Afsluiten individueel project/bestand

Bart van Osch schreef op 13.04.2012 om 11:19 uur

Af en toe heb ik twee projecten / bestanden open staan. Ik kan een van de twee projecten niet afsluiten zonder het hele programmate moeten sluiten.

(Bijv. omdat ik van het ene bestand iets wil kopieren naar het andere)

Wanneer ik later een van die bestanden weer open, komen er zelfs meer bestanden mee. In het  'venster'  worden deze bestanden dan wel benoemd.

Hoe kan ik die bestanden individueel sluiten?

Afgelopen vrijdag (6 april) heb ik deze vraag in een cursus kunnen stellen. De cursusleider kon mij echter niet op weg helpen.

Met dank voor elke reactie!

Magix Video de Luxe 17 plus / Windows7

Reacties

RiViS schreef op 13.04.2012 om 13:47 uur

Hallo Bart,

Het is misschien goed om even onderscheid te maken tussen Projecten en Films. Volgens mij kun je in VdL maar één project tegelijk open hebben. Zodra je een tweede project opent, vraagt VdL of het andere moet worden afgesloten, of dat het nieuwe moet worden toegevoegd. Je kunt dus wel steeds bestaande projecten er bij zetten, maar het blijft dan toch maar één project. Dat bestaat dan wel uit meerdere films. Via het filmblikje kun je die zichtbaar maken en desgewenst een andere naam geven. Via Bestand/ Films beheren kun je  films verwijderen/ toevoegen/ hernoemen, etc.

Als je je dit blijft realiseren, zal het je ook duidelijk zijn hoe je met een en ander moet omgaan om niet voor verrassingen te komen.

groet,

Rijk