2 films met MultiCam op exact dezelfde tijdlijn krijgen. Hoe?

Superdave schreef op 06.11.2009 om 15:16 uur
Ik ben nu 2 films met MultiCam aan `t bewerken, maar het lukt me niet.
Beide films heb ik van te voren geknipt zodat beide filmpjes op exacte momenten op de tijdlijn geplaatst kunnen worden. Maar dat lukt dus niet.

Als ik de film op spoor 3+4 wil verplaatsen, zodat `t exact met de film op spoor 5+6 op de tijdlijn komt, zie ik constant de preview van spoor 5+6 en kan ik dus niet zien of beide beelden overeen komen.

Hoe krijg ik dit wel voor elkaar?

Reacties

RiViS schreef op 06.11.2009 om 19:32 uur
Als je op de knop Multicam (het icoon met de 2 camera's, onder de preview monitor) klikt, dan krijg je in het preview venster de 2 beelden van spoor 3 en 4 onder elkaar te zien.
Nog een tip: Als er in het geluid een knal of ander kort geluid zit dan kun je dat gebruiken om de films te synchroniseren: die knallen zie je nl heel goed in het audiosignaal.

groet,
Rijk
bobbiaan schreef op 06.11.2009 om 22:12 uur
Beste...,

Het antwoord van RiViS wil ik nog wat uitbreiden.Om te beginnen zijn er meer mogelijkheden om tot een eind resultaat te komen. Een ervan ga ik je uitleggen. Je bent al goed op weg door de opnamen van beide camera's gefilterd te hebben in materiaal wat je nodig hebt met de Multcam montage.
Ik ga ervan uit dat beide films in een project zijn bewerkt. Zet dan het beeld en geluid van camera 1 helemaal links op spoor 3 en 4. Van camera 2 zet je ook alles geheel links op de tijdlijn maar dan op spoor 5 en 6. Klik nu op de Multicam mode ( de twee camera plaatjes) en je zal zien wat er gebeurt. Er zijn twee beelden van de opnames in het preview scherm gekomen. Geef aan met welke camera beelden je wil beginnen wat dat beeld komt als derde beeld in de preview. Ga afspelen en selecteer de beelden die wil gaan gebruiken door op het boveste of onder beeld te klikken. Een heel verhaal en ik hoop dat je er wat aan hebt.

mvg,

Bobbiaan