alleen pianoklank

johan-scherft schreef op 18.03.2017 om 21:49 uur

Ik heb de testversie van magix music maker gedownload, en mijn keyboard succesvol aangesloten. Met enige moeite hoor ik nu een wat blikkerig pianoklankje als ik een opname heb gemaakt (niet tijdens het spelen). Maar nu wil ik graag een ander instrument. Is dit niet mogelijk met de testversie? Ik heb al van alles geprobeerd, het lukt me niet iets anders te krijgen dan dat midi pianogeluid.

Reacties

RiViS schreef op 19.03.2017 om 10:19 uur

Hallo Johan,

Ik weet zo niet welke mogelijkheden er wel/niet in de testversie zitten, in de regel is zo'n versie wel beperkt. Als je in de Mediapool (het grote blok rechtsboven) op de tab Instrumenten klikt kun je zien welke er beschikbaar zijn. Staat daar niet iets van Vita of Revolta? Daar zitten meerdere instrumenten in. Als dat niet zo is, kun je overwegen om het programma via Internet aan te schaffen, je kunt dan (als het tegenvalt) gebruik maken van je recht om het binnen 14 dagen terug te leveren, je krijgt dan je geld terug.

groet,

Rijk

johan-scherft schreef op 19.03.2017 om 18:38 uur

Het lukt me niet om iets te vinden. Is er niemand die weet welke instrumenten beschikbaar zijn bij de gratis try out versie? Ik kan nergens enige informatie vinden daarover. Nu weet ik niet of het het nou wel of niet aan mijn computer ligt.

RiViS schreef op 20.03.2017 om 11:58 uur

Hallo Johan,

Er zullen toch wel enkele instrumenten in je mediapool staan? Zie het screenshot hieronder:

Met pijl 1 open je de Instrumenten voorraad, die zie je nu in het rechter deel staan. In dit geval heb ik met een dubbelklik op Revolta2 (zie pijl nr 2) dit instrument geopend. Met een klik op het driehoekje bovenin (pijl nr 3) opent zich een venster met allerlei sub-instrumenten, waaruit je je keuze kunt maken (pijlen nr 4). Ik weet niet of Revolta al bij de trial is meegeleverd, maar probeer gewoon de instrumenten die er wel zijn even uit, zoals ik hierboven beschreef. Na de aankoop kun je nog diverse aanvullende instrumenten en loops downloaden. Met name in Vita vind je een verscheidenheid aan o.a. snaar- en blaasinstrumenten.

Betreffende je keyboard: altijd eerst je keyboard aansluiten en dan pas het programma opstarten. Het keyboard wordt nl alleen herkend tijdens de opstartprocedure.

groet,

Rijk

johan-scherft schreef op 21.03.2017 om 18:03 uur

Ik heb dit gecheckt, maar helaas- ik heb dat niet. Revolta zit er niet bij, en voor de andere instrumenten moet je betalen.

RiViS schreef op 21.03.2017 om 20:59 uur

Kijk voor alle zekerheid even bij Hulp / Programma actualiseren&Functies uitbreiden / Synthesizer en Soundpakketten gratis downloaden. Omdat het een trial versie is, denk ik dat dit niet veel oplevert, maar je weet maar nooit...

En anders toch maar het programma aanschaffen en eventueel (indien niet naar wens) binnen 2 weken terugleveren.

groet,

Rijk

Voormalige gebruiker schreef op 22.03.2017 om 10:22 uur

Hallo Johan,

Ik heb de testversie gedownload.

  1. Start Music maker premium op
  2. je krijg deze melding
  3. ga op deze balk staan en klik op de linkermuisknop
  4. Nu kan je diverse instrumenten kiezen.
  5. filmpje zonder geluid:
  6. filmpje met geluid:

Succes,

Rob

johan-scherft schreef op 22.03.2017 om 21:34 uur

Ik heb echt geen instrumenten...Ik probeer het hele programma maar nog eens opnieuw te downloaden en installeren.

Anders ligt het denk ik aan mijn computer..

Voormalige gebruiker schreef op 22.03.2017 om 22:36 uur

Hallo Johan,

Ik heb de testversie geregistreerd bij Magix voor 30 dagen. Heb jij dit ook gedaan?

Druk eens op "P" en op het tabblad Audio/Midi, staat hier alles goed ingesteld? Bij mij zijn de instellingen

Ik heb geen externe keyboard aangesloten.

Groet,

Rob.

johan-scherft schreef op 24.03.2017 om 23:13 uur

De instellingen zijn bij mij hetzelfde.

 

Voormalige gebruiker schreef op 25.03.2017 om 09:01 uur

Hallo Johan,

Misschien toch maar een keertje de-installeren en dan weer installeren.

Succes,

Rob

mi-bo schreef op 26.03.2017 om 14:32 uur

Hallo Johan,

om de Freaken niet op het verkeerde been te zetten, gaat het over MAGIX Music Maker gezien dit een FREE programma is en de andere MMM programma zijn geregistreerde programma's met serial nummers

bij opstarten heb jij de volgende afbeeldingen,zo ja dan is het een free programma en geen koop programma.

 

gr

Michael

 

Voormalige gebruiker schreef op 26.03.2017 om 15:06 uur

Hallo Johan,

Volgens mij heb jij net als ik de testversie van magix music maker (2017) (geen freeware) gedownload en deze voor 30 dagen geregistreerd zonder serienummer. Ik heb nog 7 dagen om te testen, daarna moet ik beslissen om het te kopen. zie afbeeldingen

Heb jij het add-on pakketten, die gratis is, al gedownload?

Succes,

Rob

PS ik heb mijn filmpjes gemaakt in deze testomgeving.

mi-bo schreef op 26.03.2017 om 16:50 uur

Een vreemde reactie van Rob Vroe 1,

22 maart een proef versie van 30 dagen geïnstalleerd en na 4 dagen nog maar 7 dagen geldig.

Hoe is dit mogelijk

gr

Michael

Voormalige gebruiker schreef op 26.03.2017 om 17:04 uur

Hallo Johan,

Ik vind de reactie van de moderator Mi-Bo ongepast en ongewenst. Ik had Music Maker reeds eerder gedownload. zie afbeelding

Groet,

Rob

Ps. Zie ook: https://www.magix.info/nl/forum/geen-geluid--1187116/ Naar aanleiding van deze vraagstelling heb ik Music Maker 2017 gedownload.

Voormalige gebruiker schreef op 28.03.2017 om 11:36 uur

Beste forumleden,

Hierbij wil ik jullie laten weten dat het probleem van Johan, via emailverkeer, is oplost. Het is aan Johan of hij de oplossing op dit forum wilt zetten, niet aan mij.

Groet,

Rob 

RiViS schreef op 28.03.2017 om 13:14 uur

Gaarne melding van de oplossing op dit forum, zodat andere gebruikers er hun voordeel mee kunnen doen.

groet,

Rijk (mod.)