Alle clips zelfde frame

eujrrcvaht schreef op 22.05.2018 om 13:52 uur

Beste mensen,

Ik zit al zolang te prutsen en helaas kom ik de oplossing ook niet tegen op dit forum, vandaar ik dit hier plaats. Ik hoop dat iemand mij kan helpen :-)

Ik werk met video deluxe windows 10 en knip en plak hier videoclips aan elkaar. Verschillende clips, en zet daaronder muziek....

Dat gaat prima alleen merk ik met de eindfilm dat mijn beeld van clip naar clip een andere beeldverhouding heeft en dat ik zo iedere keer een zwarte balk heb link danwel rechts. Verschilt iedere keer. Dat snap ik omdat iedere clip weer een andere beeldverhouding heeft alleen zou ik zo graag een soort kader erom heen willen dat het beeld / beeldverhouding zelfde blijft.

Weet iemand hoe dit kan? Ik was al bij positie bij clip alleen kan ik dit niet kiezen voor alle clips. Ook bij exporteren heb ik geprobeerd om hier de verhouding 3/4 aan te geven alleen zonder resultaat.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. alvast erg bedankt voor al jullie hulp!

Groeten, Paul

Reacties

mi-bo schreef op 22.05.2018 om 14:51 uur

Paul.

U schrijft niet met welke versie vam MAGIX vdl U werkt.

Maar uit ervaring weet ik , als er een dvd van het geheel wordt gebrand , komt de vraag of alles op elkeer moet worden aangepast, MAGIX brand programma zorgt hier voor.

Groeten

Michael

Bol schreef op 22.05.2018 om 15:00 uur

Hallo Paul,

Je bent op de goede weg, alleen om alles in een keer op een bepaalde beeldverhouding te zetten, moet je eerst alles op de tijdlijn activeren (geel) en dan gaan naar positie/grootte of uitsnede. Nu kan je een keuze maken.

Heb je nog vragen, dan hoor ik het wel.

succes,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

eujrrcvaht schreef op 22.05.2018 om 20:24 uur

Hallo Rob,

Erg bedankt voor je antwoord. Nu alleen, als ik dit doe en ik pas het aan lijkt het wel dat ik dit effect niet kan opslaan. Als ik het project opsla en ik ga terug op de clips staan zie ik dat de verhoudingen weer afwijken.

Ik doe precies wat jij aangeeft op je screendump. Wat doe ik dan verkeerd, weet jij het?

Groeten, Paul

Bol schreef op 22.05.2018 om 20:52 uur

Hallo Paul,

Het beste is om, als je de beeldverhouding heeft toegepast / gemaakt, je project eerst onder een andere naam op te slaan. Sluit het programma af en laad het gewijzigde project (andere naam) in.

Let op!! De gewijzigde beeldverhoudingen zijn alleen voor dit project. Het beeldmateriaal dat is opgeslagen op de harde schijf veranderen niet. Deze blijven onaangetast. Het projectbestand "naam.MVP" bestaat alleen maar uit verwijzingen en configuraties.

Laat mij weten of het nu wel gelukt is.

Groet,

Rob.

PS met welke VDL programma werk je. Is dit VDL 2018?

Laatst gewijzigd door Bol op 22.05.2018, 23:36, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

eujrrcvaht schreef op 23.05.2018 om 21:00 uur

Ja, geweldig! Het lukt nu wel. Bedankt Rob voor je hulp!!!

Groeten, Paul

Bol schreef op 23.05.2018 om 21:14 uur

Hallo Paul,

Het doe mij deugd om te lezen, dat het nu wel is gelukt.

Succes met het samenstellen van je projecten.

Rob

PC -1-

PC -2-