audio import wordt geweigerd - programma wordt afgesloten

paulpesie schreef op 18.04.2013 om 23:02 uur

Gebruik VdL/ Movie Edit Pro 2013 Premium.  Windows 7 .

Waar ik voorheen makkelijk muziekbestanden naar de audiolijn sleepte , wordt dat nu "geweigerd" en verschijnt mededeling dat VdL niet meer werkt en wordt programma afgesloten.Dit treed zowel op bij WMA als MP3 geluidsbestanden..

Helemaal onderaan staat : "audiodecoder wordt geinitialiseerd- wachten svp" vervolgens gebeurd er niets en wordt VdL afgsloten.

Heb VdL 2013 Premium opnieuw geinstalleerd , maar dat lost het probleem niet op.

Gaarne advies.

mvg

Paul Pesie

Reacties

magixagent schreef op 19.04.2013 om 13:43 uur

Beste,
Na her installeren, opnieuw registreren, aanmelden bij MAGIX met serie nummer en via help/hulp online actualiseren, en de update installeren, Uw probleem zal dan wel zijn opgelost,
succes met het mooie MAGIX product.

paulpesie schreef op 19.04.2013 om 16:06 uur

Dank voor uw snelle reaktie.

Voor de goede orde: ik heb destijds VdL al geregistreerd evenals de serienummers. Moet ik dat dan opnieuw doen?

Ik heb nu versie VdL 12.0.0.32 en heb al via "help"een update uitgevoerd.

Als ik dat herhaal krijg ik de boodschap dat er geen actualiseringen beschikbaar zijn.

Ik heb via het configuratiescherm het VdL programma laten aanpassen en vervolgens "herstellen" uitgevoerd. U adviseert her-installatie. Moet ik daarvoor eerst het bestaande VdL programma versie 12.0.0.32 verwijderen? Ben ik dan niet al mijn lopende projekten kwijt? Ik ben met drie films bezig en dat werk zou ik niet graag verloren zien gaan.

Dank tot zover.

PS

Tot overmaat van ramp zijn nu de beelden in de monitor helemaal paars , behalve als ik 'speeltijd tonen' inschakel - dan zijn de kleuren weer normaal.

magixagent schreef op 20.04.2013 om 09:21 uur

Beste,
bij het installeren heeft u zich toen als administrator aan gemeld, dan dient u in het vervolg ook U als het programma wordt opgestart dit als administrator te doen, dan kunt u niet meer tegen deze problemen aanlopen, ook niet als u het project evt. op een externe harde schijf wilt zetten. wat betreft paars beeld misschien links boven brilletje aangevinkt dit moet op 2D staan
succes.

paulpesie schreef op 20.04.2013 om 09:32 uur

Beste,
bij het installeren heeft u zich toen als administrator aan gemeld, dan dient u in het vervolg ook U als het programma wordt opgestart dit als administrator te doen, dan kunt u niet meer tegen deze problemen aanlopen, ook niet als u het project evt. op een externe harde schijf wilt zetten. wat betreft paars beeld misschien links boven brilletje aangevinkt dit moet op 2D staan
succes.

Bedankt, maar ik snap niet wat je bedoelt met " als administrator aanmelden". Is administrator hetzelfde als eigenaar?

Als ik VdL opstart dat klik ik gewoon op koppeling die op mijn buroblad staat - hoe moet ik VdL openen als administrator? Wat dien ik dan anders te doen?

P

magixagent schreef op 20.04.2013 om 10:49 uur

Jawel. administrator is het zelfde als eigenaar ( dit heeft u bij het installeren van het pakket aangegeven voor een ieder toegankelijk of alleen voor U, dit betekend ook dat als U de Pc opstart dit met een password gebeurd), klik op het icoon op bureau blad met de linker muisklik op VDL gaat er een scherm open en hier ziet U administrator staan klik dit aan en kijk hoe het nu werkt.
succes.

paulpesie schreef op 20.04.2013 om 11:36 uur

Jawel. administrator is het zelfde als eigenaar ( dit heeft u bij het installeren van het pakket aangegeven voor een ieder toegankelijk of alleen voor U, dit betekend ook dat als U de Pc opstart dit met een password gebeurd), klik op het icoon op bureau blad met de linker muisklik op VDL gaat er een scherm open en hier ziet U administrator staan klik dit aan en kijk hoe het nu werkt.
succes.

bedankt voor de uitleg.

Nee, ik ben de enige die de desktop PC gebruikt, dus ik heb me "gewoon" geregistreerd.

Als ik op het icoon klik opent zich meteen VdL. Denk je dat het voor funktioneren VdL verschil maakt dat ik zonder password het programma VdL kan openen?

Voormalige gebruiker schreef op 21.04.2013 om 09:45 uur

Beste,

Misschien zijn er instellingen gewijzigd, zonder dat je het weet.

Je zou eens kunnen proberen om de instellingen op de standaardinstelling terug te zetten. 

Ga naar:  bestand / instellingen / programma instellingen terug zetten op standaardwaarde

Succes,

Rob

paulpesie schreef op 21.04.2013 om 19:19 uur

Beste,

Misschien zijn er instellingen gewijzigd, zonder dat je het weet.

Je zou eens kunnen proberen om de instellingen op de standaardinstelling terug te zetten. 

Ga naar:  bestand / instellingen / programma instellingen terug zetten op standaardwaarde

Succes,

Rob

Beste Rob,

Bedankt voor de tip. Helaas blijft ook na resetten op standaardwaarden het probleem bestaan : als ik een WMA bestand in de tijdlijn sleep stopt VdL ermee en sluit zich. het is echt een vervelend probleem.

MVG

Paul Pesie

Voormalige gebruiker schreef op 22.04.2013 om 14:40 uur

Hallo Paul,

Kan je de WMA en MP3 bestanden afspelen in Windows Media Player?

Groetjes

Rob

paulpesie schreef op 22.04.2013 om 21:48 uur

Hallo Paul,

Kan je de WMA en MP3 bestanden afspelen in Windows Media Player?

Groetjes

Rob

Rob,

Jazeker, ik kan alle bestanden (WMA, MP3 , MP4) gewoon afspelen met de WMP.

Het verdient geen schoonheidsprijs , maar is het ingewikkeld om de WMA muziekbestanden die ik wil gebruiken om te zetten in een MP3 of MP4 bestand?   Dan is het probleem toch ook opgelost?  Dan zet ik zo'n WMA bestand gewoon om in een ander soort bestand en sleep het in mijn film.

Echter....als ik een WMA bestand een andere bestandsnaam geef door er .mp3  achter tezetten ... trapt MdL daar dus niet in...

Ik heb ook al systeem herstel toegepast , maar dat bood geen soelaas. Ik kon ook niet voldoende ver in de tijd terug.........en ik weet ook niet precies wanneer het probleem zich nog NIET voordeed.

HG

Paul Pesie

Voormalige gebruiker schreef op 23.04.2013 om 11:21 uur

Hallo Paul,

Je kan / mag de extentie WMA niet zomaar in MP3 veranderen. Je moet het WMA bestand eerst converteren (overzetten) naar een MP3 bestand. Ik kan dit doen in Nero.

Op het internet zijn ook freeware programma's die je kan downloaden. bv. op:

http://free-audio-converter.nl.softonic.com/

Succes

Rob

paulpesie schreef op 23.04.2013 om 12:26 uur

Hallo Paul,

Je kan / mag de extentie WMA niet zomaar in MP3 veranderen. Je moet het WMA bestand eerst converteren (overzetten) naar een MP3 bestand. Ik kan dit doen in Nero.

Op het internet zijn ook freeware programma's die je kan downloaden. bv. op:

http://free-audio-converter.nl.softonic.com/

Succes

Rob

Rob,

Ik bedank je , m.n. voor de  converter site die je mailde. Het is wat onbevredigend niet te weten waarom VdL       " opeens"  WMA bestanden weigert. Praktisch gezien is het een prima oplossing : ik zet - die keren dat ik een WMA bestand wil gebruiken - e.e.a. gewoon om in een mp3 bestand.

Mocht ik uit Duitsland ( Magix) nog een defintieve oplossing krijgen dan laat ik het je weten.

Tot zover , nogmaals mijn dank.

MVG

Paul Pesie