64 bit versie is trager

tibeau schreef op 03.12.2014 om 15:26 uur

De nieuwste versie van Magix. video 2015 de luxe, met 64 bit ondersteuning is niet sneller eerder trager geworden in het bewerken van de films. Denk er zelfs over om naar een ander bewerkingsprogramma over te stappen omdat het gewoon traag is. Heb een Intel I 7 met 8gb intern en windows 7 dus is laptop is snel genoeg  lijkt mij.

14.0.0.0.162 is de versie met alle gratis extra programma's geladen.

Vriendelijk groet.

Ronald

Reacties

mi-bo schreef op 03.12.2014 om 15:55 uur

Beste Ronald, de configuratie die u aan geeft is correct,

maar wat voor grafische kaart heeft u en de harde schijvenwelke (toerental)

gr

Michael

RiViS schreef op 03.12.2014 om 17:23 uur

De nieuwste versie van Magix. video 2015 de luxe, met 64 bit ondersteuning is niet sneller eerder trager geworden in het bewerken van de films.

Hallo Ronald,

Dit is wel een heel vage stelling, die bij mij een aantal vragen oproept:

- Met welk programma (+versie) heb je vergeleken?

- Welk uitgangsmateriaal (ook wel footage genoemd) heb je gebruikt?

- Welke bewerkingen heb je precies toegepast?

- Heb je een correcte vergelijking gedaan, d.w.z. in beide programma's het zelfde materiaal gebruikt en de zelfde bewerkingen uitgevoerd? En hoe groot waren de verschillen (in seconden)?

- Voor de duidelijkheid: ik neem aan dat je de 64bits versie van windows 7 hebt toegepast bij je onderzoek...

groet,

Rijk

tibeau schreef op 04.12.2014 om 08:37 uur

Ik heb een Asus G60j  http://www.cnet.com/products/asus-g60j-jx048z-16-core-i7-720qm-windows-7-ultimate-64-bit-4-gb-ram-500-gb-hdd-plus-500-gb-hdd/specs/

Vergeleken met een ander programma heb ik niet maar het omzetten van een film van een uur met 3gp en mts filmpjes naar mpeg4 (1440x1080) duurt meer dan 3 uur en dat vind ik toch wel erg lang gaan duren.

Ik had verwacht dat het sneller ging dan de vorige versies van Magix maar het wordt alleen maar trager.

Regelmatig is de film in onbewerkte toestand niet goed te zien en hapert het bij het afspelen in de sceneoverzicht. Pre-load process (onder in het scherm) duurt soms ook lang .

Ik koop niet voor niks een nieuwe versie van Magix om er op voor uit te gaan met bewerkingssnelhied. 

Groet

Ronald

Voormalige gebruiker schreef op 04.12.2014 om 16:25 uur

Hallo Rolland,

U zegt dat uw laptop snel genoeg is. De configuratie van uw laptop heeft de minimale configuratie voor Video bewerking. De laptop bezit 4gb geheugen, beter is 8 of 16 gb. U computer is voorzien van een SATA-150 en geen USB 3.0. Om een snelle data-overdracht te realiseren is een SATA-300 / 600 een betere optie. Ik denk dat Videokaart ook aan de minimale eisen voldoet. U kunt de snelheid van uw laptop bekijken in Windows 7. Het kleinste getal is bepalend voor de snelheid.

Heeft u het programma al op mainconcept gezet? Klik op "Y" en klik op tabblad "Systeem"

Succes,

Rob

tibeau schreef op 04.12.2014 om 16:47 uur

Ik heb intern 8gb en geen uSB 3 en windows configuratie staat op 5,9. Mainconcept stond op standaard dus gewijzigd nu.

Dus kan ik maar beter weer terug gaan naar magix de luxe 2013 die voldoet beter dan deze versie . De laptop was toen volgens jullie toen meer dan voldoende. Dus helaas maken jullie de programma's steeds zwaarder en zou ik weer een nieuwe laptop moeten kopen. Dat ga ik dus niet doen . De tijd dat we alles maar iedere keer gaan vervangen na 3 jaar is echt voorbij hoor als iets nog voldoet.

Dus zal ik toch naar een ander programma gaan uitkijken als Magix de luxe 2013 niet meer voldoet.

Bedankt voor het antwoord.

Ronald

plagge schreef op 04.12.2014 om 17:23 uur

Hallo Rob,  Ik zie in het SYSTEEM dat daar de instelling MainConcept staat i.p.v. standaard. Is deze instelling altijd beter dus ook bij een desktop? Het HELP prgje geeft hierin geen duidelijkheid, vandaar.

Geertjan

Voormalige gebruiker schreef op 04.12.2014 om 17:49 uur

Hallo Rob,  Ik zie in het SYSTEEM dat daar de instelling MainConcept staat i.p.v. standaard. Is deze instelling altijd beter dus ook bij een desktop? Het HELP prgje geeft hierin geen duidelijkheid, vandaar.

Geertjan

Hallo Geertjan,

Ga naar: Hulp / handboek.pdf. Als je het pdf-bestand heeft opstart, gebruik Ctrl+F en tikt in zoeken "Mainconcept". Er staat hier het nodige beschreven, maar te veel om het in het kort samen te vatten .

zie ook: http://www.mainconcept.com/eu/home.html

Het voordeel van Mainconcept is: "In- en exporteren gaat sneller en de geëxporteerde de bestanden zijn kleiner ook bij het branden".

Voormalige gebruiker schreef op 04.12.2014 om 19:21 uur

Ik heb intern 8gb en geen uSB 3 en windows configuratie staat op 5,9. Mainconcept stond op standaard dus gewijzigd nu.

Dus kan ik maar beter weer terug gaan naar magix de luxe 2013 die voldoet beter dan deze versie . De laptop was toen volgens jullie toen meer dan voldoende. Dus helaas maken jullie de programma's steeds zwaarder en zou ik weer een nieuwe laptop moeten kopen. Dat ga ik dus niet doen . De tijd dat we alles maar iedere keer gaan vervangen na 3 jaar is echt voorbij hoor als iets nog voldoet.

Dus zal ik toch naar een ander programma gaan uitkijken als Magix de luxe 2013 niet meer voldoet.

Bedankt voor het antwoord.

Ronald

Beste Roland,

Je schrijft steeds "jullie = Magix". Dit is een forum van gebruikers. Natuurlijk heb je de keuze om naar VDL 2013 terug te gaan. Als u besluit om een ander programma te gaan kopen, komt u waarschijnlijk dit  probleem óók tegen. Ook deze filmprogramma's staan niet stil.  De snelheid van mijn computer is ook 5,9. De snelheid voor het monteren hangt af van het geheugen, de processor en snelheid van de videokaart. Zelf loopt het bij mij ook niet altijd even soepel. Je kan dit op twee manieren opvangen:

1. proxy gebruiken

2. voorrenderen van een gemaakt stukje film (Ctrl+R)

Succes,

Rob 

tibeau schreef op 04.12.2014 om 21:01 uur

Hallo Rob,

Ik ging er van uit dat je namens Magix hier in zat dus vandaar mijn antwoord op die manier.

Ik zal je advies nog eens proberen  maar door programma's steeds zwaarder te maken gaan mensen afhaken omdat het alleen maar ergenis opleverd en dat is jammer.

Andere programma's hebben ook voor en nadelen ook dat weet ik. Gelukkig is magix een stabiel programma want dat heb ik elders wel eens anders meegemaakt.

Bedankt voor de antwoorden,

Ronald

Voormalige gebruiker schreef op 04.12.2014 om 22:26 uur

Hallo Rob,

Ik ging er van uit dat je namens Magix hier in zat dus vandaar mijn antwoord op die manier.

Ik zal je advies nog eens proberen  maar door programma's steeds zwaarder te maken gaan mensen afhaken omdat het alleen maar ergenis opleverd en dat is jammer.

Andere programma's hebben ook voor en nadelen ook dat weet ik. Gelukkig is magix een stabiel programma want dat heb ik elders wel eens anders meegemaakt.

Bedankt voor de antwoorden,

Ronald

Beste Ronald,

Graag gedaan en succes met het montage van je films.

Gr. Rob

Voormalige gebruiker schreef op 05.12.2014 om 10:29 uur

Hallo Ronald,

Om e.a. bij de montage soepeler te laten verlopen kan je ook het vinkje weghalen bij weergave van beeldmateriaal. Dit heeft geen gevolge voor het eindresutaat.

Ook kan je, door op het bliksemschicht te klikken, de snelheid op de tijdlijn vergroten. Ook hier geld weer, het heeft geen gevolge voor het eindresultaat.

Suces,

Rob

PS. Niet alleen de Magix programma's worden zwaarder, maar ook die van anderen. Ook de computers worden geavanceerder. In de meeste gevallen, kan je tegenwoordig met upgrade van een Videokaart, geheugen en SSD schijven ed. je computer sneller krijgen / maken. De economische levensduur, van een computer, zal ergens liggen tussen de 3 en 4 jaar, terwijl de technische levensduur wel op 8 jaar of hoger ligt. Het is aan de gebruiker zelf wat hij hiervoor over heeft.  

plagge schreef op 09.12.2014 om 14:21 uur

Dank je wel Rob voor de uitleg. Sorry dat ik niet eerder heb gereageerd maar op een of andere wijze heb ik de mail dat er een antwoord is niet ontvangen. 

tibeau schreef op 11.12.2014 om 13:42 uur

Bedankt voor jullie antwoorden op mijn opmerking mbt Magix 2015. Ik ben voorlopig terug gegaan naar versie 2013 omdat dat een beter gaat dan 2015. Er zitten nog een paar bugs maar daar ga ik nu geen tijd aan besteden hier.  (film stond op z'n kop geeft verminking bij verwerking indien goed gezet)

Misschien als het bewerken gereed is zal ik een vergelijkking met die twee versie wanneer ik een mp4 of mpeg ga aanmaken om de verschillen te zien qua verwerking.

Groetjes,

Ronald

Voormalige gebruiker schreef op 11.12.2014 om 15:41 uur

Bedankt voor jullie antwoorden op mijn opmerking mbt Magix 2015. Ik ben voorlopig terug gegaan naar versie 2013 omdat dat een beter gaat dan 2015. Er zitten nog een paar bugs maar daar ga ik nu geen tijd aan besteden hier.  )

Misschien als het bewerken gereed is zal ik een vergelijkking met die twee versie wanneer ik een mp4 of mpeg ga aanmaken om de verschillen te zien qua verwerking.

Groetjes,

Ronald

Beste Ronald,

Wat jij als bugs omschrijft, ben ik nog niet tegen gekomen. Ik heb navraag gedaan bij meerdere gebruikers, ook geen van alle hebben dit verschijnsel (film stond op z'n kop geeft verminking bij verwerking indien goed gezet). Ik denk toch eerder dat het aan de gebruiiker of zijn configuratie ligt. Wat betreft de snelheid, heb je Proxy al uitgeprobeerd?

Succes,

Rob

tibeau schreef op 13.12.2014 om 10:04 uur

Beste Rob,

Jammer zo'n antwoord. Ik heb gelukkig dat stuk film nog maar ga het hier om prive redenen niet plaatsen.

Als Magix daar iets mee wilt hoor ik het wel van hun.

Discussie gesloten wat mij betreft.

Doeii

Voormalige gebruiker schreef op 13.12.2014 om 12:51 uur

Beste Ronald,

Ik denk dat Magix zelf niet uit eigen beweging het stukje film bij je opvraagt! Dit is een forum  van en door gebruikers. Ik vind het jammer, dat je niet ingaat op mijn vraag of je Proxy hebt geprobeerd. Wat mij betreft sluiten wij hierbij deze topic.

Succes,

Rob

PS. Als MAGIX gebruiker tracht ik, gebruikers zijn of haar probleem op te lossen. Dat het antwoord dat er wordt  gegeven niet het antwoord is dat men denk te verwachten is begrijpelijk. Helaas voor u, blijf ik bij mijn laatste antwoord.