AVC intra codec

Edmond-vandenHauwe schreef op 16.03.2025 om 01:42 uur

Hallo,

Ik heb mijn Video Pro X16 een upgrade laten doen en nu krijg ik steeds een pop up om terug AVC intra codec te activeren.

Ik weet niet welke activeringscode ik moet invullen daar ik deze niet terug vind op mijn bestelbon die mij is gezonden via e-mail.

Ook vind ik geen lijst van mijn bestellingen terug in mijn account.

Wie kan helpen?

Met vriendelijke groeten

Reacties

Bol schreef op 16.03.2025 om 11:47 uur

@Edmond-vandenHauwe

Hallo Egmond,

Hebt u ooit deze AVC intra codec aangekocht?

Als dat zo is, dat hebt u hiervan een mailtje terug gekregen met daarin een serienummer. Mocht u er niet uitkomen, stuur dan een mailtje naar: infoservice@magix.net zij kunnen u dan verder helpen.

Succes,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 16.03.2025, 11:49, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Edmond-vandenHauwe schreef op 16.03.2025 om 15:22 uur

Hallo Rob,

Ik krijg die pop up sinds ik gisteren het programma een update heb laten doen.

Ik heb een mailtje voor een betaling van iets meer dan €4,00.

In die mail staan er verschillende series met combinatie van nummers en letters maar geen enkele van deze combinaties is de activeringscode. (ik heb ze allemaal geporteerd)

Het bizarre is dat bij de pop up enkel de knop voor het activeren is "ge-high lighted" en dat de knop om de code aan te kopen niet werkt.

Ik weet niet waarom de AVC intra codec dient.

Ik werk met MXF bestandsformaat van Sony.

Het stoort mij dat ik om de 3 à 5 minuten de pop up krijg om die code te activeren.(ik zou al de codec aankopen alleen om die pop up te vermijden als de knop voor "aankopen/naar" de shop gaan zou werken.

Met vriendelijke groeten

Edmond

Edmond-vandenHauwe schreef op 17.03.2025 om 23:56 uur

Hallo iedereen,

Hoe kan ik de "pop up's" stoppen die ik steeds krijg voor AVC intra codec?

Ik heb deze codec niet nodig en steeds krijg ik deze pop up.

Ik kan niet werken daar deze pop up om de 3 à 5 minuten op mijn scherm komt en soms verschijnt de pop up direct nadat ik op de knop annuleren heb gedrukt.

Wie legt mij uit hoe ik deze pop up kan stoppen, ik wil hem ook niet aankopen daar deze codec meer als €50 kost.

Mvg

Edmond

Bol schreef op 18.03.2025 om 13:30 uur

@Edmond-vandenHauwe

Hallo Edmond,

HEVC codec

U spreekt over een betaling van €4,00, dit hebt niets te maken met de AVC intra codec!!! Dit hebt wel betrekking op de HEVC (H.265) codec. Wanneer u een filmproject exporteer als een HEVC bestand en u hebt deze codec niet op uw computer, dan kunt / moet u deze HEVC codex via Magix aanschaffen ad: €4,99. Zie hiervoor: Het opnieuw activeren van uw HEVC codec.

AVC intra codec

....Hoe kan ik de pop ups stoppen, die ik steeds krijg voor AVC intra codec?.....

Door geen MXF bestanden te gebruiken. Om met de MXF bestanden te kunnen werken hebt u in Pro X16 de AVC intra codec nodig. U kunt deze aanschaffen voor, ik dacht, voor de prijs van € 59,99. Na betaling kunt deze wel op de tijdlijn van Pro X16 zetten maar niet als MXF bestanden exporteren. Zie: XAVC bestanden

De enige oplossing voor u is, om te gaan filmen in een ander filmmodus bv. Mp4. U kunt de gemaakte opnames wel met Handbrake (gratis) converteren naar een Mp4 format. Zie nog eens deze afbeelding.

Met vriendelijke groeten,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 18.03.2025, 14:15, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Edmond-vandenHauwe schreef op 19.03.2025 om 23:12 uur

Hallo Rob,

Voor dat ik het programma een update heb laten doen kon ik werken zonder problemen met MXF bestandsformaat met Video Pro X16.

De pop up is er gekomen na de update.

Met vriendelijke groeten

Edmond

Bol schreef op 21.03.2025 om 11:03 uur

@Edmond-vandenHauwe

Hallo Edmond,

Bedankt👍 voor het doormailen van uw MXF bestanden. Uw MXF bestanden heb ik zonder problemen op de tijdlijn van Pro X16 zetten.

Probeer eens het volgende. Verwijder eens het video_pro_x.ini bestand. Na verwijdering van het INI bestand wordt Pro X16 op de standaardwaarden teruggezet en eventuele computerconfiguratiefoutjes hersteld.

Het ini bestand is opgeslagen in een verborgen map. Zie: Verborgen bestanden (items) zichtbaar maken in Windows 10 | 11

Wanneer het bovenstaande niet het gewenste resultaat oplevert, dan adviseer ik u om Pro X16 te verwijderen en weer opnieuw te installeren. Zie: Video Pro X opnieuw installeren

Verwijder ook de volgende mappen:

• C:\ProgramData\MAGIX\Video_Pro_X15
  • C:\Gebruiker\Gebruikersnaam\AppData\Roaming\MAGIX\Video_Pro_X15
  • C:\ProgramData\MAGIX\Video_Pro_X16
  • C:\Gebruiker\Gebruikersnaam\AppData\Roaming\MAGIX\Video_Pro_X16

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

PC -1-

PC -2-