2 fotoshows op een dvd branden en dan in het opstartscherm kiezen welke ik wil zien

joopu schreef op 12.12.2011 om 09:50 uur

Beste forum leden ,

Ik werk met Foto s op cd&DVD 8 de lux.

Ik heb de hele pdf help uit geprint  232 a4 blad zijde .

Mijn vraag is : ik heb een fotoshow met geluid en teks gemaakt  maar die is 60 minuten lang .

Nu wel ik deze in 2 gedeelte maken en op een dvd branden  en in het hooft menu de keuze 1 of 2 opstarten .

In de handleiding kan ik hierover onvoldoende vinden  alleen dat het kan .

Wie kan mij stap voor stap uit leggen hoe ik dit voor elkaar krijgt

Vriedelijke groet , nikname : joopu

Reacties

RiViS schreef op 12.12.2011 om 10:59 uur

Hallo Joop,

Hiervoor kun je het beste naar de modus Tijdlijn schakelen. Je 60 min show staat er op.

Maak nu eerst een tweede fotoshow: Bestand/ Nieuw/ Fotoshow. Negeer het aanbod van de Assistent.

Nu zie je, onder de monitor, achter fotoshow, de nieuwe show staan, waarschijnlijk heeft hij dezelfde naam als de eerste, maar nu met 01 er achter. Je kunt nu tussen de 2 shows schakelen door op het driehoekje rechts van de naam te klikken en dan de gewenste show aan te vinken.

Via Bestand/ Fotoshow beheren/ Hernoemen kun je de shows geschikte namen geven, ik noem ze nu even Show 1 en Show 2. In Show 1 staat je 60 min film. Schakel die in zodat hij op de tijdlijn staat.

Nu zoek je een geschikt punt om de show te splitsen, zet daar de afspeelmarker en toets T (=knippen).  Selecteer nu het filmdeel na de knip (sleep er met ingedrukte muistoets overheen vanaf begin tot eind, begin buiten (bv onder) de film!). Toets nu Ctrl C (kopieer).

Schakel naar Show 2. Toets Ctrl V (plak): deel 2 staat nu op de tijdlijn bij Show 2.

Nu moet je nog het tweede deel van Show 1 verwijderen (dat staat nu immers bij Show 2): Selecteer het weer en toets Delete.

Vergeet niet om je project weer op te slaan. Als je nu naar het scherm Branden gaat, zie je daar de 2 shows staan.

groet,

Rijk

joopu schreef op 12.12.2011 om 13:34 uur

Beste forum leden .

in de vraag van joopu van 12-12-2011  9.50 uur  zit een fout nl. mijn mailadres moet zijn    

vriendelijke groet

joopu