3D titel werkt niet

Philip.horemans schreef op 10.01.2015 om 17:34 uur

Ik heb 3D geanimeerde titels toegevoegd op het onderste spoor (spoor5) (zie foto). Tijdens het bewerken en afspelen laat hij deze zien (wel een klein beetje haperend). Dus heb ik deze laten voor-renderen, daarna laat hij deze titels niet meer zien. Ook nadien de video eens opgeslagen als een mp4  bestand , en ook daar is er geen 3D aftiteling te zien. Moet je deze op een ander spoor zetten, of doe ik iets anders verkeerd?

Mvrgr,

Philip (Video Deluxe Premium 2015)

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 11.01.2015 om 11:39 uur

Beste Philip,

Bij mij werkt de 3D geanimeerde titels naar behoren. Ik denk dat er een foutje in je project is geslopen. Maak eens een nieuw project aan (hoef niet groot te zijn) en kijk of het nu wel werkt.

succes,

Rob

Voormalige gebruiker schreef op 11.01.2015 om 14:57 uur

Beste Philip,

Ik vermoed dat het aan de videokaart zou kunnen liggen. Wat voor Videokaart heb jij? Ik heb een NVidia GeForce GTX 460. Zowel voor als na rendering blijf 3D zichtbaar en ook na het exporteren naar Mpeg-video. (zie video)

Succes

Rob 

PS. ik de 3D geanimeerde titel gebruikt "Simpel 1 (Magix) 

Philip.horemans schreef op 11.01.2015 om 17:50 uur

Het is pas een nieuwe laptop met een nividia GEForce 840 GTX kaart. Intelcore I7 4710HQ met 12GB Ram geheugen+ 2GB videowerkgeheugen, dus daaraan kan het niet liggen volgens mij. Dus misschien is er inderdaad een fout gebeurd, en zal ik eens een nieuw project starten om te proberen. Bedankt voor het meedenken.

Voormalige gebruiker schreef op 11.01.2015 om 18:59 uur

Het is pas een nieuwe laptop met een nividia GEForce 840 GTX kaart. Intelcore I7 4710HQ met 12GB Ram geheugen+ 2GB videowerkgeheugen, dus daaraan kan het niet liggen volgens mij. Dus misschien is er inderdaad een fout gebeurd, en zal ik eens een nieuw project starten om te proberen. Bedankt voor het meedenken.

Hallo Philip,

Heb je ook de laatste Video drivers geïnstalleerd?

groet,

Rob

Philip.horemans schreef op 11.01.2015 om 19:58 uur

Rob,

Ik weet niet juist wat je bedoelt met de laatste drivers (de pc is ongeveer 1,5 maand oud, staat daar dan niet sowieso de laatste versie op)?Of indien nodig hoe kan ik deze installeren?

Ik heb net geprobeerd met een nieuw filmpje (wel zelfde beeldmateriaal maar een nieuw project opgestart) naar beneden op de tijdlijn te zetten (dit zetten hij op spoor 1 en 2 want audio staat gescheiden), daarna een audio wav- file (als muziek) naar beneden gezet (dit zette hij op spoor 5), vervolgens de 3D geanimeerde titels geopend en de 'Roteren1' en 'Simple 4' naar beneden gezet (deze plaatste hij op spoor 3. Tijdens de bewerkingsfase speelde hij weer alles netjes af, maar na te hebben gerenderd laat hij van de 3D titels niets meer zien.

Vrgr Philip

Philip.horemans schreef op 11.01.2015 om 20:08 uur

Versie 1 : zonder renderen tijdens de bewerkingsfase :

Versie 2 : Na het renderen :

Mvrgr, Philip

Voormalige gebruiker schreef op 11.01.2015 om 20:28 uur

Beste Philip,

Zal morgen een test doen. Laat je mijn resultaat weten.

Groet,

Rob

Philip.horemans schreef op 11.01.2015 om 20:35 uur

Bedankt Rob. Ik wacht af.

Voormalige gebruiker schreef op 12.01.2015 om 13:31 uur

Hallo Philip,

Eerst de vraag op de laaste drivers. Wanneer je een computer koopt zijn meestal de drivers niet up-to-date. Dit komt omdat deze reeds voorgeinstalleerd zijn door de computerfabrikant. Zonder drivers zal u computer niet werken. Er worden regelmatig nieuwe drivers uitgebracht. Zo ook de drivers voor uw videokaart. Ga naar:  http://www.geforce.co.uk/drivers  .

Nu het resultaat met de door aan gegeven 3D animatie titels. De afbeeldingen spreken voor zich.

versie 1. voor rendering

versie 2. Na rendering

Succes,

Rob

Philip.horemans schreef op 12.01.2015 om 19:32 uur

Rob,

Ondertussen de Nividea GeForce experience geopend (onderaan rechts op het 3-hoekig pijltje van de pc) en er was inderdaad een update nodig. Die heb ik gedaan en alles geïnstalleerd (zie foto).

Mijn videokaart is een Geforce 840M (blijkbaar geen GTX)

Terug mijn filmpje geopend, maar nog steeds hetzelfde probleem, voor renderen = goed na renderen zie je geen 3D titel meer. Nog eens met een nieuw project begonnen : filmpje+ geluid van dit filmpje op spoor1&2, en op spoor 3 alleen een 3 D titel gezet (dus zonder verder wav bestanden toe te voegen. Weer hetzelfde--> voor 't renderen = goed, na renderen geen titel meer.

Zou het kunnen dat het aan instellingen ligt? Misschien dat je, wanneer je voor de eerste keer dit programma gebruikt eerst een aantal basisinstellingen verandert, die ik misschien heb laten staan?

Dus kan je misschien eens printscreens maken van alle instellingen via : Bestand-Instellingen : Film en Programma, dan kan ik eens vergelijken met die van mij.

Bij het bliksemteken (bij de previeuwmonitor) staat alleen 'Proxy objecten gebruiken' aangevinkt bij mij.

Vrgr,

Philip

Philip.horemans schreef op 12.01.2015 om 20:51 uur

Ik dacht het gevonden te hebben, in de handleiding stond er iets over proxy instellingen (op te roepen door ALT+R te klikken) .Daar heb ik  "Stereo 3D bestanden voor preview-rendering maken" aangevinkt : zie foto

Ook na het renderen zag ik nu de 3d tekst verschijnen.Eindelijk !

Maar, nadien dit filmpje als bestand "mp4, HDkwaliteit 2" gebrand, maar daar verscheen de 3D titel weer niet. Zou het kunnen dat deze instellingen nog niet helemaal juist staan?

Voormalige gebruiker schreef op 12.01.2015 om 23:24 uur

Hallo Philip,

Ik denk dat ik het weet. Jij gebruikt Proxy en ik niet. Wanneer je een nieuw project maakt haal dan het vinkje weg bij Automatisch Proxy-bestanden maken.

zie afbeelding

Morgen ga ik het uitproberen met proxy aangevinkt en laat het je weten.

Groet,

Rob

Voormalige gebruiker schreef op 13.01.2015 om 10:28 uur

Hallo Philip,

Ik heb een test gedaan met Proxy instelling aan. Nu worden ook de 3D animatie titels weergegeven. Zowel zonder als met preview rendering en geexporteerd naar MP4 gaat het ook goed. zie afbeeldingen

Groet,

Rob

Philip.horemans schreef op 13.01.2015 om 14:51 uur

Rob,

Bij u blijft het steeds werken ongeacht de instellingen. Dus ligt het volgens mij dan toch aan 1 of  andere instelling die bij mij anders is. De reden dat ik  met aut. proxyinstellingen werk is dat ik steeds met AVCHD beelden werk, die volgens de handleiding anders te veel tijd innemen om vlot af te spelen. Ik zal eens screenshots nemen van mijn instellingen.

Philip

Voormalige gebruiker schreef op 13.01.2015 om 15:26 uur

Hallo Philip,

Ik bewerk ook AVCHD bestanden. Ik heb Proxy uitgezet, omdat mijn computer vervuild wordt met meerdere bestanden die door Proxy worden aangemaakt. Persoonlijk zie ik, met mijn configuratie geen verbetering. Wanneer je een minimale computerconfiguratie heeft, zou dit een verbetering kunnen zijn.

Terugkomend op je vraagstelling, heb je het al geprobeerd zonder Proxy instellingen. Wat is dan het resultaat?

Groet,

Rob

Philip.horemans schreef op 13.01.2015 om 15:49 uur

Mijn Screenshots : Bestand-Instellingen-Film

Bestand-Instellingen-Programma

Bij Programma-instellingen (tablad) map staat er onderaan VST plug- in- pad toevoegen.Hier heb ik nog niet op geklikt, ik weet ook niet wat dat doet of waarvoor het dient. 

Zijn deze al deze instellingen een beetje zoals bij u of kunnen er dingen verbeterd worden?

Philip

(PS.... Zonet ook nog eens geprobeerd om de "proxyinstellingen gebruiken" af te vinken en nogmaals laten branden (na renderen = ok , na branden = geen 3D tekst meer.)

Philip.horemans schreef op 13.01.2015 om 19:42 uur

Rob zie antwoord bij de screenshots (bij PS onderaan).

Grtjs Philip

Voormalige gebruiker schreef op 13.01.2015 om 22:23 uur

Hallo Philip,

Eerst een reactie op je PS. Heb je een heel nieuw project gemaakt zonder Proxy? Het alleen uitvinken van het bestaande project is niet voldoende.

Heb je de laatste update al gedownload?

Hier mijn schermen.

Hoe je mainconcept download.

succes,

Rob

Philip.horemans schreef op 13.01.2015 om 22:53 uur

Rob,

Neen ik had het bestaande project gebruikt en daar de proxy's afgevinkt. Dus ik zal nog eens vanaf 0 beginnen. De laatste update (via online actualiseren) heb ik zonet gedaan dankzij uw screenshot. Moet je dit regelmatig doen?

Verder ga ik uw schermen nog eens vergelijken en nog wat verder uitproberen, ik hou u op de hoogte. Alvast bedankt voor de uitleg en de hulp.

De 'mainconcept download' zal ik ook eens doen (maar vermits hij zonder moeite in mp4 een bestand kon opslaan, dacht ik dat dit niet nodig was). Ik was hiervoor een Pinaccle gebruiker en ben nu voor 't eerst overgeschakeld op Magix. 

Philip

Voormalige gebruiker schreef op 13.01.2015 om 23:03 uur

Hallo Philip,

Ik kijk eens per week of er updates zijn.

Wat betreft mainconcept geef een zoekopdracht "mainconcept" ik het handboek.pdf. (ctrl+f)

Groet,

Rob

Philip.horemans schreef op 14.01.2015 om 00:04 uur

De 2 codecs - main concept zijn ook gedownloadt, geïnstalleerd en geactiveerd. De rest is voor morgen om uit testen.

Bedankt al voor de info.

Philip

Philip.horemans schreef op 17.01.2015 om 11:12 uur

Ondertussen  mpeg2 codec uitgevoerd + mpeg4 codec uitgevoerd (hiervoor activeringscode gekregen van Magix) beide zijn geïnstalleerd + op main concept gezet, nadien progr afgesloten zie Knipsel H  ,
computer weer opgestart.
Terwijl ik vóór al deze dingen wél mpeg 4 kon branden, gaat het nu na al deze updates helemaal niet meer.
Hij geeft een kader met :  zie knipsel I "Mpeg4 exportmodule de export is met een onbekende fout afgebroken", 

+ als je op OK drukt = Knipsel J

Hoe kan ik dit nu oplossen?

Vrgr,
Philip Horemans

Philip.horemans schreef op 17.01.2015 om 13:13 uur

Als ik bij knipsel H alle codecs terug op 'standaard' zet i.p.v. main concept, kan ik wél terug films opslaan in een mp4 bestand. Maar blijft mijn eerste probleem : hij laat nog steeds geen 3D titels zien in de mp4 versie wel in het project zelf.

Ondertussen nog eens een volledig klein nieuw projectje begonnen met nieuwe beelden die nog niet gebruikt zijn--> Instellingen gezet op géén automatische proxybestanden aanmaken + bij ALt+R : de instellingen als volgt zie knipsel K (beste preformance bij HD uitvoer ipv mxv)

2 stukjes film van 1 minuutje op de tijdlijn gezet, daar 1 geanimeerd 3d titeltje onder. Maar weer tijdens de preview en het bewerken alles OK (ook afspelen op groot scherm) máár bij branden als mpeg4 = geen 3D-titel meer. Zelfs als ik  eerst al eens laten pre-renderen (dus nog voor het opslaan als mpeg4) geeft hij nog steeds geen 3D titel. Dus de volgorde speelt ook geen rol.

Mvrgr,

Philip

Voormalige gebruiker schreef op 17.01.2015 om 13:41 uur

Hallo Philip,

Ik moet je het antwoord schuldig blijven. Zelf denk ik, dat het aan de configuratie van je computer ligt. Heb je al eens je computer opgeschoond. met CCleaner of  Clary Utilities 5.0 (Freeware).

Wat je ook nog zou kunnen proberen: Deïnstalleer en installeer VDL 2015 opnieuw. Misschien is er tijdens het installeren iets fout gegaan.

Succes,

Rob