advies nieuwe pc

Jetteke schreef op 29.12.2014 om 21:40 uur

Ik weet niet of ik op de goede plaats ben, maar ik heb advies nodig over de aanschaf van een nieuwe pc.

Kun je goed met magix videodeluxe plus 2014 werken op een pc met een i5 processor?

Ik wil wel films gaan monteren in full hd.

Ik twijfel over een i5 of een i7 processor, maar ik vind het prijsverschil nogal groot tussen die twee.

Als ik ook goed kan bewerken met een i5 processor, dan vind ik het onzin om een i7 processor aan te schaffen. Dat het met een i5 processor misschien wat langzamer gaat vind ik niet erg. Wel als het al hortend en stotend gaat. De pc moet het wel kunnen trekken....

En ik zou graag advies willen waar ik nog meer op moet letten bij de aanschaf van een nieuwe pc om daar lekker mijn filmpjes op te kunnen monteren en het normale pc werk te kunnen doen, dus geen gaming of zoiets.

Mijn budget is niet zo heel groot (zo'n 500 á 600 euro), dus ik hoop dat ik voor dat geld toch een goede pc kan aanschaffen.

Reacties

RiViS schreef op 31.12.2014 om 12:33 uur

Hallo Jetteke,

Je krijgt (nog) niet veel respons op je vraag en dat is niet zo vreemd: Wat je vraagt is lastig, zo niet onmogelijk: voor 500/600 Euro een PC waarmee je zonder haperingen fullHD kunt monteren en afspelen. Wat je voor HD nodig hebt is een snelle processor (i7 is een goede keus) en zeker ook een goede videokaart. Kijk maar eens op de site van hardware.info, daar staat zo'n systeem beschreven en dan zie je dat je veel dieper in de buidel moet tasten:

http://nl.hardware.info/pcadvies/950/hd-videobewerkings-pc---november-2014

Nu kun je daar best op bezuinigen, bv op de hard disks (kan evt eentje minder en evt minder TB's, evt ook geen SSD) en de twee monitoren (niet perse een must, wel handig), maar dan nog kom je toch gauw over de 1000 euro heen.

Verder moet ik wel opmerken dat ik zelf geen ervaring heb met de i5 processor, misschien zijn er anderen op dit forum die dat wel hebben en je er over kunnen informeren.

groet,

Rijk

Jetteke schreef op 01.01.2015 om 17:03 uur

Hallo Rijk,

Bedankt voor je reactie en inderdaad, mijn budget is misschien wat aan de lage kant.

Nu heb ik deze pc gezien en dat lijkt mij, met mijn lekenverstandje wel wat:

http://www.dell.com/nl/p/xps-8700/pd?oc=cdx8716&model_id=xps-8700

Oke, hij is wat duurder maar is dit een goede pc voor mijn videobewerking?

Graag je advies

RiViS schreef op 02.01.2015 om 14:08 uur

Hallo Jetteke,

Na ruggespraak met 2 ervaren forumleden (Rob en Michael) heb ik hun en mijn adviezen samengevat in een persoonlijk bericht aan jou. Hopelijk kun je daar mee verder.

groet,

Rijk