Analoge opname Handyvam Video8 overzetten naar PC

Tobytje schreef op 01.02.2012 om 21:48 uur

Hallo,

Ik heb nog een oude Sony Handycam Video8 en een tiental bandjes Video8 die ik naar de pc wil overbrengen om daarna te bewerken (ik heb reeds Video Deluxe MX) en dan in de hoogst mogelijke kwaliteit te branden op DVD of ivm grootte naar Blu ray. Ik kom voor het het overzetten twee opties tegen, nl Pinnacle Dazzle Video Creator en Red Uw Video's 4 van Magix. Ik wil het liefste het origineel 1 op 1 overzetten op de pc als een avi-bestand, dus zonder compressie. Volgens mij comprimeerd Red uw Video's bij het overzetten het origineel al direct of heb ik toch de mogelijkheid om zonder compressie in te lezen? Volgens mij kan bij Pinacle wel zonder compressie overgezet worden. Welk produkt zouden jullie mij adviseren en waarom?

Reacties

bobbiaan schreef op 01.02.2012 om 22:08 uur

Beste......,

Als eerste het Pinnacle werkt niet met het Magix programma.

En ten tweede heeft u alleen de USB grabber van Magix nodig welke met uw Video deLuxe MX werkt. Het RED UW VIDEO van Magix is een USB grabber met een software programma en kost 59,95 euro. Alleen de grabber is ca. 30 euro.

Als u gaat digitaliseren leest u spelend vanaf de videorecorder Super VHS of standaard VHS analoog avi data (film) in op de PC. Deze data (film) gaat u in het MX programma bewerken. Het gaat mij nu te ver om uit teleggen wat er gebeurt als je op DVD of Blu-Ray gaat branden.

Ik hoop dat het u helpt met een keuze te maken.

Mvg

Bobbiaan

Tobytje schreef op 01.02.2012 om 23:34 uur

Beste Bobbiaan,

Ik dacht de Pinnacle alleen te gebruiken om de data te digitaliseren en naar de pc te brengen als .avi. Daarna met Video deLuxe MX te bewerken, maar ik begrijp van u dat dit niet gaat werken. Ik ben dan nu aangewezen op Magix producten. De USB grabber zonder het softwareprogramma kom ik op de site van Magix helaas niet tegen om los te kopen. Kan ik mijn video8 bandjes via de handycam via de USB grabber met de software van DeLuxe MX binnenhalen net zoals ik m'n DV-bandjes overzet naar de pc zonder mpeg aan te vinken, dus 1:1? Het gaat nl niet om videobanden (VHS) maar dat zal hetzelfde werken. Ik wil nl zo weining mogelijk compressie, het liefst geen.

Tobytje schreef op 09.02.2012 om 21:31 uur

Beste Bobbiaan,

Inmiddels heb ik zo'n USB Grabber van Magix. Helaas kan ik niet via Video deluxe MX de Video8 film digitaliseren naar de pc. MX kent het apparaat niet en geeft niet de mogelijkheid om voor analoog te kiezen. Met Red Uw Video kan ik wel digitaliseren echter enkel in MPG-formaat maar niet in .avi en niet DV. Het resultaat valt me ook erg tegen. Zonder comprimeren kan je via de Grabber niet digitaliseren, terwijl ik graag 1:1 wilde overzetten. Er is te veel kwaliteitsverlies. Inmiddels ben ik er achter gekomen dat er wel degelijk andere (wel duurdere) converters die wel 1:1 overzetten en wel in DV. Maar ik begrijp dat een posting op Magix om info ook een Magix oplossing zal aanbieden. Jammer!

ruud-nordam schreef op 04.10.2017 om 20:13 uur

Beste Kees,

Dit is wel een wat ouder bericht, maar ik hoop dat je hem nog volgt.

Heb jij enig idee, waarom ik bij het capturen zeer vaak (op onregelmatige tijden) een paar frames in Z/W meekrijg?

Ik werk met de door jouw geschetste mogelijkheid "analoog video in, DV uit" met mijn Canon video camcorder en Fire Wire link.

Groet,

Ruud.