Reacties

Polders schreef op 05.12.2009 om 13:02 uur
Beste doublescotch, er wordt een verschil gemaakt tussen een filmbestand en een projectbestand.

- Het filmbestand (.MVD) is uitsluitend de film, eventueel bewerkt
- Het projectbestand (.MVP) is het filmbestand met DVD menubestand.

Mogelijk is het filmbestand zowel als filmbestand en als projectbestand opgeslagen.

Veel succes
doublescotch schreef op 05.12.2009 om 13:52 uur
 Beste Polders,
Op welke manier ik op je antwoord kon reageren is me niet duidelijk. Ik had op
"Vraag Aanvullen" gedrukt en nu op "Vraag Beantwoorden" . Ben ik nou zo dom? Ik zie nergens een knop om op een antwoord te reageren.
Groeten, doublescotch
Polders schreef op 05.12.2009 om 17:58 uur
Beste doublescotch, 'ja' in alle versies van VdL kan een project uit meerdere films bestaan.
Als een project wordt opgeslagen, wordt automatisch de film opgeslagen.
Als - in vorige versies - de film werd opgeslagen werd soms de overige instellingen vergeten op te slaan.
Bij VdL 15 kan ook alleen de film worden opgeslagen, Bestand, Films beheren, Film bestand exporteren en daar is weer het .MVD bestandtype zichtbaar.

Het advies is, hou het simpel. Ga zeker niet opnieuw installeren. Sla op als project (en weet dat dan ook de film wordt opgeslagen en terug te vinden is als .MVD bestand). Het is een iets andere manier van werken, die snel went.
Succes
doublescotch schreef op 06.12.2009 om 15:41 uur
 Beste Polders,
Heel duidelijk allemaal. Ik kon met VDL-2008 goed uit de voeten. Zal dus maar even moeten wennen aan VDL-15,(óók aan de erg donkere 'skin' ) want dat programma heeft toch wel iets meer mogelijkheden.
Bedankt voor de uitleg.