudelijk niets met elkaar te maken hebben. Je zou er in dat geval dan ook afzonderlijke filmbestanden van kunnen maken en je probleem is opgelost.

Gumpert schreef op 27.02.2012 om 16:58 uur

Beste Cinecor

Het betreft een reisverslag van een rondreis door Vietnam. Als voorbeeld: de film bestaat uit de delen Hanoi, Halong en Sapa. Soms wil je de hele film (laten) zien, soms alleen het stukje Sapa (aan het eind van de film). Natuurlijk kan je dan 'vooruit spoelen', maar met een menu leek het mij makkelijker.

 

wim-reijerse schreef op 27.02.2012 om 17:17 uur

Lijkt me dan beter om korte filmpjes te maken !