airplane effect

Erik-EBZ schreef op 16.08.2012 om 20:03 uur

Sinds lange tijd ben ik weer eens een filmpje aan het bewerken en monteren. Ik gebruik inmiddels Video de Luxe MX.

Uit vorige versies kan ik me nog herinneren dat daar allerlei leuke en grappige effecten in zaten, zoals divers comics en een vliegtuig dat je door je beeld kon laten vliegen.

Met name dit vliegtuig wil ik gebruiken in de montage waar ik nu mee bezig ben maar ik heb werkelijk geen flauw idee waar ik dit effect kan vinden in de huidige MX versie. Inmiddels heb ik wel een van de extra's van de installatieschijf geinstalleerd, het progragramma proDAD, maar ook daar vindt ik niets van mijn gading ( nog even los van het feit dat ik ook nog niet snap hoe ik deze "plugins" in het programma krijg.

Maar goed, de plane, wie weet waar ik dit kan vinden en hoe ik er gebruik van kan maken in de film waar ik nu mee bezig ben.......

Alvast bedankt, Erik

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 16.08.2012 om 22:29 uur

Hallo Erik,

Volgens mij bedoel je dit effect.  Wanneer proDAD is geinstalleerd kan je deze oproepen door in de mediapool naar tabblad effecten aan de klikken en daarna naar proDAD adorage. Ik kan dit niet in een paar woorden uitleggen hoe het werk, maar druk op het vraagteken dan word er een PDF file geopend met waar e.a.. wordt uitgelegd

Succes

Robvroe1

Erik-EBZ schreef op 17.08.2012 om 07:03 uur

@Robvroe1, bedankt voor je antwoord. Ik heb het gevonden, was even zoeken want dit effect zit in groep 8 van de 9....... Toevoegen aan het project was ook een eitje. Gewoon op Oké klikken en het staat er bij.

Nu alleen nog uitzoeken of ik het effect ook langszamer kan laten "vliegen"en of het over meerdere scenes ( in mijn geval foto's) kan verdelen....