Automatische mix van AUDIO verschuift niet met montage mee bij invoegen of uitnemen van een stuk film/montage

Tjan schreef op 19.08.2011 om 09:52 uur

Ik had het probleem dat ik de montage al af had maar later toch nog ergens een halve minuut wissen wilde. De film werd dus een halve minuut korter. Nu bleek dat de geluidsmix die ik met de auto mix instelling gemaakt had op de plek staan bleef waar die stond en niet met de mix mee schoof en dus op de verkeerde plaats kwam te staan waardoor ik me genoodzaakt voelde de halve minuut in de mix te laten.

Ik kan me niet voorstellen dat het niet mogelijk is de audio mix automatisering mee te laten schuiven met de montage als korter of langer wordt maar weet even niet hoe. Insert? Cut?...

Hoe kan de mix automatisering synchroon met de montage blijven bij invoegen/ korter of langer maken montage?

Reacties

Fredje schreef op 19.08.2011 om 10:41 uur

Kun je de mix niet met het ketting symbool koppelen aan het video fragment? Dus videofragment en geluid fragment selecteren en dan op het ketting symbool klikken?

Tjan schreef op 19.08.2011 om 11:13 uur

Ja heb ik geprobeerd maar, de hele montage wordt gekoppeld dan en als je het verschuift blijven de audio mix lijnen staan waar ze staan..

RiViS schreef op 19.08.2011 om 14:00 uur

Ik weet niet zeker of het in dit geval werkt, maar probeer eens de muismodus op "alle tracks" te zetten.

De knop staat op de balk onder de mediapool, je moet het icoon links naast het scheermesje hebben. Klik dan op Alle tracks.

 

groet,

Rijk

Tjan schreef op 19.08.2011 om 15:13 uur

Hartelijk dank Rijk, ik zal het proberen. Misschien ben ik er al wel geweest want ik weet waar je bedoelt. Op dit moment loopt echter nog een blu-ray te renderen tot een uur of twaalf vanavond en kan ik het programma dus niet openen. Ik zal laten weten wat het oplevert. Vannacht of morgen ergens..

Tjan schreef op 26.08.2011 om 07:06 uur

Kun je de mix niet met het ketting symbool koppelen aan het video fragment? Dus videofragment en geluid fragment selecteren en dan op het ketting symbool klikken?

Ook geprobeerd maar je pakt alle track inclusief audio en verschuift het terwijl de mixlijnen (auto volumes en panningen) op hun plaats blijven staan.