audio clips niet weg te krijgen

jogtx schreef op 17.12.2017 om 20:32 uur

bij herhaaldelijk clips weg te halen en terug te plaatsen op de tijdlijn heb ik een probleem dat de audio van de weggehaalde clip nog hoorbaar is op die plaats op de tijdlijn.

is dus nergens te zien en niet weg te krijgen. zelfs wanneer op die plaats een andere clip staat blijft het vorige audio hoorbaar.

ook wanneer er een andere audio clip op die positie plaatst, hoor je geen geluid.

pas wanneer je het geluid uit vinkt kan je dit het spoor enkel voor beeldclips of titels gebruiken.

het gebruik van een onderliggende clip kan dan pas voor audio gebruikt worden.

heeft iemand ook dit voor en hoe kan dit opgelost geraken?

Reacties

b.eversen schreef op 18.12.2017 om 09:51 uur

mute het spoor met het "foutieve" geluid, gebruik daarna een nieuw spoor voor je juiste geluid.

jogtx schreef op 18.12.2017 om 12:16 uur

dat doe ik nu, maar zou toch graag het foute geluid weg willen krijgen.

het kopiëren van de clips naar een nieuw project is ook geen oplossing.

het probleem wordt mee overgenomen...

Bol schreef op 18.12.2017 om 13:25 uur

Hallo Jogtx,

Ik heb een gelijksoortig spookprobleem opgelost, maar dan in Fotostory. De onderstaande tekst heb ik enigszins aangepast, omdat jij waarschijnlijk video deluxe gebruikt..

Om te beginnen, bestaat het projectbestand "MVP" alleen maar uit verwijzingen, zoals naam van een clip, in welke map deze staat, welke effecten gebruikt zijn, etc... Er kan tijdens het samenstellen van een project iets fout zijn gegaan, zoals bv. spookclips, die op een niet verklaarbaar wijzen opduiken in het project. 

Hoe kan je dit oplossen:

1. Start VDL op en laad het spookproject in
  2. Zoek uit welke clips de spookclips zijn in het project,  schrijf deze op, zodat je ze later snel kan terug vinden in de map waar deze zijn opgeslagen.
  3. Noteer ook alle clips, die bij of rondom de spookclips zitten.
  4. Sluit VDL af.
  5. Maak een map aan bv. " tijdelijk "
  6. Verwijder nu de spookclips en de clips, die rondom de spookclips zitten uit de map waarin deze zijn opgeslagen.
  7. Start VDL op en laad het spookproject opnieuw in
  8. Bij de vraag "Bestanden niet gevonden", klik op dan "Alles overslaan"
  9. Sla het projectbestand nu onder een andere naam op.
  10. Plaats nu de clips uit de tijdelijk map terug in de map, waar je ze tijdelijk uit heeft verwijderd.
  11. Wanneer je nu dit nieuwe project opnieuw opstart zullen de spookclips verdwenen moeten zijn.
  12. Je moet nu het project nalopen op eventuele lege plekken en voeg hier de gewenste clips weer in.

Succes,

Bol

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

jogtx schreef op 18.12.2017 om 13:34 uur

Bol

ik gebruik prox 8.

heb dit probleem al met 3 vorige versies voor gehad.

vdl 2013 prox6 en prox8

ik ga dit uitproberen.

bedankt.

jogtx schreef op 19.12.2017 om 22:09 uur

Audio probleem spookclips opgelost.

in de map alle mxv, hd, Magix klanken en wave bestanden verwijderd.

bij het opstarten van het project na vraag; bestanden niet gevonden, en proxybestanden opnieuw aanmaken; negeren en alles overslaan.

Magix maakt zelf de nodige bestanden zelf opnieuw aan.

alle spook audio zijn verdwenen.

eindelijk opgelost na een zeer lange zoektocht.

Bol schreef op 19.12.2017 om 22:27 uur

Hallo Jogtx,

Fijn om te lezen, dat je spookaudio probleem eindelijk is opgelost.

Groet,

Bol

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

jogtx schreef op 19.12.2017 om 23:06 uur

zal wel zijn. bij Magix hulp hebben ze me daarmee niet echt kunnen helpen. beetje jammer toch want daar heb ik zeer lang naar gezocht