Reacties

Bol schreef op 30.06.2023 om 16:45 uur

@Eddy-Maes

Hallo Eddy,

Welkom op het forum voor en door Magix gebruikers. 
Op dit forum proberen forumleden elkaar te helpen, maar het staat geheel los van Magix Support.

Als bij u de foutmelding .API KEY REQUIRED .. alleen voordoet bij OpenStreetsMaps dan zal dit wel eens aan auteursrechten kunnen liggen? Aan uw naam (Maes) te zien, woont u in België. Zelf woon ik in Nederland en kan uw probleem niet reproduceren. Zie eens: OpenStreetMap

U zou dit probleem zelf eens aan Magix Support kunnen voorleggen. Stuur een mailtje naar: infoservice@magix.net

Als alternatief zou u de standaard (ESRI Maps) kunnen gebruiken.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 30.06.2023, 17:09, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Eddy-Maes schreef op 30.06.2023 om 17:23 uur

beste , deze reactie van u klopt helemaal met mijn probleem , ik kan inderdaad perfect de standaard ESRI KAART gebruiken , maar vind het uiterlijk van die kaart niet zo goed als die van OPEN STREET MAPS...Die kaart van ESRI vind ik persoonlijk wel goed als je een reisroute wilt weergeven over een grote reis bv wereldreis , of reis van land naar land , maar ik gebruikte TRAVEL MAPS gewoonlijk om mijn wandeltochten , en fietstochten te presenteren aan mijn vrienden , en op de open street maps is er veel meer info in vergelijking met de ESRI KAART ...straatnamen , dorpjes , enz...zo kunnen mijn kijkers meer een idee geven waar ik echt gewandeld of gefietst heb...is gemakkelijker om zich te orienteren als je af en toe een straatnaam te zien krijgt ...dit is nu een groot mispunt voor mij , en mijn volgers.

Ik denk ook dat het iets te maken heeft met de rechten , maar vind het vervelend dat het prima werkte toen ik het program had aangeschaft , en nu plotseling niet meer is zoals het vroeger was...spijtig

Ook al info over gezocht , maar in het nederlands niet veel van te vinden....

Ik denk dat ik me een ander software program zal moeten aanschaffen , spijtig , want ik was altijd een echte liefhebber van TRAVEL MAPS ,

Bedankt voor je vele reacties op mijn bericht

 

Bol schreef op 30.06.2023 om 18:06 uur

@Eddy-Maes

Hallo Eddy,

Voordat u als liefhebber van Magix Travel Maps overschakelt naar een ander softwareprogramma, moet u er wel zeker van zijn dat het aan Magix Travel Maps ligt. Want zoals ik al schreef, kan ik uw foutmelding hier in Nederland niet reproduceren. Daarom blijft mijn advies van kracht om uw probleem voor te leggen aan Magix Support. Misschien kunnen zij voor u dit probleem oplossen. U bent voor mij het twee forumlid met dit probleem.

Wat gebeurd er als u uw virusscanner tijdelijk uitzet? Het kan zijn, dat de OpenStreetsMaps door uw virusscanner wordt tegen gehouden om op te starten.

Succes,

Rob (forum moderator)

Aanvulling op: 30-06-2023 om 18:20uur

Zie dit dit filmpje!!

Laatst gewijzigd door Bol op 30.06.2023, 18:20, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-