John,
is ook na het installeren van het pakket ook via hulp extra programma’s geinstalleerd en online actualiseren gedaan, want er is een grote download update.
de actuele versie is 15.0.3.105
groetjes
Opa Mike
Hallo, wat je beschrijft herken ik; was al vanaf het moment dat ik Pro X7 en later Pro X8 onder Windows 10 installeerde.
Hoop uitgeprobeerd maar geen oplossing voor gevonden tenzij opname in stereo of het geluidspoor op de tijdlijn splitsen en volume rechts iets verlagen.
Vermoed dat het in de omgang van W10 met 5.1 naar stereo zit..
Heb dit issue destijds bij 'n Windows community of forum aangedragen maar zij gaven weer aan contact op te nemen met Magix.. ;-D
Jan
Voormalige gebruiker
schreef op 28.10.2016 om 17:47 uur
Alle andere suggesties bedankt, maar dat is het helaas niet.
Jan je hebt gelijk, ik had met windows 7 geen problemen. Ik draai het programma op 2 computers. 1 Daarvan deed het tot voor kort wel goed.
Dus voorbereiden op de ene en de andere laten renderen werkte prima voor mij. Helaas doen nu beide systemen het niet zoals het zou moeten. Lijkt alsof er eoa codec niet meer ondersteund wordt.
Het is een pro pakket, maar ik ga erg twijfelen over hoe serieus de klachten genomen worden, heb er diverse tickets voor aangemaakt bij MAGIX, maar uiteindelijk ligt het dan aan mijn computer. NO WAY, collega's die de proef versie installeerden hebben ook dit probleem.
De slider naar links draaien zorgt wel voor een betere balans, maar het geluid is niet hetzelfe en de breedte van het geluid klopt niet meer, er gaat ook iets fout met de fase.
Uiteraard is dit te verhelpen, door de surround kanalen uit te klappen en deze te deleten, zodat je stereo alleen overhoud, dat werkt prima. Straks heb ik weer een klus, maar zet ik mijn camera's op stereo bij opname ipv 5.1. Lost het probleem ook op voor nieuwe projecten.
Ik raadt je aan om ook een case aan te maken bij MAGIX en iedereen die dit heeft. Misschien wordt het dan ooit een keer opgelost.