aansluiten video recorder op laptop

Erik-vanVenrooij schreef op 27.02.2024 om 11:11 uur

ik heb een oud video recorder aangesloten via de bijgeleverde kabels aan gesloten op mijn laptop om mijn video's te digitaliseren. ik de kabels rood, wit en geel. de video heeft rood en ik denk geel is niet goed meer te zien of het is wit.

Ik gebruik de video recorder SB625 en het het magix programma red mijn video's

ik hoor via de laptop geluid maar heb geen beeld, wat doe ik verkeerd?

Reacties

Bol schreef op 01.03.2024 om 11:52 uur

@Erik-vanVenrooij

Hallo Erik,

....ik heb de kabels rood, wit en geel. De video heeft rood en ik denk geel is niet goed meer te zien of het is wit...

U moet de meegeleverde Scartaansluiting gebruiken en aansluiten op uw videorecorder

Voorbeeld Aristona videorecorder SB625

Succes,

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Erik-vanVenrooij schreef op 03.03.2024 om 10:30 uur

Beste Rob, gelukt thnx.

In heb voordat ik de videobanden importeerde de feilloos door jouw aanwijzigen met de HDV camera kunnen importeren. Nu wil ik weer HDV banden importeren dit lukt jammer genoeg niet, terwijl het eerst wel lukt.

Opmerking:
FireWire i.link - ieee 1394

en in het duits ???? Taal staat op NL

'aufnahme Komponente konnte nicht gestartet werden'

heb je daar een verklaring voor?

Erik

Bol schreef op 03.03.2024 om 11:47 uur

@Erik-vanVenrooij

Hallo Erik,

Het doet mij deugt om te vernemen, dat u de VHS videobanden hebt kunnen digitaliseren via de Scartaansluiting.

Bedankt👍 voor uw terugkoppeling.

Nu hebt u nog een vraag over het digitaliseren van uw HDV banden via uw HDV camera.

Kunt antwoorden geven op de volgende vragen:

  • met welk Magix programma wilt u deze HDV banden digitaliseren?
  • wat is het merk van de HDV camera?

Met vriendelijk groet,

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Erik-vanVenrooij schreef op 03.03.2024 om 11:54 uur

video saver Magix

Rob heb jij een oplossing voor het volgende:

wil mini dv bandjes gaan digitaliseren: de geleverde materialen van magix red je video s hebben niet de aansluiting voor de cam apparaat. ook een andere cam kan ik niet aansluiten op de bijgevoegde usb magix en nu?

Bol schreef op 03.03.2024 om 12:40 uur

@Erik-vanVenrooij

Hallo Erik,

Dus deze Magix Video Saver?

Maar welke type HDV camera wilt u gaan digitaliseren.

Groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 03.03.2024 om 12:45 uur

@Erik-vanVenrooij

Hallo Erik,

Heb u ook de MPEG-2 codec (MainConcept) geïnstalleerd?

Groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Erik-vanVenrooij schreef op 03.03.2024 om 15:23 uur

Rob

zie bijlagen

krijg die optie van jou niet mbt mpeg 2 component, rare is heeft het wel gedaan voordat ik de vhs banden gedigitaliseerd heb.

Heb programma video saver Magix ook al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd .

Bol schreef op 03.03.2024 om 16:45 uur

@Erik-vanVenrooij

Hallo Erik,

Voor zover ik het lees in uw eerdere topic, bezit u het programma Magix Video Saver2023!

U hebt Magix Red u Video's (2022) (NL) geïnstalleerd.

U moet Video Saver!(2023) (NL) installeren.

U hebt nog steeds niet aangegeven wat het merk en type van uw HDV camera is of wilt u dit ook doen met Aristona videorecorder SB625?

Groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Erik-vanVenrooij schreef op 03.03.2024 om 16:49 uur

Sharp 8 viecam model vl e375 excuus

bij eerder gebruik enkele dagen geleden dit hij het wel

Bol schreef op 03.03.2024 om 18:28 uur

@Erik-vanVenrooij

Hallo Erik,

Sharp 8 ViewCam model VL-E37S hebt volgens mij géén FireWire aansluiting.

U moet deze aansluiten met de tulppluggen. Wit is mono audio en geel is Video. Omdat Sharp 8 ViewCam model VL-E37S nog mono is, kunt de rode audio ingang niet inpluggen. Ik zou zeggen, probeer eens zonder de Rode ingang. Zie nog eens: Video Saver! 2023 werkt niet!! (magix.info)

Zie ook: VL-E37S User Manual Operation Manual, extract of language Dutch www.usersmanualguide.com

Groet,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 03.03.2024, 18:29, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Erik-vanVenrooij schreef op 04.03.2024 om 09:47 uur

Dankjewel voor reacties, word heel erg gewaardeerd.
eigenlijk is de conlcusie dat je het importeren met een Sharp recorder op dezelfde manier moet doen als met het importeren via een video recorder. Niet de soort band maar het apparaat bepaalt het proces. Het lukt nu dankjewel.

Bol schreef op 04.03.2024 om 10:24 uur

@Erik-vanVenrooij

Hallo Erik,

Fijn om te vernemen, dat uw probleem met uw Sharp 8 ViewCam model VL-E37S is opgelost. Bedankt👍 voor uw terugkoppeling.

Zoals u het omschreven is correct. Niet de soort banden bepalen de manier van het digitaliseren, maar hoe u de desbetreffende apparaten kunt c.q. moet aansluiten. Mijn advies is altijd: "lees eerst de gebruikershandleiding van het aan te sluiten apparaat door". Succes met digitaliseren en het maken van uw films.

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-