Activeren van Video deluxe 17

ruud-nordam schreef op 14.09.2017 om 13:57 uur

Hallo,

Ik ben nu al 3 dagen bezig om mijn (gekochte, gedownloade) versie van Magix te activeren.

Dit lukt maar niet. Ik heb Internet op de computer, anders kan ik hier niet inloggen, maar activeren lukt niet.

Ik werk met Windows 10 pro, op een computer met Intel I7 processor.

Ook heb ik al een e-mail gestuurd naar magix, maar antwoord krijg ik niet.

Hoe moet ik nu de extra content installeren, want iedere keer krijg ik een foutmelding dat Magix eerst geactiveerd moet worden.

Hopeloos wordt ik ervan, programma betaald, maar werken, HO MAAR!!

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 14.09.2017 om 14:57 uur

Hallo Ruud,

1. Heeft u VDL 365 dagen geïnstalleerd als administrator?
  2. Bij het activeren gebruik u dan ook het e-mail adres waarmee u het VDL heeft besteld?

Succes,

Rob

PS Bij Magix support kan het erg druk zijn, maar u krijg zeker antwoord.

ruud-nordam schreef op 14.09.2017 om 15:24 uur

Hallo Rob,

Ik weet niet precies wat VDL 365 is, maar ik heb Magix video deluxe plus gekocht.

Als ik inlog in mijn account bij Magix, dan staat er "Laatst geactiveerd op 10-09-2017", maar als ik "hulp" kies en dan "Extra inhoud installeren" dan gaat het programma wel alles downloaden, maar als er geïnstalleerd moet worden komt er een foutmelding dat het installeren pas mogelijk is na activatie. Hoe ik moet activeren staat er echter niet bij. Wel vast bedankt voor het meedenken.

Voormalige gebruiker schreef op 14.09.2017 om 15:51 uur

Hallo Ruud,

VDL classic / plus / premium 365 dagen is nu de aanduiding geworden voor VDL 2017 of 2018. Echter na de versie VDL 2016 worden er geen jaartal meer vermeld, omdat je na 365 dagen gebruik kan maken van de updategarantie.

Zo te zien, is het programma op 10-09-2017 geactiveerd en geregistreerd bij Magix.

Start het programma's op als administrator. Klik op de snelkoppeling en klik op de rechtermuisknop en kies voor: "als administrator Uitvoeren" en probeer het dan nog eens.

Succes,

Rob

ruud-nordam schreef op 14.09.2017 om 16:28 uur

Neen Rob,

Dat maakt niets uit.

Ruud.

Voormalige gebruiker schreef op 14.09.2017 om 17:13 uur

Hallo Ruud,

Ga eens naar hulp / online actualiseren en haal dan de laatste update binnen en probeer het dan nog eens.

Groet,

Rob

Aanvulling: 14-0-2017 om 18:30

Ik heb net VDL 365 premium tweemaal geactualiseerd eerst naar de versie 17.0.1.128 en daarna naar versie 17.0.1.130.

mi-bo schreef op 14.09.2017 om 17:44 uur

hallo Ruud,

ga naar magix.com,

video,

klik video plus aan, trial versie 30 dagen volg het geheel, als het programma is geïnstalleerd, vult U de toegestuurde serienummer in.

kijk naar deze tutorial dit is wel voor het premium pakket maar werkt voor U het zelfde

https://www.magix.info/nl/tutorials/speciale-upgrade-aanbieding-magix-vdl-2018-geldig-tot-18-09-2017--1195621/

gr

Michael

ruud-nordam schreef op 14.09.2017 om 23:04 uur

Voor Rob,

Nee, dan krijg ik dat er geen updates zijn.

===============================================

En voor Michael,

Moet ik dan eerst het programma de-installeren? Ik heb de versie die ik heb gedownload namelijk al ge-installeert.

Voormalige gebruiker schreef op 15.09.2017 om 09:29 uur

Hallo Ruud,

Ik zou zelf het volgende doen:

1. Deinstalleer VDL plus via Windows "een programma verwijderen of wijzigen"
  2. ga naar: https://www.magix.com/nl/support/mijn-service-center/
  3. Log hier in en ga naar "Mijn Producten"
  4. ga naar: Video deluxe plus en klik op meer "details weergeven"
  5. Download hiervandaan het installatieprogramma.
  6. Klik op "Uncheck"
  7. ga naar: C:\gebruikers\gebruikersnaam\documenten\MAGIX Downloads\Installationsmanager
  8. Verwijder hier Video_deluxe_Plus_xxxxxxxxxxxxxx.exe
  9. Installeer nu Video deluxe plus met het gedownloade installatieprogramma.
  10. Als je het programma opnieuw heeft geactiveerd, ga dan naar: hulp / online actualiseren om te zien of er een update is.
  11. Nu ga je naar hulp / extra inhoud installeren.
  12. Installeer ook de Mpeg-4 codec (Mainconcept)

Succes,

Rob

2x gewijzigd i.v.m. aanvulling antwoord

ruud-nordam schreef op 15.09.2017 om 16:56 uur

Beste Rob,

Het heeft geholpen, nu wordt de extra inhoud wel geïnstalleerd. Maar hoe kan ik nou controleren of het allemaal echt geïnstalleerd is?

De MPEG-4 codec lukt nog niet helemaal. Ik wordt verwezen naar de shop, en moet dan 4,99 betalen. Als ik een waardebon inbreng, geeft hij dat dit niet goed is. Je moet dit toch gewoon kunnen aanschaffen met een waardebon van de shop?

Groet, en bedankt,

Ruud.

ruud-nordam schreef op 15.09.2017 om 17:21 uur

En het volgende probleem, als ik het extra content pack wil installeren met de waardebon, dan geeft de shop "Deze waardebon is al verzilvert". Kan ik deze nu niet meer installeren?

Voormalige gebruiker schreef op 15.09.2017 om 17:55 uur

Hallo Ruud,

Je kan controleren of de extra inhoud goed is geïnstalleerd door nog een keer naar hulp / extra inhoud installeren te gaan en op extra inhoud downloaden te klikken. Nu zie je de volgende afbeelding.

Let op! dit voorbeeld is van VDL premium

Het kan zijn dat je in VDL plus de Mpeg-4 codec moet kopen in VDL premium is dit gratis.

Ga naar hulp / handboek.pdf. Op pagina 323 en verder staat e.a. beschreven

Kan het zijn, dat je bij de eerste keer dat je VDL geïnstalleerd heeft, deze waardebon reeds verzilverd hebt? Want een waardebon kan je volgens mij maar eenmalig verzilveren. Als je daar een audio of een sjabloon voor heeft gekocht dan kan je deze weer downloaden. Kijk even in tabblad sjablonen of audio

Groet,

Rob

PS: zie ook eens deze tutorial: https://www.magix.info/nl/tutorials/hoe-te-handelen-bij-het-activeren-van-n-codec--1190235/