Audio bij beeldschermopname

Gevaro schreef op 12.09.2010 om 09:18 uur

Hallo iedereen,

 

Bij beeldschermopname vind ik mijn geluidskaart niet terug in de lijst. Er staan 4 verschillende inputs (Realtek HD audio aux input en nog een line, mic en stereo input), 2 analoge en nog een aparte aux. Alles al geselecteerd dat hij aanvaard, bij sommige vind hij het apparaat niet (logisch want er is niets op aangesloten.  Ik heb ook al bij audio-opname gekeken en daar staat enkel Aux Realtek HD audio. De bedoeling is een filmpje op te nemen van youtube maar het geluid wordt niet opgenomen. Wie kan me helpen?

 

Alvast bedankt om dit bericht te lezen.

 

Gert  

Reacties

bobbiaan schreef op 12.09.2010 om 11:34 uur

Beste Gevaro,

 

Wat voor PC gebruik je? Ik heb de ervaring dat dit een probleem is van de REALTEK geluidskaart confuguratie. Zowel op mijn HP als Toshiba laptop zit een realtek geluidskaart op het moederboard waarbij ik op beide machines geen direct geluid kan opnemen. ( Via een omweg doe ik het op de volgende manier. Ga in een geluidsarme omgeving zitten werken, en neem het geluid op dat de speakers van de laptop laat horen en neem het op met de microfoon van de laptop. Vereist wel geduld om de juiste geluidsterkte voor opnemen in te stellen.)

 

Mvg

 

Bobbiaan