apparaat wordt niet herkend

Clemy schreef op 07.05.2012 om 21:40 uur

Hallo,

Ik heb een Sony DCR-SR15 (USB) en deze wordt niet herkend door Magix VDL. Ik gebruik de harde schijf dus heb geen kaartje die ik in de PC kan stoppen. PMB werkt wel maar als ik dat inlees in Magix VDL, krijg ik problemen met video- en audiolijnen, die lopen dan niet meer synchroon. Ik ben ten einde raad. Graag advies!! Ik heb Windows Vista en voldoende ruimte. Ik gebruik nu de testversie van Magix VDL MX. Mijn oude versie Magix VDL 2006 geeft hetzelfde probleem. Mijn oude camcorder is kapot helaas, die herkende het programma wel.

Reacties

Cinecor schreef op 08.05.2012 om 10:17 uur

Laat Magix even voor wat het is en start verder ook geen andere programma´s op.

Probeer dit eens:

Sluit de camera aan met de USB, ga naar Windows Verkenner en zoek de HDD in de camera op. Daar staan de opgenomen bestanden. Kopieer deze in de Verkenner naar een plek op de harde schijf van je pc. De camera op de gebruikelijke wijze ontkoppelen en Magix opstarten. In de mediapool zal je de harde schijf van je PC vinden met de map waarin je de bestanden hebt gekopieerd.

Clemy schreef op 14.05.2012 om 21:55 uur

Ook dit hielp allemaal niet. Films op harde schijf zetten en inladen in Magix, ook dan problemen met het synchroon lopen geluid en beeld. Uiteindelijk een antwoord van Magix Support gekregen: Rechts klikken op videospoor en dan 'frame table nieuw aanmaken'. Dat werkte dus wel. Je kunt dit automatisch laten doen bij de import. Toets Y, tabblad video/audo, rechtsonder een vinkje zetten bij Frametable bij import automatisch aanmaken. En hop!, hij doet het voortaan prima. Pffff....