Aansluiten Panasonic NV-GS330

RobKlo schreef op 15.12.2011 om 22:43 uur

Het lukt me niet om mijn Panasonic NV-GS330 Direct Video camcorder aan te sluiten op Magix Videodeluxe MX

Er kan geen verbinding gemaakt worden met de camera.

De camera werkt met DV mini tapes

Heb het geprobeerd via de firewire aansluiting en via USB in beide gevallen wordt de camera niet herkend door Magix

 

Kan wel importeren via USB met het door Panasonic meegeleverde pakket, maar doe het liever via Magix.

Ik heb Magix overigens nog nauwelijks gebruikt.

De codec voor MPEG2 is wel geactiveerd. Hoe ik de codec voor MPEG4 moet activeren weet ik niet.

 

Met vriendelijke groet

Reacties

lucky_me schreef op 16.12.2011 om 01:46 uur

Dag RobKlo

Om te importeren via magix moet je je camera verbinden met fire wire. Dat magix je camera dan niet ziet heeft waarschijnlijk te maken met een foute instelling van je camera zelf. Zelf had ik een NV320 van Panasonic en ik meen me te herinneren dat ik die op afspelen moest zetten om verbinding te maken met de pc. Zelf eens uitproberen.

mvg

Luc

Cinecor schreef op 16.12.2011 om 17:22 uur

Staat de camera wel in de VCR stand?

Ook belangrijk:

1. pc en camera uitzetten en op beiden de firewirekabel aansluiten

2. pc opstarten

3. camera aanzetten

4. Magix opstarten

(Soms 3 en 4 andersom)

bobbiaan schreef op 17.12.2011 om 22:15 uur

Beste....,

Wordt de camera wel door je beturing van Windows herkend?  Als dit niet het geval is zal het ook niet in Magix werken. Let op de opmerking van Cinecor. Wat van belang is, als je de camera via de firewirekabel aansluit is dat de camera uit staat!! De PC mag wel aan staan. Als kabel aan gesloten is dan het  Magix programma starten. Hierna de camera op afspeel positie starten. Maar Windows besturingsysteem moet eerst de camera zien anders werkt het niet.

 

Succes

Bobbiaan

RobKlo schreef op 18.12.2011 om 16:57 uur

Beste,

De camera wordt alleen gezien via USB, niet via de firewaire ingang. Dus ik begrijp dat het niet kan werken.  Mogelijk is de (standaard) firewire ingang van mijn PC niet in orde. Ik zal een Firewire insteekkaartje in mijn PC inbouwen en het dan opnieuw proberen, in de volgorde zoals Bobbiaan aangeeft, dwz:

1) PC aan-Camera uit

2) Firewire kabel aansluiten

3) Magix starten op PC

4) Camera starten in afspeelmodus

Ik heb begrepen dat fire wire kaarten met chipsets van Texas Instruments betere resultaten geven dan andere.

Dannk voor het meedenken,

Met vriendelijke groet.