Altijd schokkend en stilstaande beelden in het previewbeeld

wout.suykerbuyk schreef op 18.11.2016 om 20:35 uur

Goedenavond allemaal,

Ik volg het forum al een tijdje en heb veel gelezen in "vragen en antwoorden" maar kan geen oplossing vinden voor mijn probleem.

In het previewbeeld heb ik altijd schokkende beelden of is het beeld "bevroren". Alle instellingen hebben we aangepast zonder resultaat. Zelfs op de laagste resolutie van pal 16:9 (720 x 576). Ook preview halve resolutie en de bliksemschicht heb ik geprobeerd zonder resultaat. Het enigste wat helpt is rendering maar dit duurt altijd vrij lang en moet iedere keer worden gedaan van zodra men iets wijzigt, heel vervelend om zo te werken...

Ik gebruik Video Deluxe 2016 premium op een MSI laptop nieuw aangekocht afgelopen zomer. Hierop staat Windows 10 met de laatste updates. Ook de videokaart heeft de laatste updates gekregen. Videokaart al eens verwijderd en opnieuw geinstalleerd zonder resultaat. Videokaart is een Nvidia waarbij ik bij de 3D instellingen al heb aangegeven dat Magix met de Nvidia moet werken en niet met de grafische kaart van het moederbord Intel.

Gegevens,

Windows 10 home 64 bit

Intel core i7 6700 hq cpu 2.60 Ghz

Ram geheugen 8GB

Grafische kaart Nvidia Geforce Gtx 960m

Ik heb deze pc speciaal gekocht omwille van zijn goede grafische kaart. Ik zou kunnen begrijpen dat op HD kwaliteit het beeld wat minder is maar toch niet op de laagste resolutie. Deze laptop moet dit gemakkelijk aankunnen.

Wie kan me helpen?

Alvast bedankt, Wout

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 18.11.2016 om 23:41 uur

Hallo Wout,

Wanneer je een externe videokaart, zoals een Nvidia Geforce Gtx 960m heeft geplaatst, dan moet de grafischekaart op het moederbord (BIOS) worden uitgezet. Zelf heb ik een een Nvidia Geforce GtX 970 en laat de 3D-toepassing zelf beslissen en mijn interne videokaart wordt / is uitgezet.

Succes,

Rob

PS zie ook: http://www.nldit.com/hardware/bios/201309/4872.html#.WDA_yybruHs

lucky_me schreef op 20.11.2016 om 10:23 uur

Hallo

ik zou voor alle zekerheid ook maar eens controleren of je wel de processor van de videokaart gebruikt

zelf heb ik twee videokaarten maar ik merkte dat bij de standaardinstelling er toch gebruik gemaakt werd van de cpu op het moederbord.

mvg

Luc