audio spoor: het aanbrengen van een fade-out op een object in het audio spoor lukt visueel, doch bij het afspelen blijft de audio op de oorspronkelijke toonhoogte. (video deluxe premium 2022 - laatste windows versie))
Ontkoppeld beeld en geluid, (door beeld en geluid te activeren daarna op schakel op grijze balk klikken, wordt beeld en geluid gescheiden)daarna kunt U een fade- in of fade-out maken, en dan werkt het wel.
Geluid wordt dan uit ge fade en beeld blijft gewoon door spelen.
Het betreft echter een zuiver audio-spoor waarop ik mijn achtergrondmuziek plaats, op een ontkoppeld spoor. Ik kan wel de fade-markeerder verschuiven, doch bij afspelen blijft de muziek op het oorspronkelijk niveau..
Ik heb dit probleem reeds ook ondervonden. Wanneer het fragment (beeld en geluid) op een spoor staat en dan in- en /of out fade, dat wordt alleen het beeldmateriaal in- en out gefaded. U moet het beeld op spoor 1 en geluid op spoort 2 zetten. U kunt nu het geluidspoor apart in- en uitfaden.
Ik werk inderdaad volgens de gedemonstreerde procedure. Ik verschuif de uit-faderknop zoals jij het doet op een bepaalde positie, maar tegen alle verwachtingen in gaat de klank niet stiller eens de uit-fade plaats wordt bereikt. Mijn instructie wordt dus genegeerd..
Hee, dit is de oplossing!! Dat lijntje van de volumecurve stond constant helemaal bovenaan en overschreef blijkbaar het commando dat ik met de fade-knoppen ingaf. Zeer hartelijk dank, Philip.
Ik wil toch even reageren op het ontkoppelen van beeld en geluid. Persoonlijk raad ik dit sterk af, want bij het weer samenvoegen van beeld en geluid is de kans groot, dat beeld en geluid niet meer synchroon loopt. U kunt dit altijd weer ongedaan maken door het originele geluid weer terugzetten.
Wanneer het groene lijntje (volumecurve) geheel boven in de audiospoor staat, dan overruled het in- en out fade het groenenlijntje.
Dan nog even dit, u kunt beeld of audio afzonderlijk in- of out faden.
Dit doet u zo:
zorg dat het beeld op spoor 1 en audio op spoor 2 staat
druk op de ALT toets
sleep nu het witte balletje van beeld of audio op de gewenste in- of out fade.