Als ik de gemaakte video wil afmiksen starte VDL opnieuw op

sipke schreef op 23.06.2019 om 14:21 uur

Ik heb een video van bijna 40 minuten gemaakt, maar als ik vdl opdracht geef het af te miksen start het programma opnieuw op. Ik heb een nieuw map gemaakt die op de C rooth staat met ook alle fragmenten van zowel video als muziek in die map. Het heeft geen enkel effect. Ook heb ik de instalatie van vdl op standaard gezet. Ook dit helpt niet. Heb de muziek weg gehaald, ook zonder resultaat. Het gaat om vdl2018, gebruik win 10 Vdl komt daarnaast telkens aan met de kreet -in deze volledige versie kunt u naderhand de complete programma inhoud downloaden. Kan het zijn dat mijn licentie gestopt is? I heb deze versie ongeveer 1 jaar op de pc. Ik kan dan kiezen tussen oke en later en in beide gevallen gaat er eigenlijk niets gebeuren. Wie o wie.

Reacties

mi-bo schreef op 23.06.2019 om 14:36 uur

@sipke

Beste,

misschien is dit een oplossing voor U.

project is klaar en staat op de tijdlijn, ga naar bestand, film exporteren, video als magix video.

hier kunt U aangeven of het mpeg2( 720: 576 ) of mpeg4 1920:1080 )moet zijn.

Van het gehele project wordt dan een mixdown gemaakt als mxv bestand, is dit wel gelukt kunt U het mxv bestand op de tijdlijn zetten en het op een dvd branden of exporteren naar externe schijf.

Sc6

Michael

sipke schreef op 23.06.2019 om 15:50 uur

Film staat goed op de tijdlijn. Er zal met exporteren iets mis gaan. Wil het als videobestand opslaan, maar een paar seconden na de opdracht start vdl opnieuw op. Heb geprobeerd het rechtstreeks op YouTube te zetten maar ook dan herstart vdl. Bestanden van vdl opnieuw instaleren zo het prog wilt helpt totaal niks

mi-bo schreef op 23.06.2019 om 15:56 uur

@sipke

Beste,

dank voor Uw feedback.

Al geprobeert computer geheel af te sluiten{ helemaal dood enkele seconden ) en opnieuw opstarten, wat is dan het resultaat.

Is dit ook bij andere projecten.

Sc6

Michael

sipke schreef op 23.06.2019 om 16:22 uur

Ik heb de pc helemaal afgesloten en even gewacht alvorens te starten. Heeft niks geholpen. Als ik een oud project laad en af wil miksen herstart vdl ook. Dan blijf ik nog zitten met die vreemde mededeling van vdl. In deze volledige versie kunt u naderhand de complete programma inhoud downloaden. Als ik dat doe zegt het ding dat hij een aantal files opnieuw download en hersteld maar hij doet het niet.

mi-bo schreef op 23.06.2019 om 16:52 uur

@sipke

Beste,

als het programma geheel opnieuw is geïnstalleerd, dan wel via hulp online actualiseren en extra inhoud installeren.

maar als Uw vdl 2018 nog niet de 365 dagen is gepasseerd kunt U via magix.com video de trialversie van MAGIX vdl 2019 installeren en gebruiken met nog geldige serienummer.

Sc6

Michael

Bol schreef op 23.06.2019 om 16:56 uur

Hallo Sipke,

1. U schrijft: "Ook heb ik de installatie van vdl op standaard gezet." Wat bedoelt u hiermee?
  2. Heeft u VDL 2018 wel helemaal geïnstalleerd? Zo niet ga dan naar: Hulp / extra inhoud installeren.
  3. U kunt zelf nagaan of uw updategarantie is verlopen. Uw licentie verloopt nooit. Ga naar: https://www.magix.com/nl/support/mijn-service-center/ (inloggen) en ga naar Mijn account / mijn producten
  4. Bij herinstallatie altijd de versie gebruiken, die je kan downloaden vanaf Mijn account / mijn producten

groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 23.06.2019, 16:58, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

sipke schreef op 23.06.2019 om 17:34 uur

Hallo Bol. Ik ben in de veronderstelling dat zo ongeveer het hele prog geherinstaleerd is. Maar elke keer komt dieVdl komt daarnaast telkens aan met de kreet -in deze volledige versie kunt u naderhand de complete programma inhoud downloaden . Hij is daar wel mee bezig maar doet het toch niet want hij blijft er mee komen.Is het een idee om vdl te deleten en te herinstaleren? De fout ligt ergens in het programma want ook de ingebouwde demo weigert dit proces.

Bol schreef op 23.06.2019 om 17:49 uur

Hallo Sipke,

Ik zou VDL deinstalleren en dan zoals ik beschreven heb met de juiste VDL installatieprogramma instaleren. Denk hierbij ook aan om het VDL via hulp te actualiseren.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 23.06.2019, 17:50, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

sipke schreef op 23.06.2019 om 18:14 uur

Ik heb vdl opnieuw geinstaleerd en ik heb hetzelfde probleem. Zodra ik op film aanmaken klik duurt het een paar seconden en dan start vdl opnieuw op. Ik heb geen optie hulp gezien, dus ook niet geactiveerd. Wel heeft vld een update gepakt maar na de instalatie kwam het weer met de vraag of de update erop moest.

Bol schreef op 23.06.2019 om 18:15 uur

Start VDL op en ga naar Hulp / online actualiseren. Activeren en registreren doe je bij eerste keer als je VDL opstart.

Laatst gewijzigd door Bol op 23.06.2019, 18:17, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

sipke schreef op 23.06.2019 om 18:35 uur

Zal het de volgende keer doen bol. Inmiddels heb ik het aan de praat, zij het in een lagere kwaliteit. Normaal maak ik overal MP4 van en dat wil (ook nu ) niet en heb WMV gekozen. Dat werkt tot nu toe. Het zou best eens kunnen dat het een geheugenprobleem is.

Bol schreef op 23.06.2019 om 19:02 uur

Het lijkt mij geen geheugen probleem, want dan had je ook niet als WVM kunnen exporteren. Heb je ook al eens het VDL op de standaardwaarde teruggezet. Zo niet. Ga naar: bestand / instellingen / programma....

Laatst gewijzigd door Bol op 23.06.2019, 19:03, in totaal 2 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 23.06.2019 om 19:04 uur

@sipke

Beste Sipke,

heeft U geen Virus besmetting of een Malware probleem

Mvg

Michael

Bol schreef op 23.06.2019 om 19:53 uur

Hallo Sipke,

Waar ik nog aan zit te denken, kan het zijn dat je PC vervuild is. Maak je PC eens schoon met het freeware programma CCleaner.

Succes

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 23.06.2019, 19:54, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

sipke schreef op 23.06.2019 om 20:31 uur

Een virus is onwaarschijnlijk maar niet onmogelijk natuurlijk. Ik heb er echter een betaalde virusscanner op die redelijk streng is. Ik heb vdl op de standaard instellingen gezet en het probleem was niet verholpen .Ccleaner gaat er regelmatig overheen.

mi-bo schreef op 23.06.2019 om 21:08 uur

@sipke

Beste Sipke.

Als het niet een Virus of Malware probleem is.

Een suggestie:

Is de koeling van de Pc niet ergens verstopt, de fan's moeten regelmatig schoongemaakt worden stofvrij,bij te weinig koeling kan dit probleem optreden

Kan zijn als de Pc te warm wordt dat het programma stopt,anders zou alles vast lopen.

Sc6.

Michael

sipke schreef op 23.06.2019 om 21:48 uur

Dat is een handige tip mi-bo

mi-bo schreef op 23.06.2019 om 23:26 uur

@sipke

Beste Sipke,

hopend voor U de gouden tip.

Sc6

Michael

Bol schreef op 24.06.2019 om 09:32 uur

Hallo Sipke,

Wanneer je geen verstand hebt van computers (hardware), raad ik je ten zeerste af om zelf de ventilatoren van stof te ontdoen en eventueel de koelpasta van je processor te vervangen. Bij het niet juist uitvoeren hiervan, kunnen uw ventilatoren c.q. uw processor niet meer goed functioneren of zelfs dienst weigeren.

Zelf denk ik nog steeds, dat je probleem berust op niet goed geïnstalleerde software. Dit kan zowel VDL zijn als een niet goed functioneerde Windows.

Vorig jaar had je ook al eens een gelijksoortige probleem, die is toen door interventie van Magix Support opgelost. Zij hebben toe geconstateerd, dat je PC meerdere softwarematige problemen had. Ik zou zeggen, leg je probleem nog eens voor aan Magix support. https://support2.magix.com/customer/index.php

Heel veel succes en laat het forum weten als je probleem is opgelost.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 24.06.2019, 09:41, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

sipke schreef op 24.06.2019 om 10:25 uur

Het probleem van vorig jaar was met een oud programma van vdl. Na aanschaf nieuw programma nooit weer problemen gehad. Ik heb nu een uitgebreide virus gedaan alsmede een run van ccleaner. Inmiddels ben ik zover dat WMV en Mpeg2 werken, maar Mpeg 4 laat vdl meteen herstarten wat ik ook met de instellingen doe. Ik geloof dan ook niet meer in een stofprobleem maar aan een verkeerde instelling van vdl. Het enige wat ik anders gedan heb dan normaal is de pc voor de nacht niet te hebben afgesloten tijdens het maken van een film. Normaal valt dat ding na een paar uur in slaap, maar deze keer niet. Ik kon echter gewoon mijn film afmaken en pas toen ik de film af wilde miksen kwam het probleem voor de dag. Ook rechtstreeks plaatsen op YouTube mislukt om dezelfde reden. Heb aan andere HD genomen dan waar ik normaal gereedzijnde projecten opsla, maar is het ook niet. Een verkeerde instelling van vdl lijkt voor de hand maar ik heb standaardwaarden ingesteld.

Bol schreef op 24.06.2019 om 10:52 uur

Hallo Sipke,

Volgens waren je problemen toen ook al met VDL 2018 zie: https://www.magix.info/nl/forum/video-deluxe-wil-bij-elke-opstart-registreren--1206932/ .

Wat je nog zou kunnen proberen is, om het Videodeluxe.ini bestand te verwijderen. Bij het terugzetten op de standaardwaarde worden je persoonlijke instellingen niet geheel gereset. Dit bestand wordt bij het opnieuw opstarten van VDL automatisch weer aangemaakt.

1. ga naar: C:\gebruikers\gebruikeresnaam\AppData\Roaming\MAGIX\Videodeluxe25_premium
  2. Het kan zijn dat bij jou de map "Videodeluxe24_plus of premium" is, omdat jij VDL 2018 hebt en ik VDL 2019

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 24.06.2019, 10:53, in totaal 2 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 24.06.2019 om 11:47 uur

Hallo Sipke,

Als mijn bovenstaand antwoord niet oplossing, doe dan eens het volgende:

1. ga naar: bestand / film exporteren / Video als Mpeg4
  2. klik linksonder op Reset
  3. zet een vinkje bij "Videoeffecten op GPU berekenen"

Succes,

Rob

PC -1-

PC -2-

sipke schreef op 24.06.2019 om 14:20 uur

Het ini bestand verwijderen deed niets. Via bestand naar video exporteren als mp4 liet ogenblikkelijk vdl herstarten. Na opstarten bleek dat het aangekruide videoeffecten op cpu berekenen ongedaan was gemaakt.

sipke schreef op 24.06.2019 om 14:33 uur

Ben nu bezig een bestand als MP2 af te maken. Als dat met redelijke kwaliteit gaat dan bewaar ik dit probleem voor een koude winterdag. Zie nu dat MP2 is een goede vervanger als MP4 niet wil. Ik houd het zo maar tot ik de oplossing tegenkom.