AVCHD beeld en geluid ongelijk !!

KoosLeiderdorp schreef op 28.09.2009 om 19:04 uur
Beste lezers

Ik heb een Sony HD camera, wanneer ik in HD opneem en daarna zowel direct vanaf de camera of eerst gedownload naar de harddisk van de computer.
Wanneer ik ga importeren en monteren in Magix 15 plus dan is het beeld eerder afgelopen dan het geluid.
Dit is heel storend maar ik vind geen werkende oplossing
De computer is een AMD Turion 64 X@ met 4 Gb intern geheugen en een NVIDIA Geforce 8800

Alvast bedankt voor uw reactie
Koos

Reacties

fluweel schreef op 25.02.2010 om 15:50 uur
Beste Koos,

Dit probleem had ik ook steeds met mijn gewone filmbeelden (niet HD), in Magix. Ik heb ook een Sony camera, niet HD. Het schijnt een bekend compatibiliteitsprobleem van Magix / Sony te zijn.
Ik heb dit probleem kunnen oplossen door vóór ik ga bewerken, eerst te converteren naar Mpeg2 bestanden - ook al zijn de originelen ook MPEG-2.
Open Magix, geen project, ga direct naar bestand >  batch converteren, selecteer de filmbestanden vanaf je computer of externe harde schijf, (kan zoveel je maar wil) en converteer naar MPEG-2 of -4, hoogste kwaliteit.
Als ik dit niet doe (nog steeds) zijn mijn filmbeelden schokkerig en eindigt het beeld eerder dan het geluid (zwart blokje op het eind).

Misschien werkt het voor HD beelden ook zo (ik hoop het want ik ga deze week een HD videocamera kopen)

Groetjes,
Fluweel
KoosLeiderdorp schreef op 25.02.2010 om 16:18 uur
 Beste Fluweel

Bedankt voor je reactie.
Ik ben inmiddels overgestapt op Video de Luxe 16 en daar is het probleem niet meer aanwezig met de HD opnamen.

Met vriendelijke groeten
Koos