Heb ook geprobeerd ouder programma te installeren maar fout blijft aanhouden.
Voormalige gebruiker
schreef op 31.05.2017 om 12:35 uur
Beste,
Wat je zou kunnen proberen, is om het videodeluxe.ini bestand te verwijderen. Dit bestand kan beschadigd zijn. Ga naar: C:\gebruikers \ gebruikersnaam \ AppData (verborgenmap) \ Roaming\ MAGIX \ Videodeluxe22_premium \ Videodeluxe.ini.
Bij het opstarten van VDL 2016 wordt videodeluxe.ini bestand weer automatisch aangemaakt.
had het programma in schijf J ( deel van C ) en kon uw voorstel niet uitvoeren. Heb daarom alles van MAGIX verwijderd uit de PC en daarna programma VDL 2016 Premium terug geïnstalleerd. Ook de updates voor dit programma daarna gedownload. Daarna terug mijn opnames in het videoprogram geplaatst doch met hetzelfde resultaat : Beeld hapert en cursor verplaatst zich niet.
Heb de videobeelden zoals steeds via de sd kaart in het programma geplaatst ( voorheen steeds zonder problemen ) , wordt mooi overgezet doch bij afspelen hapering en cursor die stilstaat.
onbegrijpelijk voor mij.
In ieder geval reeds bedankt voor uw info en hulp.
Voormalige gebruiker
schreef op 31.05.2017 om 15:58 uur
Standaard wordt VDL op de C-schijf geïnstalleerd. Het videodeluxe.ini bestand wordt, volgens mij, altijd op de C schijf aangemaakt. Dus u moet echt naar : C:\gebruikers \ gebruikersnaam \ AppData (verborgenmap) \ Roaming\ MAGIX \ Videodeluxe22_premium \ Videodeluxe.ini. Bij het verwijderen en her installeren, blijven altijd resten achter, die niet verwijderd worden en voor problemen kan zorgen.
U kunt beter videoclips vanaf uw SD kaart naar een map op uw interne harde schijf kopiëren en daarvandaan deze op de tijdlijn bewerken. Dit gaat veel sneller.
Het zou best eens kunnen dat Pekelaas het programma bewust op de J partitie heeft geïnstalleerd. Is het dan misschien voor de hand liggend dat VdL het ini bestand daar ook neer zet? Je zou even in de Windows Verkenner kunnen zoeken of "Videodeluxe.ini" op de J partiie staat. Zo ja: volg Rob's advies en verwijder dit.
even voordat U een oproep heeft gedaan op dit Forum had U ook aan mij ( mi-bo@magix.info ) een soort gelijke oproep gestuurd.
Ik heb hier niet op geantwoord gezien het als spam & phishing was binnen gekomen.
Na alle goede antwoorden, die niet tot een goede oplossing zijn gekomen, misschien een optie gezien ik Uw bericht binnen heb gekregen als Phishing om een goed cleaning programma op uw Pc los te laten
Uw Windows (8/10) echt opnieuw opstarten zou dit probleem moeten verhelpen. Let op dat hier gesproken wordt over echt OPNIEUW opstarten en niet alleen Windows Afsluiten.... en daarna weer aan zetten.
Controleer voordat u dit doet, hoe lang uw Windows al in totaal "aan staat" zonder onderbreking. Ga hiervoor binnen Windows naar Taakbeheer (CTRL-ALT-DEL en dan Taakbeheer kiezen of rechtsklik op de taakbalk onderin en dan Taakbeheer kiezen). Binnen Taakbeheer klikt u linksonder op Meer details en dan gaat u naar het tabblad Prestaties. Hier ziet u links onderin "Tijd actief" staan. Wanneer dit vele vele uren zijn en veel langer dan dat u met de computer werkt, dan heeft u sinds die tijd al geen "Opnieuw opstarten" binnen Windows uitgevoerd, en wordt uw Windows als het ware steeds "vervuilder". Voer daarom een Opnieuw opstarten uit via rechtsklik op het Windows-icoon linksonder (het vroegere Start-menu) binnen Windows en kies dan Afsluiten of afmelden en dan Opnieuw opstarten.
Wanneer opnieuw is opgestart, kunt u via Taakbeheer nogmaals controleren of de "Tijd actief" nu weer op 0:00 is begonnen.
-----
Controleer tevens of er nog Windows updates beschikbaar zijn, en geïnstalleerd dienen te worden. Ga daarvoor binnen Windows 10 naar de Windows update, door in Windows Zoeken (Windows-toets+S) "Windows update" te tikken, en dan kiest u "Naar updates zoeken". In het venster wat nu verschijnt kijkt u wellicht eerst nog even bij "Geschiedenis van updates" om te kijken wanneer wat voor het laatst gedaan is. Klik op "Naar updates zoeken" om te laten zoeken. Klik anders hier op "Nu opnieuw starten", want pas daarna worden de updates ook daadwerkelijk geïnstalleerd. Na het opnieuw opstarten herhaalt u dit eventueel nogmaals, totdat alles geïnstalleerd is (sommige updates worden pas geïnstalleerd nadat een andere updates geïnstalleerd zijn).
----
Zet de Programmainstellingen binnen het MAGIX programma eventueel ook eens terug naar de standaardwaarden, wanneer bovenstaande nog niet geholpen heeft.
Ga hiervoor naar menu Bestand / Instellingen / Programma-instellingen terugzetten op standaardwaarden.
Opmerking: Hierdoor worden de door u gewijzigde Programma-instellingen ongedaan gemaakt. Wijzig die eventueel weer nadat de Programma-instellingen zijn teruggezet.
Voormalige gebruiker
schreef op 15.06.2017 om 14:45 uur
Hallo VanderKaart,
In het antwoord had u ook kunnen vermelden, om eens te kijken of er hier sprake is van Malware problemen. Uit het antwoord van Bruno maak ik op, dat dit waarschijnlijk zijn probleem was.
U kunt beter videoclips vanaf uw SD kaart naar een map op uw interne harde schijf kopiëren en daarvandaan deze op de tijdlijn bewerken. Dit gaat veel sneller.
Hallo bij het importeren van videobestanden vanaf een kaart van een camera wordt is er altijd een menu te zien waar je kan klikken op copieren naar de werkmap van je project dus dat gaat dus vanzelf. Ook mijn reactie op het programma op een partitie van de C schijf zou kunnen mits de C drive groot genoeg is.
Als je het programma op een fisieke andere schijf installeert (ik zelf MAGIX op de D schijf) worden er toch belangrijke bestanden op de C partitie gezet, en projecten zet ik altijd op andere externe HD's b.v. één voor de omroep waar ik vrijwilliger ben en een andere voor mijn prive projecten Succes Kees