Reacties

mi-bo schreef op 29.01.2020 om 13:48 uur

@Robert-Meijer

Beste Robert.

Welkom op MAGIX Multimedia Forum.

Wat er verkeerd zou kunnen zijn gegaan kan ik U van hieruit niet vertellen, misschien ergens op het einde een opening.

Een voorstel;

Zet het project op de tijdlijn, via bestand exporteren Videó als magix video dan wordt er een mxv van gemaakt,zet dit mxv bestand weer op de tijdlijn,en vandaar uit een dvd branden

Sc6

Met vriendelijke groet,

Michael

Wijziging aan gebracht i.v.m verkeerde vorm mvp moet mxv zijn

Bol schreef op 29.01.2020 om 16:40 uur

Hallo Robert,

Probeer eerst eens uit. Doe dan het volgende:

1. klik op: "Branden" ; daarna op DVD
  2. klik op: "Encoder-instellingen"
  3. klik op: "Reset"
  4. haal het vinkje weg bij: "Smart Rendering"
  5. Zet een vinkje (als deze er nog niet staat) bij: "Videoeffecten op GPU berekenen"
  6. klik op: "Ok"
  7. Klik op: "Branden"
  8. Krijg je de keuze uit Alles encoderen - encoderen etc kies dan voor: "Alles encoderen"

Succes,

Rob

Ps. Als u uw project naam. MVP gaat exporteren via: bestand / film exporteren / als Magix video, dan wordt deze onder naam.MXV weggeschreven.

• MVP staat voor Magix Video Project
  • MXV staat voor Magix eXended Video

Laatst gewijzigd door Bol op 29.01.2020, 16:52, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Robert-Meijer schreef op 30.01.2020 om 16:40 uur

Bol,

Ik heb de aanwijzingen gevolgd maar het probleem blijft zich voordoen.

Het blijkt dat om de ca. 11 sec. er een hik (hele korte onderbreking) in de muziek zit en dit is alleen op de gebrande DVD

Is er nog een andere oplossing?

Rob

mi-bo schreef op 30.01.2020 om 17:19 uur

@Robert-Meijer

Beste Robert.

Jammer dat advies gegeven op 29.01.2020 om 13.48 uur voor U geen oplossing is/was.

Veel sterkte naar het zoeken van de voor U juiste oplossing.

Met vriendelijke groet,

Michael

Bol schreef op 30.01.2020 om 19:19 uur

Hallo Robert,

Probeer uw project eens met een ander stukje muziek te branden. Als dit dan wel goed gaat, dan ligt het aan de toegevoegde stukje muziek. Ik heb het vermoeden, dat dit stukje muziek zich niet goed laat encoderen.

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Robert-Meijer schreef op 31.01.2020 om 13:44 uur

Hallo Bol,

Het project bestaat uit 10 hoofdstukken van meer of minder aantal foto's per hoofdstuk. Per hoofdstuk zijn er meerdere muziekbestanden toegevoegd en het probleem doet zich voor bij alle hoofdstukken en bij alle muziek bestanden. In het verleden heb ik hier nooit last van gehad maar na het opnieuw installeren van Fotoshow de luxe 2015 op mijn nieuwe PC komt dit voor. Zou het probleem aan de codec kunnen liggen en hoe is dit dan op te lossen?

Groet,

Rob

Robert-Meijer schreef op 31.01.2020 om 13:47 uur

Dag Bol,

Bedankt voor de reactie. Het slide-show project bestaat uit 10 hoofdstukken deze bevatten foto's waar van er korte en lange hoofdstukken zijn, per hoofdstuk kunnen er wel 4 of 5 stukken muziek zijn toegevoegd en het probleem doet zich bij alle hoofdstukken en bij alle stukken muziek voor. In het verleden heb ik hier nauwelijks last mee gehad maar na de installatie van Fotostory de luxe 2015 op mijn nieuwe PC komt dit voor. Zou het aan de codec kunnen liggen en hoe is dit op te lossen?

Groet,

Rob

Bol schreef op 31.01.2020 om 14:38 uur

Hallo Robert,

Dat zou best eens kunnen, want bij het update van Windows 10 naar versie 1803 heeft Microsoft iets gewijzigd in de codec.

1. zie: https://support2.magix.com/customer/nl/faq/geen-audio-bij-import-van-bepaalde-video-bestanden-sinds-laatste-windows-10-update-naar-versie .
  2. zie ook: https://www.magix.info/nl/forum/na-upgrade-w10-1803-geen-geluid-meer-bij-m2ts-50p--1205661/

U moet wel in het bezit zijn VDL 2015 plus / premium. Bij VDL 2015 standaard gaat dit helaas niet op!!

Succes,

Rob

PS: in uw topic hebt u het over Video Deluxe 2015 en in uw laatste antwoord hebt u het over Fotostory de luxe 2015. Maar voor beide programma's kan dit wel een zo zijn, dat het aan de codecs kan liggen.

Laatst gewijzigd door Bol op 31.01.2020, 15:00, in totaal 2 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 31.01.2020 om 15:00 uur

@Robert-Meijer

Beste Robert.

toch even aan het volgen hoe Uw probleem wordt opgelost.

lees ik tot mijn dit bericht

"Dat zou best eens kunnen, want bij het update van Windows 10 naar versie 1803 heeft Microsoft iets gewijzigd in de codec."

Terwijl U

schreef op 29.01.2020 om 13:29 uur

Video DeLuxe 2015 op Windows 10 laatste versie, dit is volgens mij niet versie 1803,

Sc6

Met vriendelijke groet, Michael ( moderator )

Bol schreef op 31.01.2020 om 15:19 uur

Hallo Robert,

Even reageren op het bovenstaand antwoord. Omdat VDL 2015 of Fotostory 2015 is uitgebracht voordat Windows versie 1803 en later op de markt is gekomen, kan uw probleem weldegelijk in de codec zitten. Zeker weet doe ik dat niet, omdat bij mij de beide programma's reeds voorzien van nieuwe codec. Het is tenslotte het proberen waard, wat heb je te verliezen. Mijn slogan is: "Niet geschoten is altijd mis"

Succes,

Rob.

PC -1-

PC -2-

Robert-Meijer schreef op 06.02.2020 om 16:11 uur

Dag Rob,

Bedankt voor de reactie. Ik heb de DVD gemaakt met als audio AC3 ipv MPEG-layer2 en ik had geen last van hikken in het geluid om de ca. 11 sec. Zowel niet op mijn PC als op een 2e DVD speler die op de TV is aangesloten. De 1e DVD speler op de TV gaf nog wel hikken. Ik vind dat hiermee mijn probleem is opgelost. Bedankt voor de ondersteuning

Hartelijke groet,

Robert

Bol schreef op 06.02.2020 om 16:58 uur

Hallo Robert,

Het doet mij deugd om te vernemen, dat door de AC3 codex te downloaden en te activeren uw probleem hiermee is verholpen.

Veel plezier met het samenstellen van uw projecten.

Groet,

Rob

PC -1-

PC -2-