Audio & Music Lab 2016 Premium frustreert mijn VdL2015+

johanvandermeer schreef op 22.09.2015 om 22:21 uur

Sinds ik Audio & Music Lab 2016 Premium op 25 juli jl. heb geïnstalleerd, meldt Video de Luxe 2015 plus bij het opstarten de volgende foutmeldingen en dan telkens in combinatie met (mfc120.dll,mfc120.dll,mfc120.dll,gdiplus.dll not found):

DSP_DLL_18_x64_VC12.DLL(graph EQ)
DSP_DLL_14_x64_VC12.DLL(param EQ)
DSP_DLL_03_x64_VC12.DLL(stereo enhancer)
DSP_DLL_02_x64_VC12.DLL(multibank dynamics mm)
DSP_DLL_33_x64_VC12.DLL(maximizer)
DSP_DLL_21_x64_VC12.DLL(reverb)
DSP_DLL_20_x64_VC12.DLL(echo/delay)
Internal DSP Error; effect “Echo” will be ignored
DSP_DLL_24_x64_VC12.DLL(analyzer)
DSP_DLL_15_x64_VC12.DLL(invisible resampler)
Vocal tune / Tempo pitch / resample
DSP_DLL_29_x64_VC12.DLL(short to float converter)
DSP_DLL_04_x64_VC12.DLL(declipper)
DSP_DLL_07_x64_VC12.DLL(denoiser/dehisser/FFTGiter)

Dit kon al niet goed zijn. Toch ben ik ijzerenheinig met mijn videomateriaal van afgelopen zomer in etappes aan het monteren gegaan. 

Afgelopen zaterdag wilde ik een van die montages dat een storend windgeruis in het geluid heeft, bij de kop pakken. Toen dat niet lukte, werd de impact van de bovengenoemde verstoring met de gevolgen ervan duidelijk. 

Dus ben ik gaan zoeken op de site... Niet eenvoudig, want je moet een zoeksleutel weten.... 

Vanavond heb ik vanaf de Magix site zowel VdL 2015 als A&ML2016P patches gedownload en geïnstalleerd. Ik had de illusie dat mijn probleem door anderen al zou zijn gesignaleerd en dat hun opmerkingen hadden geleid tot een technische oplossing.  

Helaas. Zodra ik VdL2015+ opnieuw opstart, vliegen de foutmeldingen over het scherm. De vragen zijn: moet ik Video de Luxe 2015+ opnieuw installeren? Wat voor consequenties heeft dat dan voor Audio & Music Lab 2016 Premium? Zijn er andere oplossingen? 

Ik hoor ’t graag! Voor de goede orde: alles draait hier op Windows 7.

Met goede groet,
Johan

Zodra ik even tijd heb, duik achter de montagetafel om videoclips te bewerken. Ik wil dat ook graag met geluiden op niveau brengen: het liefst vanuit de opname; soms zijn aanvullende of ondersteunende geluiden nodig. Ik verzamel ook rechtenvrije muziek om mijn clips te verlevendigen.

Reacties

mi-bo schreef op 23.09.2015 om 16:26 uur

Beste Johan, dit is een vreemd verhaal want MAGIX producten werken goed met elkaar u kunt zeld via optie delen van de een naar de andere programma overschakelen bewerken en weer terug sturen, 

Is Uw windows 7 wel up to date, en als u via herstellen vdl 2015 en MAGIX Audio& Musuc Lab 2016 ook heinstalleer kan geen problemen opleveren, wel even via hulp online actualiseren de laatste nieuwe download update installeren, 

succes

Michael

johanvandermeer schreef op 24.09.2015 om 21:38 uur

Dank u, Michael,

Ik ervaar met Windows 7 geen problemen. Er is mij zelfs een gratis upgrade naar Windows 10 geoffreerd. Daar wacht ik toch nog even mee om de kinderziekten uit te laten komen. Ik ga volgens uw voorstel vdl 2015 herstellen. Ik hoop dat ik daar een functie voor vindt. En vervolgens a&ml herinstalleren. 

De laatste nieuwe download update laat ik dan online meenemen. Hopelijk neemt dat dan minder tijd in beslag dan het installeren en updaten van de patches dat ik gisteren deed. 

Wordt vervolgd ;-)

Laatst gewijzigd door johanvandermeer op 24.09.2015, 21:38, in totaal 1 keer gewijzigd.

Zodra ik even tijd heb, duik achter de montagetafel om videoclips te bewerken. Ik wil dat ook graag met geluiden op niveau brengen: het liefst vanuit de opname; soms zijn aanvullende of ondersteunende geluiden nodig. Ik verzamel ook rechtenvrije muziek om mijn clips te verlevendigen.

johanvandermeer schreef op 25.09.2015 om 01:50 uur

Beste Michael,

Het heeft even wat tijd gekost. De herinstallatie van Video de Luxe 2015 Plus verliep als een zonnetje nadat ik had gekozen voor herstellen. Vervolgens verliep het opnieuw opstarten van het programma probleemloos en nu zonder de foutmeldingen die ik eerder hieronder beschreef. 

Bij het herstellen van de settings van Audio & Music Lab 2016 Premium verliep het wat minder eenvoudig. Hier werkte de herinstallatie niet. Sterker nog: het opstarten vanaf het bureaublad werd zelfs geweigerd met een uitgebreide foutmelding. Om dit te herstellen, moest ik uiteindelijk het volledige programma van mijn computer verwijderen en opnieuw vanaf de Magix link installeren. 

Nu werken de beide programma's naast elkaar. 

Met goede groet,
Johan

Laatst gewijzigd door johanvandermeer op 25.09.2015, 01:50, in totaal 1 keer gewijzigd.