Acces_violation met fout in module mc_dec_avc.dll

Martition schreef op 23.01.2012 om 10:41 uur

Ik zag op het forum al een aantal van dit soort meldingen, maar ik weet niet goed waar ik nou de vraag kan plaatsen, zodat ik vanuit Magix een reply krijg, dus het kan zijn dat deze (zeer vervelende) melding vaker door mij is geplaatst.

Ik heb sinds begin dit jaar Video Deluxe MX Premium met een zeer snelle computer (i7 3,4Gh met 12 GB en een 64 gig solid state disk, grfische kaart is Geforce570) op win 7 en hij geeft bij mij de volgende melding:

MAGIX Video deluxe MX Premium  23.01.2012  09:33
----------------------------------------------------------------------
CrashDump 20120123_093303_v11.0.0.42.dmp successfully written

Fout in module "mc_dec_avc.dll" (laadadres: 0x0cbe0000) op adres 0x0cc3c029
Uitzondering 0xc0000005 "ACCESS_VIOLATION"

De allereerste keer werkte het perfect toen ik even ging testen en was ik natuurlijk erg blij dat ik eindelijk weer video kon bewerken (had eerst een te trage computer helaas). Maar nu kan ik helemaal niks, want al bij het aangeven dat ik een nieuw project wil opstarten geeft hij deze melding en kom ik niet naar de volgende stap.

Dus ook niet meer naar de instellingen om daar eventueel iets te wijzigen.

Vanuit Magix graag een (snelle) oplossing.

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 23.01.2012 om 11:06 uur

Beste, ik hoop voor u dat de experts een antwoord hebben. U kan natuurlijk ook eerst een systeemherstel doen.

Gr. Cees

Martition schreef op 23.01.2012 om 11:36 uur

Beste Cees,

Bedankt voor je antwoord.

Wat bedoel je exact met systeemherstel, want ik heb al alle mogelijk opties aangeklikt die Magix zelf aangeeft bij de fout en ik heb al Magix via de herstelfunctie opnieuw geinstalleerd en toen dat niet werkte heb ik zelfs Magix helemaal opnieuw geinstalleerd. Niks werkt helaas. Ook heb ik alle opties al geprobeerd zonder de virus scanner of firewall. Soms wil dat nog wel eens helpen. Maar ook daar helaas.

Ik ga nu proberen iets met het geheugen te doen. Het programma staat namelijk op C en de data op D. D heeft nog geen swapfile, dus dat ga ik nu proberen.

Groeten,

Martijn

Voormalige gebruiker schreef op 23.01.2012 om 13:57 uur

beste,  systeemherstel kan je vinden onder bureau-accessoires, dan kan je je PC terugzetten naar een datum toen hij het nog goed deed. Dus startknop, alle programma's, bureau-accessoires, systeemwerkzet en dan systeemherstel. Suc6

Gr. Cees

Martition schreef op 23.01.2012 om 17:04 uur

beste cees,

Gelukkig is er niks met mijn systeem aan de hand, maar alleen met Magix. Het programma reageert verkeerd op blijkbaar een nog onduidelijke opdracht. Ik hoor dan ook graag van Magix wat hiervan de oorzaak kan zijn.

Groeten,

Martijn

FransS schreef op 23.01.2012 om 19:35 uur

Ik ben bang dat het de instellingen van je Win 7 zit en niet van Magix.

ik citeer:Op internet vond ik het volgende onder:

http://support.microsoft.com/kb/2515489/nl

Het volgende scenario:•

U start een sessie van SQL Server uitgebreid gebeurtenis in Microsoft SQL Server 2008 R2.
Uitvoeren van acties die zijn gekoppeld aan gebeurtenissen in de Xevent een sessie op een database hoofdlettergevoelig.
In dit scenario loopt van SQL Server en vervolgens een mini-dump bestand is gegenereerd. Bovendien wordt de volgende uitzondering vastgelegd in het logboek van de SQL Server-fout:

0Xc0000005-uitzondering EXCEPTION_ACCESS_VIOLATION

Werk je via een Server?

Dit is iets van Microsoft ,en waarschijnlijk een nieuwe installatie van Win 7 verholpen zal zijn .

Suc6 Frans S.

Laatst gewijzigd door FransS op 23.01.2012, 19:37, in totaal 2 keer gewijzigd.

Reden: .

NTSC stands for “Never The Same Colour”,
SECAM stands for “Something Else Came Along Momentarily”
PAL stands for “Peace At Last”

Martition schreef op 23.01.2012 om 19:59 uur

Noop ik werk niet via een server en win 7 werkt verder prima. Ik heb eens wat tips van andere fora afgehaald en met virtueel geheugen gespeeld en extra rechte gegeven op mijn inlogaccount (was al admin, maar blijkbaar niet admin genoeg) ook nog aangegeven dat de de exe als admin moet worden opgestart en tada het werkt ;-)

Waarom weet ik nog niet goed, maar ik vind dat Magix (waar ik graag mee werk en eigenlijk gewoon een goed pakket is) hier wel een beteren error afvanging van mag doen. Nu ben je als gebruiker toch aardig aan het kl..n ;-)

Groeten,

Martijn

FransS schreef op 23.01.2012 om 21:04 uur

Ik Werk al vanaf het begin dat MAgix uit kwam met hun programma,maar er is mij nog nooit zoiets overkomen en nu ook niet met de VdLux MX en werk toch ook met een gelijk soortige computer als jij hebt zonder problemen.

Dus snap ik hier niets van .

Maar zo ik nu zie aan je schrijven werkt het nu wel?

Grt. Frans S

Martition schreef op 23.01.2012 om 21:52 uur

Beste Frans,

Ik snapt het ook niet, want toen ik het net had geinstalleerd werkte het prima, toen ik het een week later opstartte kreeg ik telkens die foutmeldingen. Erg lastig om dan dus blijkbaar de juiste instellingen te vinden. Ik heb op vele fora gekeken en onder andere iets met virtueel geheugen aanpassen en blijkbaar ook nog met rechten op mappen (al had ik dus al admin rechten) heeft dus geholpen om de problemen te verhelpen en het programma te laten werken.

Ik ben nu erg blij, want Magix werkt gewoon erg makkelijk. Ik had eerst Pinaccle Studio, maar die klapte er echt om de havenklap uit. Zeer veel frutrerende uren mee gehad :-(, totdat ik dus Magix tegen kwam, wat een verademing, zucht.

Maar toen ik dus deze problemen kreeg dacht ik echt zo van "ohhhh nee hee, niet weer !!!"

Maar gelukkig, ik ben nu lekker aan het proberen.

groeten en bedankt voor de beantwoordingen.

Martijn

Martition schreef op 23.01.2012 om 22:15 uur

Tja, wat zal ik zeggen. Importeer ik een mpeg en dan krijg ik het volgende:

MAGIX Video deluxe MX Premium  23.01.2012  22:09
CrashDump 20120123_220939_v11.0.0.42.dmp successfully written

Fout in module "MPEG2.DLL" (laadadres: 0x0b520000) op adres 0x0b539632

Ligt toch echt aan Magix hoor en niet aan mijn comp. als ik dan het geimporteerde bestand weghaal. gaat het weer goed.

Enig idee?

Martition schreef op 03.02.2012 om 15:55 uur

En weer krijg ik:

Fout in module "MPEG2.DLL" (laadadres: 0x0b520000) op adres 0x0b539632

Kan iemand van Magix mij alsjeblieft verder helpen?!

Groeten,

Martijn

Voormalige gebruiker schreef op 19.04.2012 om 12:02 uur

Hallo Martition,

Verwijder het bestanden "mc_dec_avc.dll" en "mc_dec_avc_ds.ax" .

Bij mij staan ze in: c:/windows7 /Program Files (x86)/magix/video_deluxe_MX_premium/RegModule.

Ik heb deze bestanden verwijderd (in een tijdelijke map opgeslagen)  en heb tot nog toe geen problemen meer ondervonden.

Veel succus.

Robvroe1

lucky_me schreef op 22.04.2012 om 08:26 uur

Om behulpzaam te zijn moet het virtuele geheugen toegewezen worden aan de schijf waarop het programma staat. Dus meer virtueel geheugen op de C schijf

succes

Luc

Voormalige gebruiker schreef op 22.04.2012 om 09:43 uur

Om behulpzaam te zijn moet het virtuele geheugen toegewezen worden aan de schijf waarop het programma staat. Dus meer virtueel geheugen op de C schijf

succes

Luc

Hallo Luc,

Mijn voorstel kan je toch uitproberen!!. Daarom heb ik ook aangeraden de DLL bestanden op te slaan in een tijdelijke map, zodat deze bij geen resultaat weer terug gezet kan worden.

Op mijn C schijf heb 217Gb aan virtueel geheugen heeft en 8Gb interne geheugen. Dit lijkt mij voldoende. Waarom moeilijk doen als het makelijk kan. Het lijk mij dat Magix hier een steek laat vallen. Ik heb al verschillende keren de foutmelding doorgemaild.Maar nooit een antwoord gekregen. Bij mij is dit probleem ontstaan na de laatste update van Magix.  

Gr

Rob

lucky_me schreef op 22.04.2012 om 14:28 uur

succes

Luc

Hallo Luc,

Mijn voorstel kan je toch uitproberen!!. Daarom heb ik ook aangeraden de DLL bestanden op te slaan in een tijdelijke map, zodat deze bij geen resultaat weer terug gezet kan worden.

Op mijn C schijf heb 217Gb aan virtueel geheugen heeft en 8Gb interne geheugen. Dit lijkt mij voldoende. Waarom moeilijk doen als het makelijk kan. Het lijk mij dat Magix hier een steek laat vallen. Ik heb al verschillende keren de foutmelding doorgemaild.Maar nooit een antwoord gekregen. Bij mij is dit probleem ontstaan na de laatste update van Magix.  

Gr

Rob

217 GB virtueel geheugen???? Ben je niet de grootte van de harde schijf en het virtueel geheugen door elkaar aan het halen? Virtueel geheugen is een deel van je harde schijf die je vastlegt om bij te springen wanneer je intern geheugen niet voldoende is. Dit wordt in windows toegewezen en kost dus ook geen cent.

Ik ben het niet zeker maar ik vermoed dat wanneer je files uit het programma haalt dit toch invloed moet hebben op het programma. Ik denk niet dat de makers van vdl bestanden toegevoegd hebben die nergens voor nodig zijn. maar iedereen is vrij te doen wat hij wil natuurlijk.

mvg

Luc

Voormalige gebruiker schreef op 22.04.2012 om 16:02 uur

succes

Luc

Hallo Luc,

Gr

Rob

217 GB virtueel geheugen???? Ben je niet de grootte van de harde schijf en het virtueel geheugen door elkaar aan het halen? Virtueel geheugen is een deel van je harde schijf die je vastlegt om bij te springen wanneer je intern geheugen niet voldoende is. Dit wordt in windows toegewezen en kost dus ook geen cent.

Ik ben het niet zeker maar ik vermoed dat wanneer je files uit het programma haalt dit toch invloed moet hebben op het programma. Ik denk niet dat de makers van vdl bestanden toegevoegd hebben die nergens voor nodig zijn. maar iedereen is vrij te doen wat hij wil natuurlijk.

mvg

Luc

Hallo Luc,

Ik heb een herstel gedaan van Magix en deze zetten de bestanden terug op hun plaats. Bij het  opstarten van het programma had ik geen problemen meer.

Je heb gelijk ik had het over de hardeschijf ruimte niet over het virtueelgeheugen. Ik denk dat jij gelijk heeft. Mijn virtueelgeheugen wordt automatisch toegewezen (zie foto). Wat adviseer je mij om deze handmatig op de aanbevolen hoeveel te zetten of dit gewoon aan het systeem over te laten.

Alvast bedankt

gr.

Rob

lucky_me schreef op 22.04.2012 om 17:44 uur

Dag Robvroe1

Normaal laat ik het systeem de grootte van het virtueel geheugen bepalen. Enkel wanneer er een waarschuwing "acces violation" (of vijandige toegang) is , vergroot ik manueel het virtueel geheugen. Volgens mij betekend die waarschuwing dat het programma probeert geheugen  in te palmen dat reeds aan een  ander programma werd toegewezen. In MX komt deze waarschuwing duidelijk meer voor dan voorheen in vdl17. Ik denk dat de enige permanente oplossing voor dit soort zaken er in bestaat van vdl een 64bit programma te maken. Zolang het een 32bit programma is kan het maar overweg met 4 GB geheugen al zit er 8 of 12 GB in de pc.

Eerlijkheidshalve bemerk ik dat ik er geen idee van heb hoe ingrijpend dergelijke wijziging is op gebied van programmatuur maar ik ben ervan overtuigd dat dit een immense vooruitgang zou betekenen.

mvg

Luc

Voormalige gebruiker schreef op 23.04.2012 om 21:42 uur

Dag Robvroe1

Normaal laat ik het systeem de grootte van het virtueel geheugen bepalen. Enkel wanneer er een waarschuwing "acces violation" (of vijandige toegang) is , vergroot ik manueel het virtueel geheugen. Volgens mij betekend die waarschuwing dat het programma probeert geheugen  in te palmen dat reeds aan een  ander programma werd toegewezen. In MX komt deze waarschuwing duidelijk meer voor dan voorheen in vdl17. Ik denk dat de enige permanente oplossing voor dit soort zaken er in bestaat van vdl een 64bit programma te maken. Zolang het een 32bit programma is kan het maar overweg met 4 GB geheugen al zit er 8 of 12 GB in de pc.

Eerlijkheidshalve bemerk ik dat ik er geen idee van heb hoe ingrijpend dergelijke wijziging is op gebied van programmatuur maar ik ben ervan overtuigd dat dit een immense vooruitgang zou betekenen.

mvg

Luc

Hallo Luc,

Zoals je al schrijft, hoop ik dat de makers een 64bit programma gaan uitbrengen. Tot die tijd moeten wij het er mee doen. Ik ben door deze discussie weer wat wijzer geworden. Nogmaals bedankt.

gr.

Rob

Martition schreef op 23.04.2012 om 22:11 uur

Heren,

Super dat jullie op dit item reageren, want ik ben het met jullie eens dat Magix zelf ook wel wat reactie mag geven.

Ik ben nu via de mail wel goed op weg met hun servicedesk welke binnen twee werkdagen een antwoord geeft.

Het gaat nu voornamelijk om  tuning, maar ik heb een super snelle comp en snap echt niet waarom Magix nu crashes heeft????!!

Ik ga binnenkrt eens proberen de DLL's weg te halen, wellicht help het ;-)

En mochten jullie nog meer goede tips hebben, dan hou ik mijzelf zeker aanbevolen.

Groeten

Martijn

Voormalige gebruiker schreef op 26.04.2012 om 15:41 uur

Hallo Martijn,

Laat a.u.b. hier het bericht achter wat de servicedesk aan je heeft geantwoord.

Ook hoor ik graag of dat het programma ook nog blijf werken nadat je de DLL bestanden heeft verwijderd. Ik zelf heb de DLL bestanden weer terug gezet en ik heb tot op heden geen vastlopers meer gehad. Zelf denk ik wel dat deze DLL bestanden verantwoordelijk zijn van de vastlopers. Bij het opstarten van Magix,  zonder deze DLL bestanden, wordt waarschijnlijk het virtueel geheugen gereset??.

Groeten

Robvroe1 

yvovis2 schreef op 08.01.2014 om 17:13 uur

Ik heb dezelfde vraag net gesteld en nee, het virtuele geheugen blijft gewijzigd staan. Wel doet het project het weer, maar voor hoelang is de vraag. Ik heb nu een aantal dll's verwijderd. Blijft vervolgd.