Audio gekraak bij audio dissolve in Magix ProX

john-f14 schreef op 23.04.2020 om 13:44 uur

Als ik audio over elkaar heen schuif (audio dissolve) kraakt en spettert het geluid bij export. Gewoon audio is prima. Ik heb dit op 2 verschillende computers. Ik heb het al een tijdje, maar ik krijg het niet weg. Al mijn codecs en drivers zijn up to date. Een andere audio interface geprobeerd, terug naar originele instellingen. Wordt er een beetje moe van. Duur programma en ik koop alle updates. Computersamenstelling is: Intel Core 17-477K CPU @ 3.50 Ghz 16 GB RAM NVIDIA GeoforceGTX 1060 6GB.

Weet iemand wat er ergens in de weg zit?

Reacties

Bol schreef op 24.04.2020 om 00:17 uur

Hallo John,

Uw probleem komt mij zeer bekend voor. Een tijdje geleden had ikzelf ook zoiets. Echter, ik kon het niet direct vinden, waar het aan zou kunnen liggen. Van alles geprobeerd. Ten einde raad heb ik de Realtek(R) audio drivers via apparaat beheer verwijderd. Daarna heb ik Windows 10 opnieuw opgestart en de audio drivers door Windows laten installeren. Mijn probleem was toen, tot mijn grote verbazing, opgelost. Ik weet niet of dit voor u ook de oplossing zou kunnen zijn, maar het zeker de moeite waard om het te proberen.

Succes,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

john-f14 schreef op 24.04.2020 om 18:27 uur

Hoi Bol,

Dank voor je reactie. Die had ik nog niet geprobeerd, helaas heeft het niet geholpen. Ik heb vandaag alle drivers eraf gehaald en opnieuw geinstalleerd en ook van de NVIDIA GTX 1060 videocard. Het wil nog niet lukken. Ondertussen heb ik de Magix heldesk het probleem voorgelegd. Het moet wel iets met drivers zijn als ik de enige ben. Ik heb nog een andere computer waar alles ook op draait en daar heb ik de problemen ook. De storing is ook van diverse andere camera's. Als ik in een film 30 dissolves doe, hoor ik het misschien 12/13 keer. Het is dus niet altijd aanwezig. Als de bijlages meekomen kun je het zelf horen, op de foto hoe het mini testje eruit ziet. Misschien dat iemand nog ideeën heeft. Alles is welkom wat mij kan helpen hierin. Thanks

Bol schreef op 25.04.2020 om 15:24 uur

Hallo John,

Helaas, kan ik u probleem (nog) niet reproduceren. Maar omdat uw probleem op 2 verschillende computers voordoet, moet ik er voorlopig van uitgaan, dat er iets mis is gegaan tijdens het exporteren (encoderen) van uw project. Hebt u uw project op beide PC's geëxporteerd of alleen via één PC en daarna het MP4 bestand op beide PC's afgespeeld.

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

john-f14 schreef op 26.04.2020 om 11:31 uur

Hallo Rob,

Ik heb het bestand door beide computers laten exporteren met helaas hetzelfde resultaat. Ook heb ik nog een ProX 7 op de PC draaien. Ook ProX 7 heb ik het bestand laten exporteren en dan is de storing nog wel aanwezig, maar echt veel minder. ProX 7 werkt op een andere manier met de GTX 1060. Ook heb ik de asio driver eraf gehaald en er weer een nieuwere versie opgezet. De drivers weggehaald van de GTX weggehaald etc. Helaas nog geen oplossing.

Kon u het meegeleverde audio bestandje afspelen? Op de foto is dan precies te zien wanneer de storing komt.

Even afwachten waar MAGIX meekomt.

Dank voor het meedenken,

John

mi-bo schreef op 26.04.2020 om 12:43 uur

@john-f14

Beste John,

even meedenken,

hoe heeft U de Audio Dissolve bewerkt.

beeld en geluid op de tijdlijn, ontkoppelen en geluid gekopieerd en er onder gezet,

dan beide geluidlijnen bewerkt,

resultaat,

of heeft U het zo bewerkt,

Misschien zit hier het probleem.

Sc6

Met vriendelijke groet,

Michael( Moderator )

Bol schreef op 26.04.2020 om 14:28 uur

Hallo John,

Bij het afspelen van uw filmpje, dat geüpload hebt naar het forum, heb ik twee maal het gekraakt kunnen waarnemen op 2 en 6 seconden. Ik ben net als u, zeer benieuwd waar MAGIX Support meekomt. Zelf blijf ik voor u zoeken naar een oplossing. Als ik dit gevonden hebt of ik heb uw probleem kunnen reproduceren, dan laat ik u dit weten.

Met vriendelijke groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

john-f14 schreef op 26.04.2020 om 14:49 uur

Hoi Rob, dank voor het meedanken

john-f14 schreef op 26.04.2020 om 14:59 uur

Hoi Michael,

Zo te zien heb ik beide methodes niet gebruikt. Ik ontkoppel audio en video met shift G. Dan staat er een stereo file onder. Dus niet dubbel. Als ik een split doe (T) en delete een deel is de audio langer. Deze sleep ik dan wat naar links of rechts of allebei, zoals in de foto is te zien. Dit is een jaar of 8 goed gegaan, maar sinds een tijdje niet meer. Het is met diverse camera's soms niet, soms een beetje en soms heel erg en dan ook echt onbruikbaar in een project. De originele file nog eens een keer met handbrake naar een ander formaat geconverteerd, het helpt allemaal niets. Het wordt nog gekker, want als ik dit met een .wav of .mp3 muziekje doe, dus op hetzelfde spoor het ene liedje in het andere laten overvloeien gaat wel zonder gespetter. Ik wordt er een beetje wanhopig van.

Mvg, John

mi-bo schreef op 26.04.2020 om 15:24 uur

@john-f14

Beste John

Dank voor Uw zeer uitgebreide informatie.

Misschien heeft U zelf al het antwoord gegeven.

Zet de beelden op de tijdlijn, haal ingesproken tekst er onder vandaan.

Spreek dan de tekst in of via camera of met microfoon sla dit op als Wav bestand en zet het onder Uw project.

Ik ben benieuwd naar het resultaat.

Sc6

Met vriendelijke groet,

Michael (Moderator)

Wijziging aangebracht i.v.m met meer informatie

mi-bo schreef op 26.04.2020 om 20:11 uur

@john-f14

Beste John.

Nog even meedenken,

Heeft U al gekeken of er geen geluid oneffenheden te zien zijn als het project op 1 frame wordt gezet ,(op het punt waar (stotteren)(kraken) wordt waargenomen )geluidlijn kan worden uitgerekt.

Sc6

Met vriendelijke groet,

Michael (Moderator )

john-f14 schreef op 26.04.2020 om 20:27 uur

Hoi Michael,

Daar heb ik zeker naar gekeken. Het originele geluid is goed, daar zitten geen oneffenheden in. Het idee om het geluid later over te doen, is natuurlijk lastig als je met je vrouw op een terras in Malaga zit te kletsen met een Spaans orkestje op de achtergrond😀 Het is jaren goed gegaan op deze manier.........Ik ben een laptop aan het inrichten met ProX. Kijken of deze hetzelfde doet. En natuurlijk de reactie van Magix afwachten. Mvg,
john

mi-bo schreef op 26.04.2020 om 21:27 uur

@john-f14

Beste John.

Dank voor Uw uitgebreide Feedback.

Ja dat is een beetje moeilijk(Malaga) zeker in deze tijd.

Hopend dat de laptop de oplossing is en anders de terug koppeling van MAGIX Support.

Sc6.

Met vriendelijke groet,

Michael (Moderator)

john-f14 schreef op 27.04.2020 om 12:43 uur

Hallo, Ik heb Rob de originele file gestuurd en een project. Rob heeft hetzelfde probleem met het gekraak. Hij heeft me 3 exports teruggestuurd. VDL deluxe 2020 (deze kraakt) ProX11 (deze kraakt) en een oude versie VDL de luxe 2016 (deze kraakt NIET en laat soepele overgangen horen) Het ligt gelukkig dus niet aan mijn 2 computers. Rob heel erg bedankt dat je dit wilde doen. Hier kan ik wat mee.

Mvg, John

mi-bo schreef op 27.04.2020 om 14:04 uur

Beste John.

Dank voor Uw feedback.

Een goed bericht voor U dat het niet aan Uw Pc ligt.

Geen goed bericht dat dit probleem misschien al sinds MAGIX 365 Videó ( sinds 2016 versie 2017 )in het systeem zit .

Ik ben heel erg benieuwd wat MAGIX Support voor oplossing voor U heeft (vandaag een normale werkdag)

Met vriendelijke groet,

Michael (Moderator ).

Bol schreef op 27.04.2020 om 14:23 uur

Hallo John,

Fijn, dat u onze bevindingen op het forum hebt gezet en dat wij samen tot deze conclusie zijn gekomen, dat het niet aan uw twee computers ligt. Nu maar afwachten of Magix Support voor deze BUG ook een juiste oplossing kan vinden.

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

john-f14 schreef op 27.04.2020 om 15:15 uur

Hoi Rob, Ik heb mijn eerste oorspronkelijke download link gebruikt om een laptop in te richten met ProX11. Dan heb je in eerste instantie nog het oude logo. Dat is waarschijnlijk Pro X8 of X9 geweest. Daar heb ik een export mee gedaan. Deze gaf een storingsvrije audio weergave, net als jouw VDL 2016. Nu heb ik alle updates erop gezet en is de huidige versie 17.03.68. Export gemaakt met deze versie en ook hier op met de laptop weer het vreselijke gekraak bij de audio resolves. Hopelijk komt er snel een oplossing, want ik zit met een betaalde opdracht waarbij ik dit probleem ook heb welke is opgenomen met een Canon GX10.

Nogmaals bedankt voor de hulp Rob,

Mvg, John

mi-bo schreef op 27.04.2020 om 16:21 uur

@john-f14

Beste John.

Alles aandachtig gelezen,niet wetend wat de reactie mag zijn van MAGIX Support, maar misschien wel belangrijk als het antwoord niet de oplossing is(reageren op de zelfde ticketnummer) dat U zelf heeft geconstateerd dat het probleem in de upgrade is gekomen na MAGIX video ProX9, daar heeft de programmeur iets aan.

Sc6

Met vriendelijke groet,

Michael (Moderator ).

Bol schreef op 27.04.2020 om 18:33 uur

Hallo John,

Waarschijnlijk ben ik er achter gekomen, waarom bij mij de filmfragmenten geen kraakgeluiden geven. Bij het analyseren van uw beeldmateriaal, zag ik dat uw file "audio format AAC"  gebruikt en mijn file " AC-3".

Doe eens het volgende:

  1. Laad uw file in "Handbrake"
  2. klik op het tabblad "Video" en zet de "framerate (FPS)" op 50
  3. klik daarna op het tabblad "Audio" en zet de "AAC(avcodec)" op AC3
  4. klik op "Save As: naam Map - bestandsnaam"
  5. klik daarna op "Start Encode"
  6. plaats het aangemaakte bestand op de tijdlijn van Video Pro X
  7. maak nu de "audio dissolves"

Bij mij is uw file kraakgeluiden vrij. Laat het mij weten of dit bij u ook het gewenste resultaat geeft.

Groet,

Rob

PS. Als dit de oplossing is, kunt u dit doorgeven aan Magix Support.

Laatst gewijzigd door Bol op 27.04.2020, 18:40, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

john-f14 schreef op 28.04.2020 om 09:27 uur

Hoi Rob,

Ja dat werkt, dan heb ik geen audio gekraak meer. Geweldig speurwerk Rob!! Daar ka ik wat mee.

Gisteren met de laptop 6 updates getest om te kijken bij welke update deze bug is geïntroduceerd. Versie 16.0.1.242 was nog goed. Het is fout gegaan bij 17.0.1.31 en natuurlijk ook bij deze huidige versie 17.0.3.68.

Sinds Pro X11 gaat er iets niet goed met AAC audiobron. Veel moderne camera's gebruiken deze codec, zoals mijn Canon GX10 en nu dus ook de OSMO Pocket. Ik ga deze 2 bevindingen melden bij MAGIX Support.

Mvg,John

john-f14 schreef op 03.05.2020 om 13:52 uur

Hoi Rob, Ik heb alle bevindingen naar magix gestuurd en zij konden het probleem reproduceren. Zij hebben dit naar de developers gestuurd. Ik word op de hoogte gehouden als er nieuws is. Het zal denk ik in de eerste patch worden meegenomen, of ik krijg een persoonlijke tijdelijke oplossing. Ik weet het niet. Nogmaals hartelijk bedankt voor het vinden van het probleem. Mvg, John

Bol schreef op 03.05.2020 om 14:07 uur

Hi John,

Het is goed om te lezen, dat uw probleem naar de developers is doorgestuurd. Er zit nu niets anders op dan afwachten op de patch waarmee dit probleem wordt opgelost. Voorlopig bent u geholpen met de door mij aangedragen oplossing, hoewel het wel wat omslachtig is maar..... het werkt!!

Groet,

Rob 👍👍👍

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

john-f14 schreef op 22.06.2021 om 18:22 uur

Ik heb nooit meer wat gehoord over dit probleem. Het ticket is gesloten, ondanks dat ze dit konden reproduceren en naar de developers hebben gestuurd. Eerst kon ik dit probleem nog oplossen door te exporteren in de Main Concept mode. (Tip van Rob) Die optie is nu verdwenen in Pro-X13. Dus weer krakend geluid bij audio dissolve.

In Pro-X10 ging dit nog goed, maar het is mis gegaan vanaf Pro-X11. Ik alles nog maar weer bij Magix neerleggen, maar ik vind het heel erg waardeloos zo. Mvg,John

Bol schreef op 22.06.2021 om 19:12 uur

@john-f14

Hallo John,

Zoals u weet, gebruik ik zelf het Main Concept niet, vandaar dat ik het nog niet in de gaten had dat Magix Duitsland het Main Concept niet meer aanbiedt in Pro X13. Ik vind het , net als u zeer vreemd, nadat Magix Support c.q. Developers uw probleem heb kunnen reproduceren, deze niet hebben opgelost. Ik ga mij nog eens verdiepen in uw probleem.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

john-f14 schreef op 22.06.2021 om 22:19 uur

Hoi Rob, Ik wil Pro-X12 weer installeren. Het is me niet gelukt dit met herstel te doen. Het programma wordt er door Magix vakkundig afgehaald. Er is ook geen downloadlink meer meer voor Pro-X12 zoals dat bij X8 nog wel was. http://dl03.magix.net/videoprox8_dlm.exe

Zolang dit niet wordt gefixed wil ik weer een versie terug. Jammer dat ik net weer €149 heb overgemaakt en vervolgens er niet fatsoenlijk mee kan werken. Echt niet leuk dit. Heb een case aangemaakt bij Magix. Antwoord 5-7 dagen. Ik ben benieuwd! Mvg, John