Audio & video groeperen zonder ALLE objecten tot 1 object te groeperen

vkic schreef op 16.03.2019 om 21:05 uur

Het valt me (in ieder geval in het project waar ik nu in bezig ben) op dat alle video en audio (op 2 afzonderlijke sporen) van elkaar gescheiden zijn. Als ik ze beiden selecteer (Ctrl Klik in ieder object) en dan het groepeer symbool klik (de kettingschakel) dan zijn ze wel 1 geheel. Maar als ik alle objecten selecteer en ik kies dat symbool zijn alle videofragmenten 1 object geworden die niet meer afzonderlijk te verwerken zijn.

Kan ik alle video & audio koppelen zonder dat ik van alles 1 object maak (en ook nog zo dat ik eventueel bij een afzonderlijk object video en audio weer kan scheiden)?

PS: Waar ik ook achter kwam: ik heb altijd de naar linksboven wijzende pijl aan (=Muismodus voor afzonderlijke objecten). Maar 1 resp 2 symbolen verder kan ik in 1 x bij het selecteren van een object alle rechts hiervan gelegen objecten selecteren en b.v. een stukje opschuiven. Ik deed dat tot nu toe door alles eerst te versmallen, dan met de muis naar rechts een selectie te slepen tot ik aan het eind was. Dit is een stuk handiger!

(Magix VDL 15.0.0.114/W10 Pro)

Dick

Reacties

mi-bo schreef op 16.03.2019 om 21:59 uur

@vkic

Beste Dick,

hoe het komt dat Video & Audio bij dit project los van elkaar zijn kan ik U ook niet vertellen.

Als U via ketting schakel Beeld & Geluid aan elkaar koppelt, klik dan met rechts op muis en gaat een scherm open. hier ziet U dat beeld & geluid 1 spoor is.

Met Ctrl+ H wordt beeld & geluid onder elkaar gezet en kunt U het project gaan bewerken.

En als U beeld en geluid wilt scheiden activeer dan beeld & Geluid en Degroeperen ( Shift + G ). en kan beeld of geluid apart worden bewerkt

Na enkele keren lezen van de vraag mijn uitleg.

als U stukjes projecten aan elkaar wilt laten sluiten kunt U de optie ( cijfer 6,7,8 ) gebruiken

cijfer 8 : muismodes voor een spoor

cijfer 7 : muismodes voor alle sporen voor (als U meerdere sporen onder elkaar heeft staan en moeten worden )aangesloten

cijfer 6 : Muismodes voor afzonderlijke objecten

Mvg

Michael

Wijziging aangebracht i.v.m. beter advies

wijacobs schreef op 14.04.2019 om 11:30 uur

Ik wil bij een opname de stem op de voorgrond weghalen deze is te overheersend aanwezig

hoe moet ik dit doen

mi-bo schreef op 14.04.2019 om 19:15 uur

@wijacobs

Beste Wijacobs,

Dit is alleen mogelijk als U het opgenomen heeft als Dolby Surround,( super Stereo ) Linker en Rechter kanaal ) dan kunt U via de geluidmixer sporen dempen, anders is het niet mogelijk.

Mvg

Michael