Als ik de slideshow verander. b.v.andere titel of volgorde en ik brand de show opnieuw, dan brand hij de oude versie

akuintek schreef op 07.02.2011 om 16:53 uur

Bij het bekijken  van de show via de programmamonitor is het prima. Maar bij het branden gaat het

mis en neemt hij de oude versie weer over.

Wat doe ik fout??

Ik gebruik "Foto-slideshows maken op de PC de luxe " en werk met windows 7

Alvast hartelijk dank voor jullie advies.

Groeten,

Aly

Reacties

RiViS schreef op 07.02.2011 om 21:07 uur

Hallo Aly,

Als je het project al eens eerder gebrand hebt, dan krijg je de volgende keer een vraag (nadat je het brandproces gestart hebt) in de trant van: Alles gebruiken? Alles encoderen? Als je iets gewijzigd hebt, kies dan voor: alles encoderen, dan wordt alles opnieuw uitgerekend. Kies je voor Alles gebruiken, dan gebruikt het programma de oude files.

groet,

Rijk

RiViS schreef op 08.02.2011 om 12:13 uur

Check of alle film- foto- geluidsbestanden er nog zijn en of ze niet verplaatst zijn, want dan kan het programma ze niet meer vinden.

Je kunt ook proberen om het project op te slaan onder een nieuwe naam en dan het menu helemaal opnieuw te maken.

Meldt het programma niet waaróm het encoderen mislukt?

groet,

Rijk

akuintek schreef op 08.02.2011 om 15:43 uur

Bedankt voor je reactie, Rijk.

Bij het branden stopt het bij het begin van nr. 5. Dan heb je de mogelijkheod om een rapport op te vragen,

waar je van dag tot dag en uur in voor mij onbegrijpelijk taal kunt lezen  wat er gebeurd is.

het laatste bericht is:

Error: prepare DVDVideoFiles. failed with err. no 5. encoding failed!!! DBK error  in BurnProject: 10

movie encoding Failed!!

De foto's, muziek ed. staan allemaal nog op dezelfde plaats. Dus daar ligt het niet aan.

Als niemand het weet  moet ik dus alles weer opnieuw doen en ik was zo blij dat het klaar was.

Bedankt voor je meedenken.

Aly

!Check of alle film- foto- geluidsbestanden er nog zijn en of ze niet verplaatst zijn, want dan kan het programma ze niet meer vinden.

Je kunt ook proberen om het project op te slaan onder een nieuwe naam en dan het menu helemaal opnieuw te maken.

Meldt het programma niet waaróm het encoderen mislukt?

groet,

Rijk

RiViS schreef op 08.02.2011 om 16:48 uur

Er zit blijkbaar toch iets in je film waar het encoderen moeite mee heeft, Aly.

Magix geeft op de support site daar een paar adviezen over, kijk eens hier:

http://support2.magix.net/customer/nl/node/121

en dan speciaal naar de punten 6 en 7, die gaan over het encoderen.

Ga bij je zelf ook even na, wat je verandert hebt in je film t.o.v. de eerste keer (toen het nog goed ging), misschien geeft dat ook nog een aanknopingspunt. B.v.: was het de inhoud van de film, of alleen het menu?

Van hier af is het erg moeilijk om dat te bepalen, zoals je zult begrijpen.

Tenslotte: het spaart dvd's als je dit soort proeven doet met rw-dvd's (hoewel je deze keer aan het branden niet eens toe komt), of in dit geval ook: doe geen dvd in de brander, dan vraagt hij na het encoderen vanzelf om een dvd, en dan weet je meteen of het encoderen gelukt is ja/dan nee. 

groet,

Rijk

akuintek schreef op 08.02.2011 om 18:25 uur

Nou het is gelukt dank zij jouw aanwijzing van het magix hulp programma., Rijk. Ik ben hier echt blij mee. Foto's zijn mijn hobby + reizen en daarom ben ik zo fanatiek.

Ben 77 jaar maar geniet nog van veel dingen.

Nogmaals heel hartelijk bedankt.

Groeten,

Aly