achtergrond met resolutie 960x540 converteren naar 1280x720

Kees-Haremaker schreef op 05.10.2016 om 17:15 uur

Hallo,

Ik maak films voor onze lokale omroep daarbij zijn de specs nodig van 1280x720p nu wil ik een achtergrond gebruiken uit de map achtergronden met .mxv.

deze heeft een resolutie van 960x540 maar ik moet het converteren naar 1280x720p

Hoe doe ik dat er zit wel een keuze van de beeldverhouding maar die moet zo blijven want beide resoluties zijn 16x9

alvast bedankt voor de reactie

Gr Kees

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 05.10.2016 om 22:14 uur

Hallo Kees,

1. Zoek een achtergrond uit die u wens te gebruiken.

2. Zet de gekozen achtergron op de tijdlijn van VDL en klik op negeren.

3. Ga naar: Bestand / film exporteren / video als mpeg-4

4. Zet de resolutie op 1280 x 720

5. Geef bestandsnaam en doelmap aan en klik op Oké

6. Er wordt nu een mpeg-4 bestand aangemaakt.

7. Plaats nu het mpeg-4 bestand op de tijdlijn van uw project.

Succes,

Rob

Kees-Haremaker schreef op 05.10.2016 om 23:10 uur

Hallo Rob, bedankt voor je reactie ik heb dat zoals je aangaf gedaan en bij het exporteren in mpeg4 bleef het beeld zwart en niet de kleuren en animatie die daar inzit

Ik zag wel bij de eigenschappen dat de omzetting wel goed ging

Met vr. gr. Kees

Kees-Haremaker schreef op 05.10.2016 om 23:15 uur

Hallo Rob, ik probeer het nu via avi bestand dan zie ik in de videopreview tijdens omzetten wel beeld dan kan ik die avi bestand gaan gebruiken

Gr Kees

Kees-Haremaker schreef op 05.10.2016 om 23:49 uur

Hallo Rob,

Het is gelukt via het exporteren niet in mpeg4 maar in mpeg2 daar de specs goed zetten en tijdens exporteren in de videopreview wel beeld.
Na de montage wel weer exporteren in mpeg4 geeft een goed mp4 bestand die goed werkt in de uitzendcomputer

Dit was de oplossing

bedankt Rob voor het meedenken.

Vr. gr. Kees 

Voormalige gebruiker schreef op 06.10.2016 om 09:52 uur

Hallo Kees,

Fijn te horen dat u één oplossing hebt gevonden. Dat neemt niet weg dat ik het vreemd vind, dat u het niet rechtsstreeks naar een mpeg-4 bestand kan exporteren.

Als ik het goed heb onthouden werkt u met VDL 2016 en Windows 10.

Kunt u mij aangeven, welke achtergrond u uit de map achtergronden gebruikt. Ik  kan dan bekijken of bij mij, na het exporteren naar mpeg-4, ook het beeld zwart blijft.

Met vriendelijk groet,

Rob

aanvulling op:  6-10-2016 11:45uur

Wat u ook kunt doen is om het als een een Magix Video te exporteren (Ctrl+Alt+M) Zet net als bij andere exporten de resolutie op 1280 x 720 en om dat het uitvoerende bestand geen geluid heeft, kunt u ook bij Media alleen Video selecteren.

Hier is mijn geëxporteerde video

Kees-Haremaker schreef op 06.10.2016 om 11:51 uur

Hallo Rob

Ik heb bg_smoothee_dark.mxv gebruikt

Voormalige gebruiker schreef op 06.10.2016 om 11:57 uur

Hallo Kees,

Zie hier het resultaat na de export..

Groetjes,

Rob

Kees-Haremaker schreef op 06.10.2016 om 12:29 uur

Hallo Rob,

Ja het kan zijn idd dat ik vergeten heb om alleen video aan te zetten en niet met geluid dat zou kunnen

een voorbeeld hoe ik dat gebruik is in deze youtube

met vriendelijke groet Kees

Voormalige gebruiker schreef op 06.10.2016 om 12:44 uur

Hallo Kees,

Ziet er mooi uit. Persoonlijk zou ik het filmpje ingekort hebben en alleen het fragment,  waarover  de vraag gaat op Magix.info geplaatst hebben. (de golfbeweging).

Groet,

Rob

PS. is het nog gelukt om het in een keer te exportoren, zoals ik beschreven heb. 

Kees-Haremaker schreef op 06.10.2016 om 13:18 uur

Hallo Rob,

Ik heb het nu goed gekregen.
vanuit de basis exporteer ik de achtergrond  met mpeg 2 daarna na een montage gemaakt te hebben want deze achtergrond gebruik ik alleen bij de intro en uittro (Tune met aan- en afkondigingen) exporteer ik de definitieve montage naar mpeg4.
Bij een volgende TV uitzending kan ik zo de tune's voor en achter het gemonteerde programma plakken, en daarna alles naar mp4 exporteren

De uitzendcomputer van de omroep daar draait 24/7 een kabelkrant en wij kunnen daar films in plannen maar de specs zijn zeer critisch b.v. het audio mag alleen AAC zijn met een frequentie van 48000 Hz
en video 1280x720p

Dus daarom alleen met mpeg4 exporteren anders loopt de kabelkrant vast.

Groetjes

Kees