Andere audio-objecten aan dit spoor uitlijnen

wama4040 schreef op 21.02.2013 om 23:02 uur

Hallo,

Heb opnames gemaakt met 2 cameras.Nu is het zo dat ik een camera vast had opgesteld en dus een video file heb van 50 minuten.De andere camera heeft afzonderlijke stukken opgenomen.Nu was ik ervan overtuigd dat ik met "Andere audio-objecten aan dit spoor uitlijnen" de synchronistie zou kunnen uitvoeren.Niets is minder waar.Bij de eerste videoclip van camera 2 stelt hij het synchroon met de videofile van 50 minuten.De tweede clip schuift bij het commando "Andere audio-objecten aan dit spoor uitlijnen" onder de eerste.Dis is dus onmogelijk aangezien de tweede video file van camera 2 later is opgenomen.Hoe kan ik dit oplossen.Werk met Video demuxe premium 2013
Wat ik zeker ga doen bij een volgende opname is beide camera's laten lopen gedurende de volledige opnameduur.Wat ik dan wel heb is dat een camera maximum 2 Gb. files kan opnemen en ik dus steeds met aparte videofiles zal blijven zitten.De andere camera kan maximum 4 Gb. files opnemen voor hij een andere file aanmaakt.Dit heeft te maken met het formateren in de camera.

Veel dank voor het meedenken

Reacties

lucky_me schreef op 22.02.2013 om 04:55 uur

Hallo

Wanneer ik je uitleg lees meen ik te begrijpen dat deze functie maar voor één audio object werkt in een film? Misschien kan je eens proberen om, na het invoegen van je eerste videofile van cam 2, je film te splitsen. Zorg dan dat het tweede deel op de tijdlijn staat en voeg opnieuw een videofile in.dit doe je dan opnieuw voor elke video insert die je wenst. Nadien voeg je alles weer samen. Het is maar een idee, maar je kan niets verliezen met het te proberen nietwaar?

mvg

Luc

Cinecor schreef op 22.02.2013 om 10:01 uur

Voor het synchroniseren van multicam opnamen bestaat speciale software, bijvoorbeeld van Red Giant (zeer populair bij de videoeditors). Natuurlijk ook mogelijk voor meer dan twee camera's: het echte multicamwerk. Automatisch worden de losse shots op de juiste plek op de tracks gezet. Het laten dóórlopen van de camera's is dan dus niet meer nodig. Je vindt info hier:

http://www.redgiantsoftware.com/products/all/pluraleyes/

Mvrgr

Cor

magixagent schreef op 22.02.2013 om 11:03 uur

Beste,
het is ook met vdl 2013 Prem(2 camera's)) mogelijk om met multicam synchroon te werken, op de ProX versie na( met 5 camera's)  was het eerder niet mogelijk.
Uw gedachten gaan ook namelijk niet op in programma's die 15 x duurder kosten dan dit mooie product,
Als U opnamen gaat maken, en U gaat met 2 camera's werken zet een standaard camera centraal  neer met de ander camera kunt u invoegingen  maken, maar laat de camera's wel draaien.
Als u gaat monteren, kunt u beide projecten inladen, deze op spoor 3/4 en 5/6 neer zetten, en daarna de multicam functie activeren
Cinecor heeft het over Red Giant dit is namelijk ook een MAGIX product maar werkt alleen in de ProX versie van € 399,00
succes met het mooie MAGIX product.

Cinecor schreef op 22.02.2013 om 14:08 uur

Beste,
het is ook met vdl 2013 Prem(2 camera's)) mogelijk om met multicam synchroon te werken, op de ProX versie na( met 5 camera's)  was het eerder niet mogelijk.
Uw gedachten gaan ook namelijk niet op in programma's die 15 x duurder kosten dan dit mooie product,
Als U opnamen gaat maken, en U gaat met 2 camera's werken zet een standaard camera centraal  neer met de ander camera kunt u invoegingen  maken, maar laat de camera's wel draaien.
Als u gaat monteren, kunt u beide projecten inladen, deze op spoor 3/4 en 5/6 neer zetten, en daarna de multicam functie activeren
Cinecor heeft het over Red Giant dit is namelijk ook een MAGIX product maar werkt alleen in de ProX versie van € 399,00
succes met het mooie MAGIX product.

Een paar aanvullingen/correcties:

Het gaat er nu juist om bij het editen meerdere cameraopnamen te synchroniseren, waarbij de camera's NIET steeds hoeven dóór te lopen. Dat is waar ook vragensteller mee te maken heeft. De software "Plural Eyes" lost dat op. Deze software is zelfstandige software en voor zover ik weet geen product van Magix maar van Red Giant. Voor bepaalde software, zoals Avid, Final CP, Adobe After Effcts en Première zijn er echter wel plug-ins verkrijgbaar.