Ik heb een Go-Pro en film het liefste 4k. echter met editing lopen de 4k filmpje erg hakkend, heeft iemand hier ervaring mee en een eventuele oplossing
Wanneer je een nieuw project aanmaakt, zet dan eens een vinkje bij Proxy-bestanden aanmaken.
Nu worden er hulpbestanden aangemaakt. 4k clips zullen op deze manier soepeler op de tijdlijn lopen. Een nadeel is dat deze hulpbestanden net zo veel of meer ruimte op de harde schijf inneemt als je clips. zie afbeelding
Je hebt nog geen terugkoppeling gegeven of het probleem is opgelost. Als na het downloaden van de 8GB bestanden het probleem nog niet is opgelost, dan zou je eens kunnen proberen om het videodeluxe.ini bestand te verwijderen. In dit bestand worden ook persoonlijke instellingen vastgelegd. Als je dit bestand hebt verwijderd en VDL 2019 weer opstart, dan wordt deze weer automatisch aangemaakt. Dit is krachtiger dan de standaard "Reset"
Een bijvoeging kijk via de Y toets ( import /export )( Favoriete codec voor import en export van MPEG-4 ) hier moet standaard staan en geen MainConsept.
Een aanvulling op het bovenstaand antwoord. Bij een Intel HD videokaart is het verstandig om deze op de standaard codec te laten staan, maar bij een Nvidia videokaart is mijn voorkeur het Mainconcept. Ik raad u daarom aan om zelf even een paar testjes te doen, om te kijken wat voor u het beste en het snelste werkt.
ik ben al je zaken die je genoemd heb aan het uit proberen. Ik zag dat bij jouw voorbeeld dat jij videodelux.ini in de dir heb staan genaamd videodelux25_premium. Bij is dat 24. hoe kan ik contoleren of ik de juiste versie heb, videodelux 2019?
Nadat ik een schonen installatie van W10 gedaan heb en alle programma's er opnieuw op heb geïnstalleerd, zo ook VDL 2019, heeft VDL 2019 de map videodelux25_premium aangemaakt. Waarschijnlijk is bij jou, na de upgrade naar VDL 2019 de map van VDL 2018 videodelux24_premium in gebruik gebleven.
Maar nu het antwoord op jou vraag: "hoe kan ik controleren of ik de juiste versie videodeluxe.ini heb"
Dit doe ik zo:
ga naar de map videodelux24_premium
Klik met de rechtermuis kop op Videodeluxe.ini
kies nu open met...Kladblok
Nu zie je alle instelling die VDL gebruikt
scrol nu naar beneden tot je de gebruikte VDL versie tegenkomt.
Je kan dit INI bestand gewoon verwijderen. Als je dan VDL opstart, dan moet het INI bestand weer aangemaakt zijn. Je heb je update service verlengt. Heb je het programma ook geactualiseerd? Zo niet, ga dan naar Hulp / online actualiseren.