Aftiteling vraagje

Liwy schreef op 15.03.2018 om 14:30 uur

Bij het einde van een film rijd langzaam een treintje voorbij, nu wil ik mijn aftiteling met de snelheid van dat treintje laten meelopen.

Dit is gedeeltelijk goed maar ik heb titel moeten verlengen om aan dezelfde snelheid van het treintje te bewegen. De beelden van het treintje heb ik laten uitfaden alsook deze van de titel, maar doordat de titel langer is dan het shot ( door de snelheidsaanpassing) blijft de titel nog een tijdje in beeld op een zwarte achtergrond.

Nu had ik graag dat de titel verdwijnt op hetzelfde ogenblik als het beeld verdwijnt.

Hoe kan ik dit verwezenlijken? Ik had gedacht om een zwart beeld op een spoor onder de titel te plaatsen en dit dan laten infaden zodat de titel verdwijnt onder het zwarte beeld, maar ik weet niet hoe of waar ik een zwart beeld kan vinden.

Ik weet ook niet of dit de juiste oplossing is of is er een betere methode?

Reacties

mi-bo schreef op 15.03.2018 om 17:59 uur

Willy,

kijk naar deze link,

hier staat Uw voorstel omschreven

https://www.magix.info/nl/forum/grkleurd-blokje-invoeren--1203650/#ca1380802

Groeten

Michael

Bol schreef op 16.03.2018 om 14:08 uur

Hallo Willy,

Met keyframes zou je de snelheid van een aftiteling gelijk met je treintje mee kunnen laten lopen.

Dit doe je zo:

1. klik op Effecten - Weergave /Animatie - Positie/Grootte
  2. bepaal de beginpositie en zet daar de tekst neer.
  3. Plaats nu een keyframe, als deze nog niet is aangemaakt
  4. zet de afspeelmarker op de gewenste eindpositie
  5. sleep nu de tekst naar deze eindpositie
  6. Er wordt een keyframe geplaats als eindpunt

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 16.03.2018, 18:22, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Liwy schreef op 17.03.2018 om 14:15 uur

Ja Rob,

Dit is hetgeen ik wilde bereiken, en goed en duidelijk uitgelegd.

Ik had eerst al naar de verwijzing van Michael naar een vorig antwoord van U op een vraag gekeken maar ik kon niet de gegeven linken vinden.

Hierin staat:

U kunt zelf ook een blok met tekst maken.

Dit doe u zo:

ga naar: effecten / achtergronden / Design-elementen / achtergronden / _custom

sleep deze naar de tijdlijn onder uw clip

kies een achtergrond kleur en klik op OK

klik op negeren

Maar die achtergronden bij effecten vind ik niet bij mijn VDL . Zoek ik verkeerd of gaat dit over een ander programma?

Om nu een zwart of anderskleurige beeld te maken die dan ergens tussen geplaatst kan worden, hoe doe je dat?

U ziet dit zijn misschien eenvoudige en voor de hand liggende bewerkingen maar voor mij nog veel zoek en probeer werk.

Groeten

Willy

Bol schreef op 17.03.2018 om 15:22 uur

Hallo Willy,

Bedankt voor het compliment.

De link, waar Michael naar verwijst, is / was voor jou niet de juiste oplossing. Je wilde de juiste snelheid van je tekst verkrijgen, die synchroon zou lopen met de trein.

Nu het antwoord op: "Maar die achtergronden bij effecten vind ik niet bij mijn VDL . Zoek ik verkeerd of gaat dit over een ander programma?"

Er zijn twee manieren om bij deze achtergronden te komen.

1. sleep deze naar de tijdlijn onder uw clip
  2. kies een achtergrond kleur en klik op OK
  3. klik op negeren
  4. ga naar effecten / weergave/animatie / positie/grootte
  5. activeer het gekleurde vlak
  6. haal bij "Proporties behouden" het vinkje weg
  7. met de oranje greepjes kunt u de grote van het vlak aanpassen
  8. Klik nu op Titels / Handmatig voor VDL 2016 en Video Pro X
  9. Klik nu op Effecten / Titelbewerking voor VDL 2018.
  10. type uw tekst in.
  11. sleep de tekst naar het gekleurde vlak.
  12. activeer nu het gekleurde vlak en de tekst
  13. klik op de schakel (groeperen)
  14. als je het bovenstaande uitvoert, dan kan je een zwart of anderskleurige vlak maken.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 17.03.2018, 21:45, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Liwy schreef op 17.03.2018 om 20:02 uur

Dag Rob

Ik had al mijn sjablonen niet volledig uitgeklapt waardoor ik de beeldobjecten niet allemaal zag.

Zo kun je blijven zoeken tot iemand met kennis van zaken je met enkele voorbeelden je seffens op het goede spoor kan zetten.

Bij Titels/ handmatig vond ik handmatig niet maar ik denk dat dit hetzelfde is als "my own" waar ik wel een tekst kon ingeven en verplaatsen.

Bedankt.

Willy

Bol schreef op 17.03.2018 om 21:41 uur

Hallo Willy,

Sorry dat ik je op het verkeerde been heb gezet, maar wat ik onder punt 10 schrijf: "Klik nu op Titels / handmatig", is uit Video Pro X. Hier moet je gaan naar: "Titels / Handmatig". Zie afbeeldingen

Video Pro X

In Video Deluxe moet je gaan naar: "Effecten / Titelbewerking".

Video Deluxe 2018

Groet,

Rob

PS. ik mijn eerder antwoord aan jou aangepast.

Laatst gewijzigd door Bol op 17.03.2018, 22:42, in totaal 2 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-