Reacties

mi-bo schreef op 17.10.2018 om 22:31 uur

@r.m.-versteeg

Beste Rob,

dit is mogelijk als U de geluidmixer gebruikt

en dan hiermee kunt U spraak en toegevoegd muziek dimmen

Mvg

Michael

r.m.-versteeg schreef op 17.10.2018 om 22:46 uur

Dank je wel Michael. Ik ga er een beetje mee oefenen.

Mvg.

Rob

mi-bo schreef op 17.10.2018 om 22:54 uur

@r.m.-versteeg

Beste Rob,

Ik weet niet of U een Headphone ( koptelefoon ) heeft, zodra beeld met eigen geluid op de tijdlijn staat met toegevoegde muziek er onder, en U start de geluidmixer op en zet spoor 1 & 2 op automaat( zie eerder gestuurde prints ) dan ziet U tijdens het afspelen de level uitslaan, door dat U met de headphone mee luister hoort U waar het lager moet , dit kan apart geregeld worden,

Mvg

Michael

r.m.-versteeg schreef op 17.10.2018 om 23:15 uur

Ok, thanks Michael.

Bol schreef op 17.10.2018 om 23:36 uur

Hallo Rob,

Je vraag: "Nu wil ik tijdens het gepraat de muziek wat zachter zetten, en dan na het gepraat weer harder zetten".

Volumecurve bewerken

Met de volumecurve kan je het geluidsspoor van een object eenvoudig helemaal naar wens aanpassen. Dit doe je zo:

1. selecteer in je project het audio-object, waarvan je het volumeverloop wilt aanpassen.
  2. klik met de rechtermuisknop op het audio-object
  3. zet een vinkje bij "volumecurve"
  4. je ziet nu een (groene) lijn in het geluidsspoor: de volumecurve.
  5. als je met de muis op deze lijn gaat staan, verandert de cursor van een handje in een pijl.
  6. Als je nu op de lijn klikt, maak je een punt (keyframe), dat je met de muis kan vastpakken en naar beneden kan slepen. Op deze manier verminder je het volume voor het hele object.
  7. als je nog een punt creëert en dit eveneens verschuift, zie je dat niet langer de hele volumecurve wordt aangepast, maar slechts een gedeelte. Je kan zoveel keyframes maken als je wilt en de volumecurve in gedeelten aanpassen, totdat alle delen worden weergegeven met het gewenste volume.
  8. test of de posities van de keyframes kloppen met behulp van de weergavefunctie (de spatiebalk start en stopt de weergave), zodat je kan horen wat hun uitwerking is.  Als je een keyframe naar rechts of naar links wilt verschuiven, pak het dan vast met de muis en verschuif het naar de juiste positie.
  9. als je keyframes wilt verwijderen, dat doe je met het effectoverzicht (kies in de Mediapool via "Effecten" > "Audio-effecten" > "Algemeen"). Selecteer het keyframe dat moet worden verwijderd en klik op de knop "Verwijderen"

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 18.10.2018, 00:22, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

r.m.-versteeg schreef op 18.10.2018 om 13:02 uur

Dank je wel Rob voor je duidelijke uitleg.

Ik ga vanavond meteen oefenen.

Met vriendelijke groet,

Rob